באילו טכנולוגיות ישקיעו המנכ"לים בחמש השנים הבאות?

מחקר של גרטנר מנבא את המגמות עד 2019 ומעלה כי הצמרת הניהולית של הארגונים הבינה שללא השקעות בחדשנות ובמחשוב, שום דבר לא יזוז

מחקר נוסף מעיד על החשיבות בשיתוף הפעולה בין המנמ"רים ליתר המנהלים בארגון, ובמיוחד למנכ"לים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

2014 היא שנת מפנה בהתייחסות של מנכ"לים בארגונים בכל מה שקשור להשקעה בטכנולוגיות לחמש השנים הבאות. המציאות משתנה לנגד עיניהם, המנמ"רים ואנשי הטכנולוגיה מניחים על שולחנם שורה של טכנולוגיות חדשות, ובסופו של יום עליהם לקבל החלטה אסטרטגית איפה לשים את הכסף, תוך התחשבות באלמנט הזמן, כלומר – השקעות לטווח הרחוק, לפחות לעוד חמש שנים.

מחקר מקיף שערכה גרטנר (Gartner) ממפה את סדרי העדיפויות של המנכ"לים לחמש השנים הבאות. הוא מעלה כי רובם שמים את יהבם על שיווק דיגיטלי, e-Commerce, חוויית משתמש, אנליטיקה של עסקים וענן. המנכ"לים מחפשים טכנולוגיות שיסייעו להם לשפר את ביצועיהם העסקיים.

38% מהמנכ"לים השיבו שבראש סדר העדיפויות שלהם עומדים כלים ופתרונות בתחום השיווק הדיגיטלי. זהו תחום חוצה ארגון שמטופל כיום הן על ידי המנמ"רים והן על ידי מנהלי השיווק. בארגונים גדולים כבר מינו אנשים לתפקיד מיוחד של מנהל הדיגיטל בארגון, שעובד במקביל למנמ"ר ולצד הלקוחות, אנשי השיווק והביזנס. 34% ציינו את המסחר האלקטרוני, שרבים מיהרו להספיד אותו אבל הוא חוזר בענק, לא מעט בזכות טרנדים כמו מובייל ואנליטיקה. לצד ייעול המסחר האלקטרוני, המנכ"לים מאוד מוטרדים מחוויית הלקוח. הם מבינים שאם לא יספקו ללקוח שכבר גלש לאתר שלהם את הכלים והדרך לקבל מענה מיידי למאוויים שלו, הוא יעבור הלאה, לאתר הבא. התחרות באונליין היא אכזרית וחסרת פשרות, ויש אומרים שאין בה מועד ב'. לקוח שגלש לאתר הבא כבר לא יחזור, לפחות בסבב הקניות הזה.

הענן הגיע גם לקומת ההנהלה. 27% מהמנכ"לים השיבו כי השקעה במחשוב ענן, שתייעל את העסק שלהם, אכן באה בחשבון ותהיה אחת ההשקעות הגדולות שלהם בחמש השנים הבאות.

בנוסף, מנכ"לים ממשיכים להיות מאוהבים בתחום ה-Big Data. מדובר בתחום שהחל בצורת מסכים ויזואליים שנתנו למנהלים אינדיקציה מה קורה בארגונם בזמן סביר, מבלי לחכות לדו"חות כמה שבועות, כדי להפיק הרבה יותר מהמידע שיש להם. זהו ה-BI האנליטי שתופס תאוצה והמנהלים מבינים שהוא יהיה חלק מסל ההשקעות שלהם עד 2019.

יתר התחומים כבר נמצאים במפה הטכנולוגית של הארגונים אבל על פי המחקר יזכו להתייחסות רצינית יותר בחמש השנים הבאות. מדובר בנושאי המובייל, בדגש על ניהול המכשירים הניידים הארגוני, ולא רק BYOD, מחשוב שרשרת ההפצה וכלים שונים שמסוגלים לדווח על אלמנטים שונים בזמן אמת מכל מקום בעולם.

"הלקוח במרכז" – תנאי סף ולא סיסמה

עורכי הסקר סבורים כי התמונה הכוללת העולה מהממצאים מעידה כי המנהלים מבינים שהסיסמה "הלקוח במרכז" הפסיקה מזמן להיות פסקה בקמפיין שיווקי מוצלח אלא תנאי סף, שבלעדיו הרבה עסקים לא יוכלו לחיות.

אם מחברים את התחומים הטכנולוגיים שמועדפים על ידי המנכ"לים אפשר להבין שהצמרת הניהולית הפנימה שללא השקעה בחדשנות ובמחשוב, שום דבר לא יזוז. מי שמכיר את הסביבה הטכנולוגית בארגונים גדולים ומערכת היחסים שהייתה קיימת כל השנים בין המנכ"ל למנמ"ר מבין שטמון פה מהפך אמיתי. עד לא מכבר, האיש הטכנולוגי היחיד בארגון היה המנמ"ר, שהיה צריך להתאמץ מאוד כדי לתרגם את הפיתוחים ואת החשיבות הטכנולוגית לשפה שכל אחד יבין, כולל ההנהלה. לא מעט פרויקטים ופתרונות נדחו על הסף כי אי אפשר היה לשכנע את מועצת המנהלים לגבי ה-ROI, החזר ההשקעה. בתי הקברות הטכנולוגיים בשוק הארגוני מלאים בסיפורים על פרויקטים שירדו לטמיון ועלו הרבה כסף לבעלי המניות.

השינוי חל אצל שני הצדדים. המנמ"רים הצליחו, בעזרת החברות הספקיות, לייצר פתרונות מבוססי כלים שהחזר ההשקעה בהם הוא מיידי, מוחשי ולא ניתן לערעור. גם הקשר ההדוק בין ליבת העסקים של הארגון למערכות מידע וחדשנות בכלל אילץ את המנכ"לים להיכנס יותר לעומק לעולמות שמעולם לא היו בהם. החיבור הזה מייצר דור חדש של תעשיית מערכות מידע ארגונית, עם הפנים לכיוון הדיגיטל, המדיה החברתית והענן.

השורה התחתונה: המחקר מדבר אמנם על ציפיות ותחזיות לעוד חמש שנים, אבל המימוש והמבחן שלהן יקרה הרבה יותר מהר. המסר למנכ"לים ברור: תתעוררו, תסתכלו על התמונה הכוללת של העולם הטכנולוגי וביחד עם המנמ"רים צאו לדרך ותממשו את תוכניות החומש להשקעה לעתיד טוב יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים