תוכן שיווקי

DreamVPS העבירה את מערך הענן לדטה סנטר אפק של בזק בינלאומי

"אחרי שסבלתי מכשלים טכניים בדטה סנטר הקודם, הבנתי שאני חייב להשתדרג", אמר מנכ"ל החברה, לי רוט, "בזק בינלאומי מציעים את המתקן החדיש ביותר בתנאי אחסון ברמה עלית"

08/03/2022 11:13
מימין לשמאל: עידו סבג – מנכ"ל משותף ב-DreamVPS; לי רוט - מנכ"ל משותף ב-DreamVPS; ולירן מזרחי – מנהל מחלקת מכירות דטה סנטר בבזק בינלאומי.

DreamVPS – ספקית שירותי ענן ואחסון אתרים – הקימה את מערך הענן בחוות השרתים המתקדמת של בזק בינלאומי אפק. "מדובר במהלך מתבקש שבו החלטנו לשדרג את עצמנו ולעבור לדטה סנטר (Data Center) מתקדם יותר", אמר לי רוט, הבעלים והמנכ"ל של DreamVPS.

הדטה סנטר של בזק בינלאומי בפארק אפק שבראש העין נחנך לפני כשנה וחצי בהשקעה של כ-40 מיליון שקל. חוות השרתים החמישית של בזק בינלאומי מספקת שירותי אירוח, שירותים מנוהלים תחת קורת גג אחת, בתנאי פרימיום במתקן המתקדם ביותר בארץ.

"מדובר בדטה סנטר שנהנה מהסטנדרטים הכי גבוהים", אמר לירן מזרחי, Data center Business Unit Manager בבזק בינלאומי. "החווה מחולקת לשלושה אולמות ומציעה כ-1,100 מ"ר, עם הספק חשמל של 1.6 מגה וואט. החווה מצויה במדרג של Tier3 ועומדת בכל התקנים, כמו ISO 9001 ו-ISO 27001. בבזק בינלאומי רואים בעולם הדטה סנטרים מנוע צמיחה מרכזי – וכמו שניתן לראות בחוות השרתים בפארק אפק, ההשקעה בהתאם".

"ההחלטה לעבור לדטה סנטר חדש היא לא דבר של מה בכך", אמר רוט. "זה מהלך שכולל עבודה מאומצת והשקעה כלכלית. הפרויקט מורכב, אבל זה בדיוק המקומות שחשוב להשקיע בהם. ארגון כמו DreamVPS, העומד תחת התקנים המחמירים בתחום הענן, מתגאה ביכולת לספק תשתיות ענן ואוטומציה להקמת שרתים ושירותים וירטואליים ברמה הכי גבוהה שיש בישראל, אינו יכול להתפשר על שירות לא מושלם – ובשביל זה חייבים לעבוד עם שותפים ברמה הגבוהה ביותר, כמו בזק בינלאומי".

בהקשר זה, פירט רוט, המעבר לבזק בינלאומי מגיע אחרי שלמד על בשרו את המשמעות של עבודה עם דטה סנטר שלא מנוהל. "מבחינת ארגון כמו DreamVPS, חוות שרתים אמינה זה בסיס מהותי לעבודה, ולצערי, בשנה האחרונה גיליתי שלא כולם מסוגלים לעמוד בסטנדרט שאני דורש".

דטה סנטר אמין: להשקיע ביסודות

רוט, חשוב לציין, בנה לעצמו מוניטין בינלאומי בזכות העמידה הבלתי מתפשרת בסטנדרטים מקצועיים. "כשהקמתי את DreamVPS ב-2015", סיפר, "הגישה מראש הייתה לתת את השירות האופטימלי על ידי אנשי System מקצועניים ברמת DevOps ,שעובדים 24/7 צמוד ללקוח ומספקים פתרונות פרקטיים ומהירים". במקביל, הסביר רוט, הוא דאג להשקיע בהצטיידות בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, ולהקפיד להתעדכן בכל תחומי האחסון: שירותי ענן המתבססים על מעבדי Xeon Platinum של אינטל (Intel), בשילוב שרתי סטורג' מבוססי דיסקים SSD NVMe, המנוהלים על ידי תוכנת Excelero מבית אנבידיה (Nvidia). "המוטו שלי היה בלי פשרות על איכות", אמר רוט.

מהם השיקולים לבחירת מתקן דטה סנטר חדש?
"כל מי שעוסק בתחום של שירותי ענן יסביר לך שהכשל הכי נוראי שיכול להיות זה חוסר זמינות, שזה דבר שלא אמור לקרות בשום סיטואציה. במהלך השנה האחרונה סבלתי מכשלים טכניים בדטה סנטר הקודם שבו השרתים שלנו היו מאוחסנים. ביצעתי חקר שוק ולאחר בדיקה לעומק גיליתי שבזק בינלאומי מציעים את המתקן ברמת שרידות וזמינות הגבוהה ביותר, לצד שירות איכותי וצוות מיומן, באופן שלא מזכיר מה שקורה בחברה הקודמת. כבר התחלתי להיערך למעבר, אבל לצערי לא הספקתי לעבור לפני שהגיעה הפסקת החשמל השנייה".

מתמחים בניהול רשת של דטה בנטר בישראל

"לי רוט הגיע אלינו אחרי שחווה תקלות לא פשוטות במקום אחר", סיפר מזרחי מבזק בינלאומי. "מה שעניין אותו זה נושאי הליבה: היתירות של הדטה סנטר, השרידות שאנחנו מציעים – הן בהיבטי המיזוג והן בהיבטי החשמל – השירות שאנחנו מספקים, הניטור, הבקרה. הוא הגיע לסיור בחוות השרתים של בזק בינלאומי. הצגנו בפניו את התנאים שמצפים לו, עברנו על כל הפרמטרים והנתונים הטכניים. הצגנו בפניו שרטוטים שתאמו את הדרישות המקדימות, הראנו לו איפה בחווה ייבנו הכלובים והשארנו שטח עודף לגדילה עתידית".

עופר פיבושביץ, מנהל אגף שיווק עסקי בבזק בינלאומי: "אנחנו מבינים את סביבת ה-IT של הלקוח 360 מעלות, ויודעים לספק לו מתקן ברמה הגבוהה ביותר, ניהול מקצועי של הדטה סנטר, התקשורת וה-IT, ומיגרציה לציוד ה-IT בתוך המתקן. היתרון לעבוד עם חברה שמתמחה גם בעולם ה-IT וגם בעולם הדטה סנטר וההוסטינג – זאת המקצוענות וההתמחות של בזק בינלאומי. בימים אלו אנו מקימים דטה סנטר חדש עם חברת Serverfarm העולמית, שיהווה את הדטה סנטר העתידי של ישראל, ויהיה זמין בעוד כשנה וקצת", הבטיח פיבושביץ.

המידע בחסות בזק בינלאומי, חברת התקשורת והאינטגרציה, המספקת פתרונות IT מקצה לקצה ומפעילה את רשת DATA CENTERS הכוללת 6 חוות השרתים בישראל

אירועים קרובים