תוכן שיווקי

"עם זרטו צמצמנו משמעותית את זמן הנפילה – משעות לדקות ספורות"

ערן שוורץ, אוריין: "הגיבוי עובד נהדר. השכפול עובר בתוך חמש שניות בין האתרים, תוך הקפדה על רמת ביצועים גבוהה"

09/07/2020 16:56

"האתגר היה לבצע שכפול לאתר ההתאוששות מאסון, ברמה יומית או שעתית. לאחר שאנשי מלם מקבוצת מלם תים הטמיעו לנו את הפתרון של זרטו, צמצמנו את זמן הנפילה באופן משמעותי – משעות לדקות ספורות", כך אמר ערן שוורץ, מנהל טכנולוגיות ואבטחת מידע, אוריין.

אוריין היא חברה ציבורית, אחת מהחברות הוותיקות והמובילות בתחום השירותים הלוגיסטיים בישראל. כחלק מקבוצה בינלאומית, היא מציעה את מכלול הפתרונות לניהול שרשרת האספקה תחת קורת גג אחת. בשנת 2000 הפכה אוריין לנציגה הבלעדית בישראל של חברת DB Schenker – אחת משלוש חברות ההובלה והלוגיסטיקה הגדולות בעולם, בעלת מחזור מכירות של 16.4 מיליארד אירו. כך, אוריין מספקת פתרונות לוגיסטיים כוללים, המבטיחים תזמון מושלם של שרשרת האספקה.

זרטו היא חברה המתמחה בעולמות חוסן ה-IT. בנוסף, החברה מבטיחה לשירותי ה-IT זמינות מרבית (Always on), ובמקרה של קריסה היא מאפשרת לאפליקציות הארגוניות להתאושש בתוך דקות בודדות, עם אובדן מידע של לא יותר מזה הנצבר בכמה שניות.

מדי שנה אחראית אוריין על כ-40,000 משלוחים ימיים וכ-95,000 משלוחים אוויריים, לצד הפצה פנים ארצית של יותר מ-3 מיליון חבילות וכן למגוון רחב של פתרונות לוגיסטיים מתקדמים, באמצעות שלושה אתרי אחסון בשטח כולל של כ-65,000 מ"ר.

לדברי שוורץ, "מערכות הליבה יושבות על אורקל (Oracle) ו-SQL. תשתיות ה-IT שלנו וירטואליות, מבוססות VMware על שרתי דל (Dell), ואנו משרתים 700 משתמשי IT מכלל 900 עובדי החברה". הוא ציין, כי "בטרם הפרויקט, השתמשנו בתוכנת השכפול של Veeam. אנו מטפלים בהיקף נתונים גדול – על כל אחת מהמערכות שלנו יושבים נתונים בנפח של 7-8 טרה בייט".

האתגר, ציין, "היה לבצע שכפול לאתר ה-DR ברמה יומית או שעתית. בגלל הפערים וגודל בסיסי הנתונים, חיפשנו תוכנה היודעת לעשות מעבר מהיר, עם שרידות גבוהה ותוך בדיקה שהנתונים שמועברים – עוברים באופן שלם ומלא".

"לאחר שבחנו כמה חלופות", ציין שוורץ, "בחרנו בפתרון של זרטו. הוא ענה לנו על הצורך בפתרון רוחבי לשרתי קבצים גדולים. לצד היתרון הכלכלי, אהבנו את יכולת השחזור והמהירות. עם סיום הפרויקט בשנה שעברה, ערכנו כמה מבחנים, והם היו לשביעות רצוננו".

"הגיבוי עובד נהדר", סיכם שוורץ, "השכפול עובר בתוך חמש שניות בין האתרים, תוך הקפדה על רמת ביצועים גבוהה. צמצמנו את זמן הנפילה לדקות מועטות. הפעלת השרת באתר ה-DR נעשית תוך דקות. גם החזרה לאתר הייצור אחורה נעשית בדקות ספורות. בעבר היינו עוסקים ב'איך לחזור' ולתכנן את החזרה: זרטו מנטרלת היבט זה, וכל שנותר הוא לעשות תאימות. בחנו פתרונות אחרים, וזרטו ניצח את כולם בהיבטי עלות, ביצועים, מהירות השחזור, אמינות והתאוששות. מדובר במוצר קל להטמעה".

אירועים קרובים