תוכן שיווקי

רשת הרחפנים של נוקיה לשימוש באזורי אסון

17/12/2019 10:46
צילום: נוקיה

כתב: שלומי אנג'י, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נוקיה ישראל.

לפני קצת פחות מחודש התקיים ניסוי מוצלח של שימוש ברחפנים באזורי אסון על גבי רשת סלולרית פרטית ביפן. העיר סנדאי ונוקיה ערכו בהצלחה את טיסת הבדיקה הראשונה בעולם אי פעם של רחפנים הנשלטים על גבי רשת LTE פרטית (Private LTE). הם בדקו את השימוש הפוטנציאלי ברחפנים במהלך צונמי או אסונות אחרים, כדי לסייע במאמצי מניעת אסון (טרום האירוע) והפחתת הנזק (לאחריו). הבדיקה אימתה כי שימוש ברשת LTE פרטית לבקרה ותקשורת עם הרחפנים הוא אמצעי יעיל להגברת המודעות ולתקשורת עם האוכלוסייה שנפגעה במהלך אסון.

ג'ון הרינגטון, מנהל הפעילות של נוקיה יפן, אמר כי המבחן הדגיש את היעילות של שימוש ברחפנים וברשתות סלולר פרטיות בסיטואציות כאלה: "רשתות הרחפנים של נוקיה אומצו על ידי הצלב האדום בפיליפינים כתשתית חברתית לפעולות סיוע באסון. בהתבסס על תצוגת תכלית זו, אנחנו מקווים לתרום למניעת אסון ולהפחתת אסון עבור עיריית סנדאי ורשויות מקומיות אחרות ביפן".

העיר סנדאי נמצאת במרכז מחוז טוקוקו שבאי הונשו ביפן, צפונית-מזרחית לטוקיו, ואוכלוסייתה מגיעה ליותר ממיליון איש. אזורי החוף של המחוז נהרסו בגלל הצונאמי שגרמה רעידת האדמה הגדולה ביפן בשנת 2011, ומאז הפכו לסמל (בעזרת האו"ם) לשיקום מרשים ולמנגנונים למניעת אסונות דומים בעתיד.

הניסוי נפתח בהתרעת צונמי חמורה בחוף. נוקיה פרסה במהירות רשת LTE פרטית מבוססת ענן בשיטת פלאג אנד פליי. על גבי הרחפנים הותקנו רמקולים לאזהרת הציבור, מצלמות HD להעברת תמונה חדה למרכז הבקרה ומצלמות תרמיות לאיתור לכודים מתחת להריסות. כך יכולים היו הרחפנים להעביר בכריזה אזהרות והכוונה לציבור בזמן אמת, ולבצע ניטור אווירי ויזואלי של הזירה עבור גורמי החילוץ וההצלה. במהלך האסון המדומה הצליחו גורמי ההצלה לפרסם אזהרת צונמי גדולה לשוהים באזורי החוף דרך רמקול הרחפן, ולעקוב אחר אזור פגיעת הצונמי באמצעות וידיאו. הם גם הנחו אנשים לאתרי פינוי באמצעות הכריזה ברחפן, סיפקו כיוונים, ניטרו תנועה וכדומה. הניסוי הדגיש גם כיצד כוחות הצלה ("מגיבים ראשונים") יכולים לצמצם את הסיכון לחיים באזורי אסון, וזאת ללא סיכון לאנשי הצוות המנהלים את פעילויות הפינוי. ראש העיר סנדאי הביע את שביעות רצונו כשאמר כי השימוש ברחפנים של נוקיה מבטיח את הבטיחות והביטחון של סנדאי וסביבתה, וכי הוא מאפשר להגיב מהר יותר לאסונות.

רשת הרחפנים של נוקיה מהווה פתרון קצה לקצה, שכולל רחפנים מקצועיים עם מתלים מודולריים (למשל למצלמות), מערכת פיקוד ובקרת רחפנים, מערכת אנלטיקה ל-וידיאו וכמובן – רשת סלולרית פרטית Private LTE לפריסה מהירה באזורי אסון. רשת סלולרית פרטית זו, שפועלת בטכנולוגיית LTE / 4G, מספקת קישוריות מאובטחת ואמינה, מה שהופך אותה למתאימה ביותר למצבים קריטיים כגון חילוץ ופינוי, הרבה יותר מאשר שימוש ב-Wi-Fi או ברשת סלולרית ציבורית רגילה (ללא תעדופים). הקישור האלחוטי המתקבל הינו מאובטח, רחב פס ובעל זמן תגובה קצר, ולכן מתאים במיוחד לניהול רחפנים מסוג זה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לתמר אוסטר.

אירועים קרובים