תוכן שיווקי

כך חוברו 400 מעובדי בנק ישראל ל-Microsoft Teams בזמן שיא של 3 ימים

ליאור ג'ורג'י, מנהל אגף תשתיות טכנולוגיות בבנק ישראל, וכפיר אדרי, מנהל יחידת שירותי מחשוב באגף התשתיות בבנק, מספרים כיצד הטמיעו, יחד עם צוותי CloudEdge, את פלטפורמת Microsoft Teams בתקופת משבר הקורונה, כדי לאפשר רציפות עסקית ● הם ציינו כי "בהמשך הכפלנו את המספר והגענו ל-800 עובדים"

30/06/2020 16:37
מימין: ליאור ג'ורג'י, מנהל אגף תשתיות טכנולוגיות בבנק ישראל, וכפיר אדרי, מנהל יחידת שירותי מחשוב באגף התשתיות בבנק. צילומים: יח"צ

כתב: הילל יוסף.

בנק ישראל חיפש פתרון מאובטח, שיספק יכולת שיתוף מסמכים ושיחות וידיאו של עובדי הבנק – בינם לבין עצמם, מרחוק ומאתרי הבנק לתקשורת פנים ארגונית, וכן ומול ספקים חיצוניים. "בתוך פרק זמן קצרצר, של שלושה ימים , הבאנו לחיבור של 400 מעובדי הבנק עם פלטפורמת Teams של מיקרוסופט. בהמשך אף הכפלנו את המספר והגענו ל-800 עובדים", אמרו ליאור ג'ורג'י, מנהל אגף תשתיות טכנולוגיות בבנק ישראל, וכפיר אדרי, מנהל יחידת שירותי מחשוב באגף התשתיות בבנק.

משבר הקורונה האץ את התהליך, שהחל לפני כחצי שנה, כאשר אנשי CloudEdge החלו בהטמעת תשתיות מחשוב לקראת הטמעה עתידית של Microsoft Teams. עד אז, אנשי הבנק עבדו עם הפתרון העסקי של סקייפ, באופן מצומצם. "חיפשנו פתרון שייתן מענה לשיחות בתוך ומחוץ לארגון, עם סביבת עבודה מודרנית דיגיטלית שמאפשרת, למשל, שיתוף מסמכים", אמרו ג'ורג'י ואדרי. "היה לחץ מלשכת נגיד הבנק למצוא פתרון לנושאים אלה. בשיתוף תומר מזרחי, CTO החטיבה, החלטנו ללכת על פתרון של מיקרוסופט כפתרון לעבודה משותפת, שיטשטש את הגבולות הגיאוגרפיים בין סניפי הבנק בתל אביב ובירושלים".

CloudEdge

CloudEdge

שדרוג חלוצי לחדרי הישיבות

אדרי הוסיף כי "במסגרת הפרויקט, בימים אלה אנחנו עורכים שדרוג לחדרי הישיבות עם פתרונות מולטימדיה, הכולל גם הטמעה של Crestron Flex, שמתממשק ל-Teams. זהו פרויקט חלוצי, שבמסגרתו אנחנו נותנים מענה אחיד לכלל המשתמשים עם ממשק משתמש ידידותי, נראות ומערכות הגנת גלישה למשתמשים. ניתן להיכנס ל-Teams Microsoft מכל מקום, עם כל רכיב – מחשב נייד, נייח, טאבלט וטלפון חכם – ועם זהות אחידה. זאת פלטפורמה לתקשורת קול ו-וידיאו, בעצם שולחן עבודה מודרני, שמאפשר עבודה משותפת על משימות וקבצים, ממשק אחד לכל סוג התקשורת – טקסט, קול ו-וידיאו, ניהול יומן פגישות, תוספים של שותפי צד ג', ביצוע סקרים וכו'… הפלטפורמה מאחדת אנשים לקבוצות עבודה בסביבת העבודה המודרנית. ניתן לקיים פגישות ושיתוף פעולה דינמי ללא תלות במיקום של העובדים בעולם – בבית או במשרד. במיוחד בעת משבר הקורונה, המידע הארגוני צריך לעבור במערכת המאפשרת פעולה הדדית של חילופי מידע ונתונים, שמשמשת את האנשים הזקוקים לה".

לדבריו, "ההחלטה להטמיע שירות חדש לתקשורת הפנים ארגונית התקבלה במהירות לאחר ששעלה הצורך בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ושינוי מתכונת העבודה".

"שבועיים לפני פרוץ המגיפה", אמר ג'ורגי, "אדרי ואני החלטנו שאנחנו לא פותחים את המערכת למשתמשים לפני שמוודאים שהכול עובד. שחררנו את המערכת לקבוצה מצומצמת של עובדים בלשכת הנגיד והיא עבדה באופן תקין. אז הגיע המשבר והבנו שעלינו לתת מענה מידי מהיר לעבודה מרחוק לכל עובדי הבנק. התחלנו בהפצה מידית וגורפת מ-0 ל-800 עובדים, כולל הרמת אתר הדרכה עם סרטוני הסברה".

ג'ורג'י ואדרי הוסיפו כי "חשוב היה לנו שהנהלת הבנק תפרוש את חסותה על הפתרון. מעבר למנכ"ל ולנגיד, שתמכו בפתרון, מנהלת חטיבת משאבי אנוש, פנינה קרן, זיהתה את הפוטנציאל של המערכת ואת החשיבות של כלים דוגמת Teams, ויחד עם נציגים של משאבי האנוש פיתחנו תוכנית הטמעה ולמידה לכל עובדי הבנק".

אושרי דהן, מייסד משותף ומנהל תחום 365 ב-CloudEdge. צילום: אריאל מונפו

אושרי דהן, מייסד משותף ומנהל תחום 365 ב-CloudEdge. צילום: אריאל מונפו

"פלטפורמה שמתאימה כמו כפפה לארגוני אנטרפרייז"

אושרי דהן, מייסד משותף ומנהל תחום 365 ב-CloudEdge, אמר כי "Microsoft Teams זאת פלטפורמה שמתאימה כמו כפפה לארגוני אנטרפרייז כמו בנק ישראל, ומאפשרת מגוון יכולות צ'ט, שיחות ועידה, שיתוף מסכים וקבצים, פגישות מרוחקות ואינטגרציה עם יישומים ואפליקציות. בשלב הבא, אנחנו מתכננים להעמיק ולחזק את ההטמעות של המערכת בשגרת העבודה השוטפת, ולהיעזר ב-Teams לצרכי ניהול משימות וניהול פרויקטים באופן מלא". לדברי דהן, "אפליקציית Teams מבית מיקרוסופט הביאה הרבה יכולות, ואנחנו סומכים על כך שהיא משתכללת ומשתפרת כל הזמן. למשל, החברה שחררה רכיבים רבים בתקופה האחרונה".

עוד הוא אמר כי "ידענו שרציפות השירות ללקוחות מיקרוסופט במהלך התקופה הזו, על אף שגבר הביקוש, תישאר בעדיפות עליונה, ונוכל לצפות לכך שלא יהיו תקלות. מיקרוסופט מספקת לנו כלים, מידע וטיפים שיעזרו לעובדים להסתגל לעבודה מרחוק. בנק ישראל לקח את הפלטפורמה, מינף אותה לצרכיו והביא לשיפור יכולת העבודה מרחוק של כלל עובדיו".

"כיום", סיכמו ג'ורג'י ואדרי, "יותר מ-70% מעובדי הבנק עורכים פגישות ב-Teams, ורבות מהפגישות נערכות באמצעות הפלטפורמה. רגע השיא שלנו היה בשיחה משותפת שנערכה ל-200 עובדים בו זמנית. המערכת הפכה להיות חלק מרכזי מהפעילות השוטפת ומהתרבות האירגונית של הבנק. היא התלבשה ככפפה ליד למוצרים הפנים ארגוניים שלנו והביאה ערך מוסף לעובדים. CloudEdge ליוותה אותנו לאורך כל הדרך. אנחנו ממתינים לפתרונות המתקדמים של מיקרוסופט וקרסטרון, שנטמיע בחדרי הדיונים".

אירועים קרובים