תוכן שיווקי

"הלקוח הארגוני צריך לדאוג לגיבוי – ולא ספקיות הענן"

עדי הירש-שורץ, קלאודאלי: "מנמ”רים צעירים מ'הדור החדש', חיים בתפיסה שספקית הענן הציבורי כן מספקת גיבויים, כי היא נולדה בענן - וזו קונספציה שגויה"

05/03/2025 11:49
עדי הירש-שורץ, מנהלת תחום מכירות הצלחת לקוח בקלאודאלי.

מאת הילל יוסף

"פעמים רבות אני שומעת לקוחות שאומרים: 'העברתי את כל נכסי לענן, וספקיות הענן הציבורי שומרות לי על הכל – אז למה צריך לגבות?' פה טמון הקושי: להסביר לארגון ולצוות ה-IT, שגיבוי בענן אינו דומה למצב עולם הגיבוי שהיה בעבר. אז היה שרת בדאטה סנטר, שדרש גיבוי של דיסקים או טייפים. ענקיות הענן לא מבטיחות גיבוי, ואומרות ללקוח 'הדאטה שלך אצלנו ונמצא לזמן מוגבל. אם השרת קרס – אנו מחויבים לדאוג למסמכים'. אבל אילו נמחקו מיילים, זו הבעיה של הלקוח. ספקיות הענן הציבורי אינן חברות גיבוי – ופה אנו נכנסים לתמונה", כך אמרה עדי הירש-שורץ, מנהלת תחום מכירות הצלחת לקוח בקלאודאלי מבית אופן טקסט.

לדברי הירש-שורץ, "מערכות עסקיות קריטיות של ארגונים, היושבות בענן – סובלות מחוסר גיבוי, ואינן עומדות בכללי שמירת המידע בהיבט הרגולציות והתאימות (ההלימה) להן, והדבר בולט במיוחד בתקנת הגנת הפרטיות של האיחוד האירופאי, GDPR. כך, פורום הכלכלה העולמי WEF ("דאבוס") היטיב לזהות את ההגנה על מידע בענן כאחד האיומים המרכזיים בעולם".

לדבריה, "נדרש שינוי תפיסתי אצל מערך המחשוב בארגון. מנהל התשתיות הפך להיות תפקיד הולך ונעלם, וזה יצר בעיה: לא כל אנשי ה-IT הצליחו להתאים את עצמם למצב החדש, בו אין שרתים ותשתיות פיזיות.

דווקא מנמ"רים ואנשי IT ותיקים כן מכירים בצורך בגיבוי, גם בענן, כי היה להם שרת גיבוי כשהארגון לא היה בענן. אלא שיש מנמ"רים צעירים יותר, מה'דור החדש', שחיים בתפיסה שספקית הענן הציבורי כן מספקת גיבויים, כי נולדה בענן – וזו קונספציה שגוייה. המנהלים נדרשים להתרגל למצב בו נכסי המידע אינם בשליטתם, ועליהם לנהל את הנכסים מרחוק".

"הגיבוי חיוני להמשכיות העסקית", ציינה הירש-שורץ, "לא רק בגלל הצורך בהיערכות לאסון בשל טעות אנוש או באג בתוכנה, אלא גם ברקע ריבוי מתקפות הסייבר, והגידול בתחכום שלהן. ברובן המכריע של מתקפות הכופרה, גניבת הנתונים מצליחה – ואז ארגונים נדהמים לגלות שאין להם יכולת שיחזור לנתונים".

היא הוסיפה כי "אסור לשכוח שספקיות הענן מציעות תקופות שמירה מוגבלות לפריטים הניתנים לשחזור, וזה לא עונה לצורכי הארגון שהותקף, או שנמחקו לו פריטי נתונים".

"אנו בקלאודאלי", אמרה הירש-שורץ, "מציעים שירות ענן להגנה על נתונים ארגוניים קריטיים והצפנה שלהם. מדובר בגיבוי של מערכות עסקיות קריטיות – כגון מיקרוסופט 365, גוגל וורקספייס, סיילספורס, בוקס, וגם דרופבוקס, בממשק אחד. אנו מגבים את נתוני הלקוחות מכל העננים הציבוריים, ועושים זאת על מערך הגיבוי שלנו ב-AWS".

קלאודאלי הוקמה ב-2011, מונה עשרות עובדים ברעננה ויש לה 30 אלף לקוחות ארגוניים ברחבי העולם. "אני מהעובדים הראשונים בחברה", ציינה הירש-שורץ. בדצמבר 2021 הושלמה רכישת זיקס, שרכשה את קלאודאלי, על ידי ענקית ניהול התוכן הארגוני אופן טקסט. כיום, חברת הגיבוי בענן הישראלית פועלת כיחידה עצמאית בתוך חטיבת הגנת הסייבר שלה. "הרכישה שלנו על ידי אופן טקסט הביאה לנו עוד יכולות", אמרה הירש-שורץ, "כיום אנו מהווים חלק מחברה גדולה, המונה עשרות אלפי עובדים, ולה אלפים רבים של לקוחות ארגוניים".

"אנו בקלאודאלי מעניקים גישה לנתונים וגיבוי בלא הגבלה. יש לנו לקוחות שעושים שימוש במוצר ובשירות שלנו כבר יותר מעשור ", סיכמה הירש-שורץ, "יש לנו צוותים המעניקים תמיכה 24/7 הפזורים ברחבי העולם. המוצר שלנו נוח לשימוש וקל להטמעה עצמאית. אנו מציעים הגנה כוללת מפני אובדן נתונים בשל האיומים השונים, מענה לדרישות התאימות לרגולציות ולתקנות, חוסן עסקי, התאוששות מהירה והמשכיות הפעילות. נגדיל השנה את היקף הפעילות שלנו ונפרוץ לשווקים נוספים".

לאתר קלאודאלי לחצו כאן.

אירועים קרובים