מצוינות בעיצומה של סופה דיגיטלית

כדי להמשיך ולהצטיין, יש לצאת כל הזמן מאזורי הנוחות ולבחון שוב ושוב את הנחות היסוד מחדש; לא מדובר יותר במותרות

02/05/2016 13:25
אבי כוכבא, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

כשאנשים ומחשבים הודיעו לי על הזכייה בתואר "מצטייני המחשוב", חשתי גאווה גדולה, בראש ובראשונה משום שאני רואה את הזכייה הזו כזכייה קבוצתית – זכייה של בנק שלם ושל אלפי עובדים הפועלים כקבוצה מגובשת אחת. לכולנו יש מכנה משותף אחד – כולנו רואים לנגד עינינו דמות מרכזית אחת – הלקוח שלנו.

ההצטיינות הזו מדגישה את העמדה שאנו מטפחים זה תקופה ארוכה בארגון – לפעול כמקשה אחת במגוון ערוצים בתחום הטכנולוגי והעסקי, על מנת לאפשר חוויית לקוח אולטימטיבית – פשוטה, אינטואיטיבית וברורה.

חלק עיקרי ביצירה וטיפוח של מצוינות, לגישתנו, הוא בגיבוש הצוותים הטובים ביותר, שיודעים לעבוד בהרמוניה אחד עם השני בתחומים המשלימים זה את זה, כמו למשל בתחומי אבטחת מידע ומערכי פיתוח ייחודיים. חשוב לנו לטפח את העובדים שלנו מבפנים כדי שנוכל לצעוד במרץ עם הטובים ביותר.

מפת הבנקאות משתנה בכל העולם

כדי להמשיך ולהצטיין, אנו מנסים כל הזמן לצאת מאזורי הנוחות ולבחון שוב ושוב את הנחות היסוד שלנו מחדש. אנו כבר לא רואים בכך מותרות – השינויים הטכנולוגיים בתעשייה הפיננסית הגלובלית מחייבים אותנו לחשוב קדימה כדי להמשיך ולהוביל את הבנקאות בישראל. בהקשר הזה, הבנקאות בישראל אינה שונה כלל מהבנקאות בארצות הברית או באירופה. כולנו נמצאים בעיצומה של סופה דיגיטלית. מפת הבנקאות משתנה בכל העולם ואנחנו משתנים יחד איתה.

אחת הדרכים המרכזיות להובלת השינוי היא ההקמה של חטיבת החדשנות החדשה בבנק הפועלים. אנו פועלים בליבת הבנק כמעין "תמנון" עם זרועות לכל החטיבות. המבנה הזה מאפשר לנו להתמקד ביצירת חדשנות חוצה חטיבות ומימוש אסטרטגיה חדשה הנדרשת למינוף טכנולוגי עסקי, בקצבים מהירים, לצד מערכת בנקאית יציבה ומנוסה.

כדי שנוכל להמשיך ולהוביל את המערכת הבנקאית המקומית ולהצטיין לאורך זמן, אנו חייבים לבחון גם רעיונות מצוינים מחוץ לבית, ולהביא אותם פנימה. אנו מרחיבים את שיתופי הפעולה שלנו עם חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים בתחום הפינטק. אנו מעניקים לעשרות חברות פורצות דרך הדרכה עסקית ומקצועית ומסייעים להן לגדול ולהתפתח. אין לנו ספק שההצלחה שלהן היא גם ההצלחה שלנו.

הוועידה המרכזית IT ROAD MAP 2016 של אנשים ומחשבים תעסוק באתגרים האסטרטגיים המרכזיים שעומדים בפני המנמ"רים ובפתרונות שהחברות הטכנולוגיות מציעות להם. להרשמה לחצו כאן.

הכותב הינו משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים