תוכן שיווקי

כיצד להתמודד עם שיאים של צריכת מחשוב?

אורי אפשטיין, מנכ''ל אשנב מקבוצת אמן: "אנו מסייעים לחברות השבבים לקצר את זמני הפיתוח עם תוכנת יבמ - בשילוב הענן של AWS"

24/07/2023 14:12
אורי אפשטיין, מנכ''ל אשנב מערכות מידע מקבוצת אמן.

מאת: הילל יוסף

"תחום תכנון השבבים התקדם. השבבים הפכו לחלק בלתי נפרד מהתעשייה ומהכלכלה בישראל: הענף מעסיק עשרות אלפי עובדים ותורם משמעותית ליצוא מהארץ. ישראל היא השנייה בעולם, לאחר ארה"ב, בהיקף חברות ההזנק לתחום השבבים. אלא שהתחום טומן בחובו אתגר: היום, חברות תכנון שבבים נמצאות לעתים במצבים בהם מערך המחשוב שלהן מצוי בניצולת גבוהה, מה שמקשה על צוותי המו"פ להשיג תוצאות בזמן קצר יותר בתהליכים בשלבי הפיתוח. אנו מסייעים להן לפתור את בעיית המשאבים הזמינים, בשילוב מוצר תוכנה של יבמ (IBM), בעזרת הענן של אמזון ווב סרביסז (AWS)", כך אמר אורי אפשטיין, מנכ"ל אשנב מערכות מידע מקבוצת אמן.

ביל מקמילן, מנהל המוצר העולמי של Spectrum Computing & HPC Cloud ביבמ, מדבר באירוע.

ביל מקמילן, מנהל המוצר העולמי של Spectrum Computing & HPC Cloud ביבמ, מדבר באירוע. צילום: יח"צ

פתרונות התוכנה של יבמ ויתרונותיהם בעת שילוב בענן AWS

אפשטיין דיבר בשני שולחנות עגולים שנערכו לאחרונה, בהם הוצג פתרון התוכנה LSF של יבמ, והיתרונות שהוא מניב בעת שילובו בענן של AWS.

אשנב הוקמה ב-1996 ונרכשה על ידי קבוצת אמן בסוף 2021. החברה, אמר אפשטיין, "מתמחה בהפצה ובהטמעת פתרונות אחסון וניהול מידע, וביניהם – פתרונות האחסון, הווירטואליזציה, השליטה והבקרה וניהול העומסים של יבמ. אנו שותף בכיר של הענק הכחול, ויש לנו מעל מאה לקוחות ארגוניים מכלל מגזרי המשק".

בעידן תחרותי, מחשוב עתיר ביצועים (HPC) יכול להיות מפתח לפתרון בעיות גדולות ומורכבות, עם קיצור זמנים ביחס למתודות מסורתיות בחברות מחשוב. מהסיבה הזו, יבמ משקיעה במחקר ופיתוח של חומרה ותוכנה כגון IBM Cloud® HPC, המעוצבת באופן המנגיש פתרון אינטגרטיבי חוצה מרכיבי מיחשוב, רשת, אחסון ואבטחה קריטיים, במטרה לעזור לארגונים לתת מענה לדרישות רגולטוריות, יעילות וביקושים מצד לקוחות.

"שמנו לנו כיעד", ציין אפשטיין, "להפוך למוקד ידע של היצרנים הרלוונטיים, כדי לסייע לחברות השבבים לקצר את זמני הפיתוח. אנו השותף הבכיר בישראל של יבמ לתחום HPC, מחשוב עתיר ביצועים – הן בהיבט של ניהול והן בתחום האחסון הייעודי ל-HPC. אנו מסייעים לארגונים להגיע ליעד, בשילוב פשוט של התוכנה מבית יבמ, על הענן של AWS".

"הפתרון אותו אנו מציעים בעולם המחשוב עתיר ביצועים", הסביר, "נועד לשני סוגי ארגונים: תעשיית השבבים והמחקר האקדמי. האתגר הוא הקצאת משאבי מחשוב בעת הרצת ג'ובים בסביבה מבוזרת".

תוכנת IBM's Spectrum® LSF® Suites מנהלת את ההרצה של הג'וב על משאבי המחשוב, תוך חלוקה של העומסים.

ההטרוגניות, הסקלביליות הגבוהה וזמינות הארכיטקטורה, מספקים תמיכה לסביבות עתירות מחשוב מסורתיות, תפוקות, כמו גם עבודה בביג דאטה, בינה מלאכותית, למידת מכונה, GPU ועומסים בקונטיינרים.

מהצד השני של המשוואה, מעבר על ידי הארגון לסביבת ענן היברידית יכול לעזור להם להיות אפקטיביים יותר, לנהל עומסים בקיצון, להיות פרודוקטיביים יותר, עם יכולת להתרחב כאשר העסק דורש זאת. בהתבסס על שיתוף הפעולה בין אשנב מערכות מידע ויבמ, אפשרי לקצר זמני יישום באמצעות, תהליכים אג'יליים וחיסכון משתלם שיתן מענה לרגולציות הלוקאליות.

"באקדמיה למשל, משתמשים יכולים לקצר את משך החישובים המתמטיים המורכבים ובכך לשפר את המהירות לשוק (TTM ) לצד עלויות נמוכות יותר", אמר אפשטיין.

אפשטיין סיכם ואמר: "עבור הלקוחות שלנו, אנו עובדים עם 400,000 מעבדי ליבה. על ידי אינטגרציה עם   IBM Spectrum® LSF® Suites – תוכנה מתקדמת להרצת ג'ובים HPC, הכוללות יכולות אנליטיות מעמיקות ו-AI  לצד היכולת לגדול בסביבת הענן של AWS – הצלחנו ליצור סביבת עבודה יעילה ועוצמתית הרבה יותר".

יבמ עוזרת ללקוחות שלה לקבל יתרון של אוטומציה על מנת להשיג אופטימיזציה של ג'ובים HPC ואיפשור זמן מהיר יותר לערך, שיפור ביצועים ולהפחתת עלויות למינימום.

ביל מקמילן, מנהל המוצר העולמי של Spectrum Computing & HPC Cloud ביבמ.

ביל מקמילן, מנהל המוצר העולמי של Spectrum Computing & HPC Cloud ביבמ. צילום: יח"צ

ביל מקמילן, מנהל המוצר העולמי של Spectrum Computing & HPC Cloud ביבמ, אמר: "אנחנו מספקים לארגונים פלטפורמה לניהול עומסי עבודה ויכולת הקצאת משאבים ותזמון ג'ובים. התוכנה שלנו מגדילה את הפרודוקטיביות של המשתמש, ניצולת חומרה ותוכנה, תוך הפחתה וצמצום עלויות רישוי. אנחנו מספקים תמיכה HPC וניהול עומסים גבוהים, ויודעים לתת מענה לאתגרי ביג דאטה, מחשוב קוגניטיבי, GPU, למידת מכונה ועומסי עבודה בקונטיינרים".

"תוכנת IBM Spectrum® LSF® Suites", ציין, "נמצאת בשימוש בקרב 23 מ-25 ענקיות האלקטרוניקה; 10 מתוך 12 חברות התעופה המובילות; ו-7 מתוך 10 תעשיות חלל תעופה וביטחון".

מקמילן סיכם ואמר כי "התוכנה מהווה תקן דה-פקטו בעולמות אלה, ובשנים האחרונות עברה התאמה כדי לאפשר לאותם לקוחות EDA, לבצע מעבר לענן, כדי לצרוך שם משאבים, עם יכולות מתקדמות המניבות חיסכון כספי ויתרונות תפעוליים, לצד ביצוע חיובים בצורה אוטומטית, ניטור ביצועים, ניהול ממקום מרכזי וגמישות בהבטי הרישוי".

אירועים קרובים