תוכן שיווקי
עכשיו מעונן, גרסת ה-IT

כיצד לבצע הגירה לענן באמצעות תכנון מיגרציה רב שלבי?

טל שפסה, ארכיטקט פתרונות ענן למגזר הציבורי בגוגל קלאוד, מסביר כיצד לתכנן הגירה מדורגת מהדטה סנטר המקומי לענן באופן פשוט ומאובטח

13/03/2022 16:37
טל שפסה, ארכיטקט פתרונות ענן למגזר הציבורי בגוגל קלאוד.

עבור ארגונים רבים, שרגילים להריץ את סביבות העבודה און-פרמיס, המעבר לענן עלול להרתיע.

כדי להצליח במעבר לענן, תוכנית ההגירה צריכה לקחת בחשבון היבטים רבים ושונים הקשורים ל-PPT, בהם אנשים, תהליכים וטכנולוגיה. טל שפסה, ארכיטקט פתרונות ענן למגזר הציבורי בגוגל קלאוד (Google Cloud), משתף אותנו מניסיונו העשיר בשיטות העבודה המומלצות שיעזרו לארגונים לנווט בבטחה את ההגירה לגוגל קלאוד.

בטרם החל התהליך, חשוב להבחין בין הענן של גוגל לסביבת המחשוב הנוכחית של הארגון. לסביבת המחשוב הקיימת יש מודל עבודה שונה בהשוואה לענן הציבורי, בהיבטי אבטחה פיזית, חיבוריות, חומרה, וירטואליזציה ועוד.

לאחר מכן, יש לקבוע מהן סביבות העבודה שצריכות לעבור לענן. ההמלצה היא להתחיל את ההגירה בתיוג סביבות העבודה – מערכות ישנות, מורשת (לגאסי), או מונחות ענן. סביבות העבודה הישנות פותחו עם תמיכה מוגבלת בהרחבת משאבי המחשוב, כגון כוח עיבוד ונפח אחסון. לכן, סביבות אלה קשות לשינוי, ויקרות לשימוש ולתחזוקה. העברתן לענן, לפי שיטות עבודה מומלצות, תביא לשיפור הפרודוקטיביות והגמישות של הארגון.

יש לקבוע את רמת הבשלות של הארגון עבור טכנולוגיות ענן. ניתן לצמצם פערי ידע על ידי זיהוי מוקדם – באמצעות לימוד עצמי, הדרכות והכשרות מסודרות.

הגישות בכל הנוגע להגירה לענן

קיימות כמה גישות להגירה לענן:

Lift and Shift – העברת סביבת העבודה עם מינימום שינויים.

Improve and move – שינוי חלקים בסביבת העבודה, כדי לאמץ גישות מונחות ענן, כחלק מההגירה.

Rip and replace – ביטול סביבת העבודה הקיימת ובניית אחת חדשה, תוך אימוץ גישה מבוססת ענן.

שלבי ההגירה

ההגירה לענן מורכבת מארבעה שלבים. השלב הראשון הוא הערכת המצב הקיים ובחינת המערכות שתעבורנה לענן. שלב זה מתבסס על כלל העבודה המוקדמת שבוצעה, תוך התמקדות בסביבות העבודה המיועדות לעבור והתלות ביניהן, דוגמת חומרה ודרישות ביצועים, משתמשים ורישוי.

את כלל הנתונים הללו יש לתעד בצורה מסודרת, לטובת השלבים הבאים. ניתן להשתמש בכלים אוטומטיים, כגון Stratozone, שיכולים לסרוק את הרשת הארגונית ולייצר דו"חות מקיפים על התשתית, האפליקציות, המשאבים ועוד. לבסוף, יש להחליט אילו סביבות לתעדף ולהעביר בהתחלה.

השלב השני הוא תכנון בסיס התשתית בענן. החלקים השונים של סביבת הענן כוללים, בין השאר, הקמת שירותי ניהול זהויות; תכנון היררכיה ארגונית של משאבים; הגדרת קבוצות ותפקידים לטובת גישה למשאבים; וכן תכנון טופולוגיית הרשת והחיבוריות.

בשלב השלישי מבוצעים היישום והגירת סביבות העבודה. כאן ניתן להשתמש בשירותים שיכולים, בצורה אוטומטית, לשכפל את סביבות העבודה שנמצאות באון-פרמיס ולפרוס אותן בענן של גוגל.

יש לגוגל קלאוד מגוון שירותים שכאלה:

Migrate for Compute Engine – העברת שרתים וירטואליים מסביבת המחשוב הקיימת אצל הלקוח לענן של גוגל, במינימום השבתה ומאמץ.

Migrate for Anthos – היכולת להעביר את סביבת המחשוב ולהמיר אותה לתוך קונטיינרים. כך מתקבל היתרון של הקטנת העלויות וזמן הניהול.

Database Migration Solutions – שימוש בכלי צד שלישי או ביכולות שכפול קיימות של גוגל לטובת העברת המידע לענן שלה.

VMware Engine – הגירת שרתים של ענקית הווירטואליזציה מסביבת המחשוב של הלקוח לסביבת הענן של גוגל, ללא שינויים. גישה זו מאפשרת שימוש חוזר בכלי הניהול של VMware ומעבר מהיר לעבודה בענן.

השלב הרביעי והאחרון הוא אופטימיזציה של סביבת הענן. כשסביבות העבודה רצות בענן של גוגל, ניתן להשתמש בכלי גוגל כדי לבצע אופטימיזציה של עלויות, הגדרות של הגדלת/הקטנת משאבי מחשוב אוטומטית וכן אוטומציה של תהליכים

שפסה סיכם באומרו כי "שימוש במתודולוגיות נכונות בשילוב היערכות ותכנון מאפשרים את פירוק התהליך לשלבים קטנים, הניתנים לניהול. גוגל קלאוד מסייעת ללקוחות בתהליך ההגירה לענן – החל משלב התכנון ועד לשלב היישום, תוך אספקת שירותים שונים, המאפשרים לבצע ולנהל את התהליך בצורה מושכלת ונכונה".

מעוניינים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לוובינר ייעודי לנושא, שיתקיים ביום ד', ה-16 במרץ.

 

אירועים קרובים