Neema: חשבון עם פחות עמלות

המוצר של Neema מאפשר לנהל חשבון בנק דרך הסלולר - מבלי צורך במערכת הבנקאית ש-"זוללת" את הארנק שלנו ● החברה מתמקדת אמנם בקהילת העובדים הזרים, אולם עתידה לפנות לכל אחד

פתרון בנקאי - בלי בנק. Neema

אחת הקהילות שחוות את הקשיים הרבים ביותר ברחבי העולם, כולל בישראל, היא קהילת העובדים הזרים, או, אם תרצו, מהגרי העבודה. קשיי השפה והבדלי התרבויות, למשל.

אחד הקשיים הגדולים ביותר של עובדים אלה הוא העובדה שהם לא יכולים לפתוח חשבון בנק ולשמור שם את כספם. הדבר חושף אותם לגניבות ולפגיעות נוספות בצורך שלהם להגן על הרכוש שלהם. לכן, בדרך כלל הם נושאים עליהם את כספם או שומרים אותו במקומות מחבוא חשופים לגניבות.

חברת Neema מבקשת למצוא פתרון למצב. החברה הוקמה על ידי ברק בן עזר, יוצא יחידת מודיעין טכנולוגית בצה"ל, שמשמש כמנכ"ל שלה, אייל מאיר, יוצא מורגן סטנלי (Morgan Stenley), שאמון על התפעול והרגולציה, וארז רובינסון, שמשמש כאחראי הפיתוח וכ-CTO.

מספר העובדים הזרים ברחבי העולם מגיע למיליונים רבים, כאשר יש הערכות שמדברות אפילו על 2.5 מיליארד איש. הם נושאים עימם סכומים של אלפי ועשרות אלפי דולרים. אלה הופכים את השוק הזה לבעל פוטנציאל גדול מאוד. בנוסף, כאמור, הבנקים המסורתיים לא מספקים לעובדים אלה שירות בגלל סיבות של רגולציה ולעובדים עצמם לא כל כך כלכלי לנהל חשבונות בנק, משום שגם ככה הסכומים שלהם נמוכים למדי. בעיה נוספת היא שפעמים רבות, מהגרי העבודה מעבירים את הסכומים או חלק מהם אל בני משפחותיהם שנמצאים בחו"ל. למקום הזה מבקשת Neema להיכנס.

החברה מאפשרת לעובדים הזרים לרכוש כרטיס בעל ערך מסוים – הסכום שיש להם. לכרטיס מצורף קוד, אותו הם מזינים באפליקציה של החברה, שהחשבון שלהם מנוהל דרכה. בדרך זו הם יכולים לשלוח את הסכומים מעבר לים בעמלות סבירות ואף נמוכות.

המערכת פועלת במטבע מקומי ונשענת על מודל עסקי שהחברה פיתחה על גבי ביטקוין. היזמים, שפיתחו בעבר מערכת סחר, מבקשים למנוע נפילות שערים לא צפויות של המטבע הווירטואלי בכלים פיננסים קיימים.

ברק בן עזר, מנכ"ל וממייסדי Neema

ברק בן עזר, מנכ"ל וממייסדי Neema

לדברי בן עזר, "המטרה שלנו היא ליצור מוצר בטיחותי, יעיל, נוח וחוסך עלויות באופן משמעותי עבור אותם עובדים, ללא תשלום".

"אנחנו לא מתחרים בבנקים, משום שהבנקים לא מחפשים את הלקוחות הקטנים. הם לא יכולים להרוויח על אותם לקוחות את הסכומים שהם רוצים להרוויח", הוסיף. "בנקים בנויים מסניפים והרבה עובדים ויש להם דרישות קדם לתשואה כלכלית שלא מושגות בחשבונות כל כך קטנים".

מה לגבי אבטחת מידע?

"יש לנו את התקנים המתקדמים ביותר ואנחנו מבצעים בדיקות לאורך כל הפעילות שלנו. אנחנו עובדים עם מגוון חברות שכל תפקידן הוא לנסות לפרוץ למערכת שלנו באופן קבוע, כדי למנוע פריצות על ידי גורמים זרים".

לאן אתם מתכננים להתפתח?

"אנחנו רואים בשלוש השנים הקרובות אפשרות לגיוס עשרות מיליוני לקוחות ברמת שימוש של בין 100 ל-10,000 דולר ומאמינים שגם לקוחות 'רגילים' יעשו שימוש במערכת שלנו, בגלל הכדאיות הכלכלית. בנוסף, בכוונתנו להציע שירותי הלוואות, ביטוחים ועוד כמוצרי פרימיום בתשלום. השמועה תעבור מהר מאוד ותאיץ את קצב גיוס הלקוחות שלנו".

Neema היא חברה מדור שני של יזמים ומפתחים שמעלים פלטפורמות בתחום הביטקוין. אם בשלב הראשון, לחלק גדול מהיזמים לא היה ניסיון כלכלי וחלקם היו האקרים שניסו לעלות על הגל הטרנדי, כיום יש בתחום הזה יזמים מנוסים, עם ניסיון בפיתוח מערכות סחר. החברה ביצעה גיוס ראשוני של כמה מאות אלפי דולרים ועומדת בפני גיוס משמעותי יותר, שייתן לה את הכלים להפיץ את המוצר.

לסיכום, ניתן לומר ש-Neema מציעה לאנשים הרבים מאוד שזקוקים לפתרון ניהול חשבון שלא במערכת הבנקאית, ובעיקר לקהילת מהגרי העבודה, פתרון טוב. הצוות שלה הוא בעל ניסיון רב במיזמים ובעל הבנה רבה ברגולציה – דבר קריטי למיזם מהסוג הזה.

הרגולציה היא אחד הקשים שיעמדו בפני החברה – דבר שאולי ירתיע משקיעים, אבל אם היא תצליח לעבור את האתגר הזה ואת האתגרים האחרים העומדים בפניה, ייתכן שהשירות שלה יהיה הבנק החברתי הגדול בעולם.

עדיין לא ניתן להירשם ל-Neema, אולם ניתן להגיש בקשה להצטרף לשירות. בכל מקרה, כאשר המערכת תעמוד על הרגליים, יוכל כל בעל חשבון בנק לשקול ברצינות לעשות בה שימוש ולהקטין את העלויות והעמלות הכרוכות בניהול חשבון. זה רלוונטי בפרט בישראל, בה התחרות בין הבנקים כמעט שאינה מורגשת.

לאתר של Neema לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים