אסטרטגיית קידום ברשת – תריסר השלבים | שלב עשירי: המדיה החברתית

ספקולציות, צונאמי, תרנגולת המטילה ביצי זהב? הרשתות החברתיות צוברות מומנטום ובעלי העסקים שואלים את עצמם כיצד יכולה המדיה החברתית לתרום לרווחיות שלהם

נתחיל עם שלוש עובדות מעניינות על מדיה חברתית:

•    ההנפקה הגדולה ביותר אי פעם בתחום האינטרנט צפויה להיות זו של פייסבוק (Facebook) בנאסד"ק, שמתוכננת להתרחש באמצע מאי, על פי הדיווחים. ענקית האינטרנט מקווה לגייס קרוב ל-5 מיליארד דולרים.

•    אינסטגרם (Instagram), למרות היותה חברה ללא הכנסות, נרכשה באחרונה תמורת מיליארד דולרים רק בזכות קצב הצמיחה שלה, שנאמד במיליון משתמשים מדי יום. המדובר, בסך הכול, ב-30 מיליון משתמשים – רובם משתמשים בה באמצעות ה-iPhone של אפל (Apple).

•    ברבעון האחרון פרצה לרשת בסערה מדיה חברתית חדשה בשם פינטרסט (Pinterest). השבוע היא כבר דורגה במקום השלישי במבחן פופולאריות שנערך בארצות הברית, ואפילו זכתה לגידול של 50% בטראפיק, תוך שהיא עוקפת מתחרות גדולות ממנה. הרשת, למי שלא מכיר, מכוונת עצמה לארגונים ובעלי עסקים.

אי אפשר שלא להבחין, כי המדיה החברתית מהווה מימד חשוב במסגרת פעילות הקידום ברשת. כיצד ניתן לתעל אותה לטובת קידום הארגון או העסק שלכם? ננסה לענות על כך בסקירה שלפנינו.

מהי מדיה חברתית?
ניתן להגדיר את אתרי המדיה החברתית, כאתרים המושתתים על שיתוף, כגון כתיבת תכנים, העלאת וידיאו, מוסיקה וכד'. אתרים בולטים במדיה החברתית הינם הרשתות חברתיות פייסבוק, לינקדאין (LinkedIn) וגוגל פלוס (+Google), בלוגים למיניהם, אתר המיקרו-בלוגים טוויטר (Twitter), אתרי שיתוף הווידיאו – ובראשם יו-טיוב (YouTube), אתרי שיתוף תמונות, פורומים לפרסום חוות דעת על שירותים ומוצרים ועוד. מן הראוי להדגיש, כי הרשתות החברתיות מוצאות במגזר העסקי פוטנציאל פרסומי אדיר. לכן, הן מקצות לארגונים מתחם נפרד ויעודי אשר נושא אופי עסקי, בשונה מן האזור האישי של משתמשיה.

מדוע מומלץ לפעול במסגרת המדיה החברתית? הייתכן שאתם נוכחים במדיה החברתית ללא ידיעתכם?
בהעדר נוכחות ברשת, אתם עלולים לאבד שליטה על תכניה. מסירת מידע בלתי מהימן, רכילות ואף השמצות, הינם דברים שבשגרה במדיה החברתית, ועלולים להתפשט כאש בשדה קוצים. אם תעמדו על המשמר, תוכלו להגן על הארגון שלכם. גם אם אינכם פעילים במדיה החברתית, יתכן כי אתם נוכחים בה. לכן, מומלץ לוודא, כי אין בנמצא ברשת תכנים אשר עלולים לפגוע במוניטין שלכם.

סיבה נוספת הינה הפוטנציאל הגלום בשימוש נכון במדיה החברתית. פעילות ברשתות חברתיות עשויה להגדיל משמעותית את מספר המבקרים באתרכם ולמנף את רווחיכם. פעילות כזו תניב תועלת נוספת, שכן אם תגדילו לעשות ותשבצו בתכנים שלכם את מילות המפתח שלכם, תוכלו לזכות בדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש השונים. שימו לב: כוונתי אך ורק לשימוש בדפי הפייסבוק הייעודיים לבעלי עסקים. אין פה חלילה המלצה לשוטטות במסגרת החשבונות האישיים בפייסבוק.

מהי הדרך המומלצת לשילוב קידום אתרים ופעילות במדיה החברתית?
שילובם של השניים מתמקד בעיקר בתוכן ובאינטראקציה. הגולשים נוטים להעדיף תכנים מעניינים הכתובים היטב. במוצאם מידע אשר מעניק להם ערך, הם בוחרים לרוב לשתפו עם חבריהם. הקפידו לפרסם תכנים מעניינים, בלתי שיווקיים אשר מושכים תשומת לב וקלים לשיתוף.

פעילות מבוקרת
גם במקרים בהם אין באפשרותכם להקדיש זמן או משאבים לטובת העניין, רצוי לשקול להתמקד בערוץ כלשהו. פייסבוק,יו-טיוב וטוויטר בהחלט יכולים להוות נקודת פתיחה טובה. לרוב תמצאו בערוצים אלו קבוצות ופורומים העוסקים בתחום התמחותכם ותוכלו להשתתף בעצמכם בתכנים. בחירת הערוצים הראויה ביותר עבורכם צריכה להתבצע בהתאם לצרכי העסק ולאופייה של התעשייה בה אתם עוסקים. מומלץ שהדבר יתבצע תוך התייעצות עם מומחים בתחום.

מתקשים לייצר נוכחות מסיבית במדיה חברתית?
ניתן להשיג נוכחות ברשתות החברתיות באמצעות מיקור-חוץ. אך אם ברצונכם לבצע זאת בעצמכם, נציין כי כיום קיימים בשוק כלים אוטומטיים אשר נועדו לסייע להפצת תכנים לרשתות חברתיות. אולם לאור שינויי הפנדה של גוגל (Google), במידה והינכם שוקלים לעשות בהם שימוש, התייעצו עם גורם מומחה ומנוסה בנושא כדי ליישם זאת בצורה מושכלת.

לסיכום
ככל שמדובר בקידום ברשת, אין לי ספק כי בשנים הקרובות כוחה של המדיה החברתית ימשיך לצבור תאוצה. הפעילות ברשתות החברתיות צפויה להפוך לאחד הנדבכים העיקריים לדירוג אתרים במנועי החיפוש. אז לאלו שמכם שעדיין לא פועלים במסגרתה, הגיע הזמן לעלות על הרכבת וליהנות מהנסיעה.

בהצלחה!

הכותבת הינה מומחית בקידום ברשתות חברתיות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים