תוכן שיווקי

COMAX משיקה את COMAX Insight – כלי ניתוח דאטה ותובנות חדש

הכלי מובנה בתוך המערכת של החברה, ומבוסס על טכנולוגיות AI ו-BI

26/03/2024 13:32
מערכת COMAX Insight

COMAX – מערכת ה-ERP המובילה לעולם המסחר, שפועלת תחת הסלוגן "פשוט לנהל עסק", מתחדשת ב-COMAX Insight – מודול מתקדם, שמובנה בתוך מערכת COMAX ומבצע אנליזה של נתוני הארגון ממגוון מערכות מידע, תוך הצגתם במסך גרפי אחד. הפיתוח מהווה בשורה של ממש ללקוחות החברה.

מערכת COMAX הינה מותג מוביל מבית נייטיב דטה מערכות (1995) בע"מ, שמתמחה מזה כ-30 שנה בשוק הקמעונאות בכלל ובשוק המזון בפרט, ומספקת את כל צרכי העסק תחת קורת גג אחת.

המערכת מנהלת בענן את הכספים, המלאי, הרכש, העובדים, המכירות והשירות, ומשלימה את הפתרון ללקוחותיה באמצעות אפליקציות ייעודיות לבעלי תפקידים שונים בארגון הקמעונאי והסיטונאי. כמו כן, החברה מציעה קופות, קופות עצמיות, מסופונים לקליטת מלאים וציוד קצה נוסף. מטבע הדברים, המערכת חולשת על כמויות מידע אדירות בעסק ומאפשרת הפקת מגוון דו"חות נתונים, להנגשת המידע ללקוח.

הצגת הנתונים במודול החדש מאפשרת מיזוג מגוון מקורות מידע, כגון מערכת שכר, נוכחות, CRM ארגוני, מועדוני לקוחות וכן מקורות מידע חיצוניים כמו מזג אוויר, שערי מטבע, שערי ריבית וכיוצא בזה, תוך השוואה בין תקופות, חגים או יעדים. הנתונים מגולמים בלוח בקרה מרכזי שבו מוצגים נתוני הפדיון, הרווח הגולמי, אחוז התרומה לרווח, היקף העסקאות ועוד. לחיצה על סניף נבחר מציגה את הנתונים הרלוונטיים לאותו הסניף ומאפשרת תחקור הגורמים לירידה, תוך הצגת נתוני מחלקות, פריטים, ספק ואחוז רווחיות לכל פריט. הגישה לנתונים מתאפשרת גם מהנייד באמצעות אפליקציה.

באמצעות COMAX Insight מתקבל כלי ניהולי מרכזי, המאפשר לזהות בקלות מגמות ולאתר כשלים או טעויות עסקיות, לטובת הסקת מסקנות מבוססות נתונים, שמובילות לפעולות חכמות ותורמות ליעילות ולצמיחת הארגון. הפיתוח מבוסס טכנולוגיית BI בתוספת יכולות AI, ומציג את כלל נתוני העסק, החנויות והסניפים בזמן אמת, בתצורה גרפית ונוחה למשתמש.

"המערכת – תרומה אדירה לצמיחה העסקית של הארגון"

"עולם הקמעונאות, שמתקיים מהרווח התפעולי, נדרש כיום, יותר מתמיד, לשמור על שולי הרווח המציגים מגמת ירידה עקבית בשנים האחרונות ולהגיב במהירות לתנודות בשוק, תוך הגברת היעילות העסקית", אמר אילן גת, מנכ"ל החברה. "באמצעות המודול החדש, הלקוח מקבל תמונת מצב נוחה אונליין, שמייצרת אמת ארגונית אחת, מסוגל לקבל תובנות, להפיק דו"חות חיזוי ולהסיק את הפעולות הנכונות שאליהן הוא נדרש ללא איבוד זמן עבור ניתוח נתונים והצלבתם. בנוסף, העסק יכול לפנות זמן שהיה מושקע בניתוח נתונים לביצוע ולפיתוח הביזנס באופן שוטף. בכך מושגת תרומה ליעילות התפעולית של הארגון ותרומה אדירה לצמיחה העסקית שלו".

גת הוסיף כי "גייסנו את הבנת השוק, שבו אנו פועלים מזה כ-30 שנה, לתוך מודול מכירות ראשוני, שמתאים למגזר הקמעונאי והסיטונאי, וחוסך ללקוח עלויות התאמה גבוהות. ללקוחות המעוניינים בכך אנחנו מאפשרים פיתוח מותאם אישית של מסכי ה-COMAX Insight, כך שכל בעל תפקיד יוכל לראות את המסך הרלוונטי לו, המבוסס על כלל המערכות הרלוונטיות בארגון – במקום אחד מרוכז".

"זה לא הכול", ציין. "באמצעות כלי AI מובנים במערכת, הלקוחות יוכלו לבצע חיפוש בשפה טבעית של הנתונים שלהם ולקבל תשובות גרפיות מיידיות, תוך שהמערכת מבצעת תיקוף ואימות לנתונים באופן אוטומטי".

"כבר כעת, הלקוח יכול להגדיר התראות שיוקפצו למייל שלו על שינויי מחירים או מגמות שחשוב לו לזהות, לשתף תובנות עם עמיתים ולבנות בעצמו דו"ח דינמי", סיכם גת.

מודל פיתוח תוכנה שיתופי – במקום מערכת מובנית

בשונה מהמתחרות שלה, שמציעות מערכת מובנית ללקוחותיהן ובשל כך הם נדרשים לשלם עבור התאמות ופיתוחים באופן פרטני, נייטיב עובדת במודל פיתוח תוכנה שיתופי, שמשמעותו עדכון, שיפור ופיתוח התוכנה לכלל לקוחותיה, על בסיס פיתוחים שבוצעו עבור חלק מהלקוחות.

היתרון בכך ברור: גם אם הלקוח קטן יותר, הוא נהנה מגישה לפיתוחים שוטפים, שמתעדכנים כל העת, ללא כל תשלום נוסף מצידו, כאשר כלל הלקוחות נהנים ממערכת מומחית לצרכי שוק המסחר, ובכך חוסכים עלויות פיתוח ותחזוקה, משפרים את היעילות ומעלים את הרווח בשיעור חיסכון ממוצע של כ-30%.

נייטיב דטה מערכות מעסיקה כ-200 עובדים. היא ממוקמת במגדלי בסר בבני ברק ובמקביל מפעילה פעילות גלובלית, שמרכזה ברומניה. על לקוחות החברה נמנים קרפור, רמי לוי, יוחננוף, אורבניקה, ספאר, הודיס, קרולינה למקה, מרכז המזון ועוד כ-3,000 לקוחות בישראל.

לסיכום, נראה שאם מתחברים לסלוגן של החברה, "פשוט לנהל עסק", אפשר לומר שבזכות COMAX Insight, עכשיו יותר מתמיד פשוט לנהל עסק.

לפרטים והצטרפות ל-Comax Insight נא לחצו כאן.

אירועים קרובים