תוכן שיווקי

גוגל קלאוד מביאה את החדשנות גם למגזר הציבורי

19/06/2022 13:00

בכלכלות המתקדמות בעולם, חלקה של ההוצאה הציבורית בתוצר המקומי הגולמי מגיע לכדי 40%. מדובר במימון עצום של שירותים בסיסיים כמו מערכת הבריאות, תשתיות, ביטחון פנים והגנת הסביבה.

בשנים האחרונות, במסגרת תת-תחום של ניהול במגזר הציבורי בשם 'חדשנות במגזר הציבורי', החלו לחקור את מידת היעילות של מערכות ציבוריות ואיך הן יכולות לשפר את מתן השירותים הבסיסיים. אחת מהדרכים המובילות לחדשנות היא שדרוג הרשתות הציבוריות והגישה אליהן.

המגזר הממשלתי מחפש כיום השראה בעולם העסקים החדשניים, ה-IT. דור חדש של מומחים אלה רואה במהפכה הדיגיטלית דרך לפשט את תהליכי העבודה, לספק שירותים טובים יותר ולשים קץ להוצאות מיותרות. הם גם מבינים שהשלב הראשון בתהליך הארוך של שיפור דעת הקהל והגישה לתועלות הוא עדכון של אותן רשתות מחשוב מקומיות, מפני שהן ישנות ומיושנות מאוד.

שיתוף פעולה וחדשנות

הצוותים של גוגל קלאוד (Google Cloud) זיהו את השינוי בחזון בקרב מוסדות ציבוריים ויצרו פתרון שמיועד ספציפית לצרכים של המגזר הציבורי.

כיום, מוצרי גוגל קלאוד מאפשרים לגופים ממשלתיים להשתפר בדרכים שונות, כולל התייעלות תפעולית, הפקת תובנות מנתונים בהיקפים גדולים (Big Data), חיבור לאזרחים ויצירת סביבת עבודה שבה רשויות ציבוריות שונות יכולות לשתף פעולה, תוך התייעלות ושיפור הפרודוקטיביות.

"המשימה כיום היא ליצור גמישות במגזר הציבורי ובמוסדות החינוך, כדי לשרת טוב יותר את האזרחים, העובדים והתלמידים", אמר שי מור, מנהל הפעילות העסקית במגזר גוגל קלאוד הממשלתי והציבורי בישראל.

"אנחנו שמחים לעבוד בצמוד למגזר הציבורי, כדי לאמץ ולהתאים את 'הנורמה החדשה' וניתוח נתונים חכם, ולתת מענה לבעיות מורכבות על ידי מינוף היכולות המובילות בתחום ב-AI בדרכים חדשות".

מהירות ובטיחות בענן גוגל

גוגל מציעה גם כלים, לצד סיוע ושיפור המשימות הבסיסיות של המגזר הממשלתי, לבעיות האופייניות למאה ה-21. אחת מהן היא הסוגיה של שינויי האקלים.

בגוגל עובדים בצמוד לרשויות מקומיות ולאומיות מכל העולם כדי לעזור להן לנתח את השימוש של התושבים בתחבורה בעיר, במטרה לצמצם את פליטות הפחמן.

אחת מהדוגמאות לעבודה שנעשית מגיעה אלינו מנורווגיה, שבה תאגיד ציבורי גדול הוקם במטרה לשלב בין מערכות התחבורה של המדינה ולשפר אותן. בתאגיד כבר השתמשו בגוגל קלאוד כחלק מסל הפתרונות הטכנולוגיים, כך שהייתה הרגשה שמעבר מלא לגוגל יהיה צעד חכם. 

חלפו כמה שנים, ובתאגיד מפעילים כבר יותר מ-100 מיקרו-שירותים ייחודיים, והוקמה ארכיטקטורה מהירה וחסכונית בענן לטיפול בעומס הנתונים הגדול.

ברשויות מקומיות ולאומיות אחרות נעזרו בגוגל מפות (Google Maps) כדי להילחם בשריפות חורש. באחד המחוזות בקולורדו, שבו שיטפונות ושריפות הם דבר שבשגרה, ביצעו רה-אורגניזציה במוקדי החירום המקומיים בעזרת הפלטפורמה של גוגל מפות ופתרונות בענן.

השינוי הוביל לקיצור זמני התגובה במקרי אסון ולתיאום טוב יותר בין כוחות ההצלה.

המידע שלכם, האבטחה שלנו

בכל הקשור לאיסוף מידע, אמון הציבור הוא דבר חיוני. אף אזרח לא צריך לחשוש שהמידע הפרטי שלו יהיה בסיכון או שישתמשו בו בדרכים לא הולמות.

בגוגל קלאוד הארכיטקטורה מבוססת על מודל אבטחה של אפס אמון, כדי להגן מפני איומים על אבטחת המידע. למעשה, מדובר באותה הטכנולוגיה שבה החברה משתמשת ברשתות הפנימיות שלה.

"בזכות הטרנספורמציה הדיגיטלית, יש לנו הזדמנויות חדשות לשנות את הכלכלה מהיסוד וליזום פתרונות חדשניים כדי לשרת טוב יותר את האזרחים", אמר מור, "ובגוגל עושים הכל כדי לספק ענן מאובטח, כך שבכל עיר יוכלו לישון בשקט בידיעה שנתוני התושבים מוגנים בכל שכבה ושכבה".

אנחנו מזמינים אתכם ואת העובדים שלכם להצטרף אלינו בתל אביב, ב-23 ביוני, לפורום גוגל קלאוד, כדי להבין איך ניתן לחולל מהפכה בשירותים הממשלתיים בעזרת גוגל קלאוד – להרשמה לחצו כאן

אירועים קרובים