תוכן שיווקי

ווי אנקור מקבוצת חילן מעלימה את כאב הראש של המנמ"ר

מעטפת שירותים מנוהלים - MSSP - ניטור תשתיות מחשוב ואבטחת מידע תחת קורת גג אחת!

01/07/2021 11:38
יקי כהן, סמנכ"ל חטיבה טכנולוגית בחברת ווי אנקור מקבוצת חילן. צילום: אורי כרמי

מאת: הילל יוסף.

"השעה חמש וחצי בבוקר – מוקד השירות שלנו מקבל טלפון דחוף מלקוח שלנו בצפון, חברה יצרנית עם מעל 300 עובדים, שכל המערכות הקריטיות שלה מושבתות. זהו זמן קריטי שבו נמדדת היכולת שלנו כחברת IT להחזיר את הלקוח לפעילות מלאה, מבלי לאבד מידע ועם נזק היקפי מצומצם ככל האפשר. הלחץ עצום! מדובר בחשיפה פוטנציאלית ונזק היקפי גדול, שיכולות להיות לו משמעויות קשות לתפקוד החברה. בתוך מספר דקות ממועד קבלת השיחה מופעלים צוותים שונים בווי אנקור (We Ankor), במטרה לאושש מיידית את מערכות הלקוח שניזוקו", כך אמר יקי כהן, סמנכ"ל החטיבה הטכנולוגית בווי אנקור מקבוצת חילן.

הלקוח שבדוגמה שצוינה למעלה נמצא תחת מעטפת שירותים ומערכות רחבה של ווי אנקור: מערכות אחסון, גיבוי, וירטואליזציה, תקשורת, שירותי סיסטם MS ומעטפת שירות של 24X7 לכל מערכות הארגון. לאחר כמה שעות הלקוח חזר לפעילות מלאה, תוך שחזור מלא של המידע, כמובן ללא איבוד מידע וללא צורך בתשלום כופר. כמו כן, בוצעו התקנה של שרתים ותחנות עבודה שנפגעו ופריסה של כלי סייבר מתקדמים לתחקור. 

"זוהי דוגמה אחת מני רבות ליכולת הרחבה של השירותים שאנו מספקים ללקוחות שלנו. בשנה האחרונה הרחבנו את מגוון השירותים שאנחנו נותנים והשקנו מודל של שירותים מנוהלים מקצה לקצה. זהו מודל תפעולי מתקדם, לניהול חלקי, או מלא, של מערך ה-IT. צורת פעולה זו מאפשרת ללקוח להתרכז בפעילות העסקית של הארגון, לשמור על זמינות גבוהה של המערכות, לשפר את ביצועי המערכת, וכן את רמת השירות ושביעות הרצון ממערכות ה-IT. על ידי כך ווי אנקור מביאה להפחתה משמעותית של כאבי הראש של המנמ"ר, ומסייעת לו להתמקד בליבת העסקים שלו – ולא בתשתיות", ציין כהן. 

הפחתה משמעותית של כאבי הראש של המנמ''ר. צילום אילוסטרציה: BigStock

הפחתה משמעותית של כאבי הראש של המנמ"ר. צילום אילוסטרציה: BigStock

מערך עובדים מקצועי שלם – שמעניק מענה טכנולוגי מורכב

לדברי כהן, "אחד האתגרים שהמנמ"רים ומנהלי תשתיות מתמודדים עימם כיום הוא הצורך לשמור על אנשים מקצועיים, וכן על הידע שברשותם. מודל העבודה של השירותים המנוהלים, שאותו אנחנו מציעים, מביא לחיסכון כספי עצום לארגון בגיוסי ובהכשרות צוות ה-IT הפנימי. אנחנו מעניקים ללקוח מעטפת שלמה של כוח אדם מקצועי ומיומן, בעל ידע רחב במגוון טכנולוגיות. מרכז השירותים המנוהלים שלנו מאוייש סביב השעון ועונה לאתגרי המנמ"ר: מערך עובדים מקצועי שלם, המעניק מענה טכנולוגי מורכב, כשהיקף העובדים הנדרש למילוי המשימה הוא גמיש ומשתנה בהתאם לצרכי הלקוח".

הוא הוסיף כי "השירותים המנוהלים שאותם ווי אנקור מעניקה נחלקים לכמה סוגים. הם כולם בנויים באופן מודולרי ובהתאמה אישית לצרכי הלקוח. לרשות הלקוח עומד צוות מומחים רחב ומקצועי, בכל תחום, עם כלי שליטה ובקרה מתקדמים במיוחד".

"דוגמה לכך ניתן לראות בתחום האבטחה", אמר כהן. "בחברתנו יש מערך NOC\SOC המאוייש סביב השעון, 24X7. בתחום השירותים המנוהלים לעולם הסיסטם אנחנו בקיאים בעולם תשתיות ה-וירטואליזציה של מיקרוסופט ו-VMware, ובעולם האחסון, אנחנו מתמחים במערכות מבוססות נט-אפ".

כהן הוסיף כי "בעולם הגיבוי, אנחנו מתמקדים במערכות גיבוי לקלטות ולדיסק, מבוססות קומוולט, סימנטק ו-Veeam. אנחנו מספקים שירות פרו-אקטיבי מלא עם ניהול סביבת המחשוב. תחום נוסף שבו אנחנו פעילים בעולם השירותים המנוהלים הוא ה-Help-Desk, שם אנחנו מציעים טיפול שוטף בתחנות עבודה, תמיכה במשתמשים, התקנות שוטפות של עדכונים, תמיכה במערכות הפעלה מבוססות מיקרוסופט, וכן הדפסות".

לדבריו, "אנחנו מציעים שירותי ניטור מנוהלים, על מנת לקבל תמונה עדכנית בכל רגע ורגע נתון. השירות כולל זיהוי אוטומטי של תקלות, לצד מנגנון לזיהוי אירועים – בטרם התרחשותם. על ידי מתן דיווח אוטומטי למרכז השירות. כך, הלקוח יכול לקבל התראות על התרחשות אירועים בזמן אמת, עם גישה ללוח המחוונים ודשבורד ידידותי למשתמש. המערכת, מבוססת תוכנה כשירות (SaaS), עומדת בתקני אבטחת מידע ורגולציות מחמירים ביותר. השירות מבוקר על ידי חדר הבקרה שלנו, המאויש 24 שעות ביממה".

"תחום נוסף של השירותים המנוהלים הוא הגנת סייבר", ציין, "לרבות שירותי SIEM – MSSP ו-SOC מנוהלים ושירותי הגנה על תחנות קצה (MDR), שבהם אנחנו עונים לאתגר של המורכבות ההולכת וגדלה בהיבטי האיומים, לצד המחסור הכרוני במקצוענים לתחום. כך, אנחנו מספקים ניהול נוח של התראות רכיבי האבטחה במקום מרכזי אחד, עם יכולות זיהוי בזמן אמת ושילוב יכולות מודיעין ועם מיקוד מקצועי, המאפשר לארגון להתמקד בהיבטים העסקיים שלו, וכך מתאפשר לו לחסוך בכוח אדם".

"השירותים המנוהלים", הסביר כהן, "עונים למגמות של התגברות מתקפות הסייבר והכופר, הגנות מווירוסים ותוכנות כופר נגד ארגונים בגודל בינוני, ומנגד – כאלה שאין להם המשאבים להגנה ולתחזוקת תשתיות ומערכות מורכבות".

"לחברתנו יש את היכולת לפרוס בזמן אפס את מגוון השירותים שלנו, ובתוך כמה שעות, לכל היותר כמה ימים, לרבות הקמת אתר DR, הגנה וניטור על תחנות הקצה, עם מערכות התרעות חדשניות וטיפול פרו-אקטיבי באיומי הסייבר", סיכם כהן. "בכך אנחנו מציעים ראייה רוחבית, של 360 מעלות, שהיא מאוד קריטית לארגון, היות שהיא מספקת למנהלי התשתיות את השקט הנפשי לו הם זקוקים".

לפרטים נוספים אודות שירותים מנוהלים (Managed Services) צרו עימנו קשר דרך הקישור הבא.

אירועים קרובים