תוכן שיווקי

"אור גדול" – יוזמה מרגשת של המגזר העסקי לטובת המגזר השלישי

13/09/2020 11:26
משתתפי האירוע הווירטואלי שחגג את פרויקט "אור גדול", ושודר ממרכז עלם בחולון. צילום: אלברט ללמיאב

כשבוע לפני ראש השנה הגיע לסיומו פרויקט "אור גדול", שיזמו חברות מלם תים וסיסקו ישראל למען עמותת עלם, המסייעת לבני נוער וצעירים בסיכון. במסגרת הפרויקט נרתמו שתי החברות להגשמת חלומות של בני נוער בסיכון, ביצעו מתיחת פנים ל-15 מרכזי עלם מהצפון ועד הדרום, ואף רתמו את לקוחותיהן לסייע ביוזמה המרגשת.

מימין: אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, ונאווה ברק, נשיאת עלם. צילום: אלברט ללמיאב

מימין: אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, ונאווה ברק, נשיאת עלם. צילום: אלברט ללמיאב

שיאו של פרויקט "אור גדול" נחגג באירוע וירטואלי, ששודר ממרכז עלם בחולון אשר עבר שדרוג ושיפוץ. האירוע כלל דברי פתיחה של גב' נאווה ברק, נשיאת עלם, ואורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, סרטון שהמחיש את המהפכה העיצובית שעברו מרכזי עלם, הופעה סוחפת של אמיר דדון, וביצוע בלתי נשכח של נעמה עוזרי, בוגרת עלם שהפליאה בשירה, ושל ירון חנינה, בוגר עלם אף הוא, שהנחה את האירוע ברגישות ובנחישות. אף עין לא נותרה יבשה.

לדברי ברק, נשיאת עמותת עלם, שיתוף הפעולה הנפלא עם סיסקו ומלם תים יסייע לעמותה להמשיך ולספק מענה לבני הנוער, הצעירים והצעירות בסיכון. ההתגייסות הזאת היא הוכחה ליכולת של הקהילה, ובעיקר המגזר העסקי, להושיט יד ולעשות שינוי במציאות, שהיא קשה ביותר כרגע.

"משבר הקורונה הוביל להחרפת והקצנת מצוקותיהם של הנערים והנערות בסיכון – הבית הפך למקום חונק יותר מתמיד, והם סבלו מאלימות פיזית ומינית, דיכאונות וחרדות, עוני, בריחה לרחובות, לסמים ואלכוהול", אמרה ברק, שהמשיכה וסיפרה כי "בעמותת עלם לא ויתרו על אף אחד. בדומה למגזר השלישי כולו, סבלנו מירידה דרמטית בתרומות ובתמיכות המגזר העסקי והמדינה. ההתגייסות של סיסקו ומלם תים, דווקא בתקופה זו, לשפץ את המרכזים שלנו, לספק את הצרכים המיידיים החסרים בהם, ולהעניק תחושה של בית חם ועוטף, היא חשובה ומשמעותית ביותר. אנחנו מודים לשותפינו בסיסקו ומלם תים על ההתנדבות והנתינה מכל הלב למען הנוער בסיכון".

שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, סיפר כי אחריות חברתית וצמצום פערים הם מערכי היסוד של החברה: "סיסקו תרמה מתחילת המשבר למעלה ממאתיים מיליון דולר לארגונים ועמותות ברחבי העולם. אנחנו מפעילים בישראל כבר למעלה משנתיים רשת של מרכזים טכנולוגים, אשר מאפשרת לפריפריה להתחבר למרכז. במקביל, אנחנו פועלים גם כדי לסייע לאזרחי ישראל לצלוח את המשבר הזה, בין אם זה באמצעות מינוף הטכנולוגיה שלנו לסיוע לארגוני חירום בעבודה מרחוק, במתן הכשרות בחינם למובטלים, ועוד. אנו רואים בלקוחותינו לא רק שותפים עסקיים אלא גם שותפים ערכיים, ואני גאה בהתגייסות הגורפת שלהם למען המטרה הנעלה שהצבנו בפניהם".

ביקור אודי וינטראוב, מנכ"ל מלם תים, בניידת עלם. צילום: יח"צ

ביקור אודי וינטראוב, מנכ"ל מלם תים, בניידת עלם. צילום: יח"צ

אודי וינטראוב, מנכ"ל מלם תים, ביקר במהלך הפרויקט בניידת עלם שבמרכז הארץ, פגש את המתנדבים המסורים, ובעיקר ישב והאזין לבני הנוער ששיתפו במצוקותיהם: "במסגרת מגוון הפעילויות שאנו יוזמים ומבצעים לטובת תמיכה בקהילה, שמחנו על ההזדמנות לשתף פעולה עם עמותת עלם, ליזום, להתגייס ולסייע בפרויקט "אור גדול". אנו במלם תים מייחסים חשיבות רבה לחיבור לקהילה, לצמצום פערים בחברה ולסיוע לאוכלוסיות מוחלשות. כגוף עסקי העומד בחזית הקדמה הטכנולוגית, אנו מחויבים בסיוע והטמעת הטכנולוגיה גם עבור בני נוער בפריפריה החברתית, וכך לפתוח דלתות ואפשרויות לעתיד טוב יותר עבורם ועבורנו כחברה וקהילה. דווקא בתקופה זו, כאשר עסקים רבים מצויים בפני אתגרים מגוונים, אנו במלם תים עסוקים בפיתוח פתרונות המותאמים לסביבת עבודה במודל היברידי, ובהלימה לכך, שמחים להתגייס לטובת שדרוג מרכזי עלם עבור בני נוער בסיכון".   

רם כהן מחברת SES, שקיבל מסיסקו ומלם תים ערכה להרכבה עצמית ולתרומה למרכזי עמותת עלם, אמר: "הרעיון עצמו מקסים, וחימם את הלב במיוחד בתקופה המאתגרת שבה כולנו נמצאים. האפשרות לעשות דבר ערכי, שונה ובשביל מישהו אחר ממש התאים לי. רתמתי את הילדים ומה שנקרא, הכנסתי אותם לעובי הקורה, והם לגמרי היו into it ועל הדרך הרווחנו פעילות משפחתית כיפית".

תמיר גבאי מכלל ביטוח, שהתנדב אף הוא למען עמותת עלם, סיפר: "אני תמיד שמח לתרום לטובת מטרות טובות, ובמקרה הזה זה הרגיש עזרה קטנה ובעיקר כיף גדול. עשיתי את הפעילות יחד עם הבן שלי: הוא צבע ואני הרכבתי וזו הייתה פעילות מהנה ומגבשת, והאמת שאני מודה לסיסקו ולמלם תים על כך".

אין ספק שככה פותחים שנה עם תקווה להרבה אור!

אירועים קרובים