תוכן שיווקי
Everyone’s welcome

איך משחק האבן נייר ומספריים האהוב קשור לקוד פתוח?

05/12/2019 15:46
אבן נייר ומספריים, המנצח בין השניים... האפליקציה שפיתחה מיקרוסופט. מקור: יח"צ

זוכרים את משחק האבן נייר ומספריים המוכר והאהוב, שהיינו משחקים כשהיינו ילדים? לא משנה באיזה גיל אנחנו כיום, אחרי שחזרנו מבית הספר והורדנו את הילקוט, היינו יוצאים לחצר ומקווים שבעוד שאנחנו נסמן את האבן, היריב שלנו יסמן את המספריים, למשל – כדי לנצח אותו, כמובן.

אנשי מיקרוסופט כנראה רצו לחזור לזיכרונות הילדות המתוקים שלהם ופיתחו גרסה חדשה למשחק. כמתחייב מהחברה החדשנית ומהעידן הדיגיטלי שאנחנו חיים בו, מדובר באפליקציה חדשה, שאפשר להוריד אותה כאן.

חברת הענק, שפיתחה גם משחקים פופולריים אחרים, כמו מיינקראפט, הציגה את אבן נייר ומספריים מודל 2019 בכנס Ignite שהיא קיימה באחרונה באורלנדו. המפתחים השתמשו לצורך פיתוח האפליקציה בחמש שפות פיתוח שונות – Java, PHP, Python, Node.js ו-#C, ועשו זאת על גבי קונטיינרים המנוהלים בקוברנטיס. הם הכניסו למשחק יכולות בינה מלאכותית, שמאפשרות למחשב ללמוד את המתמודד שמולו ולהתחיל לנצח אותו.

 

גרסה המבוססת על טכנולוגית חדשות למשחק הילדות הוותיק. מקור: יח"צ

גרסה המבוססת על טכנולוגית חדשות למשחק הילדות הוותיק. מקור: יח"צ

מאז שהוצגה ב-Ignite, אפליקציית אבן נייר ומספריים זכתה לעשרות אלפי הורדות ולהתעניינות נרחבת. זה נובע בין היתר מהעובדה שהיא מראה בצורה נגישה וכיפית מאוד שתוך כדי שימוש בפלטפורמות הפיתוח הפתוחות של מיקרוסופט – VS code, גיטהאב, AKS, קוברנטיס ועוד – כל מפתח, לא משנה מאיזו שפה הוא מגיע, יכול לפתח בקלות ובמהירות חוויות משתמש חדשניות וחכמות.

מיכל ווסק, מנהלת השיווק לקהילות המפתחים במיקרוסופט, אמרה ש-"הסשן שבו הוצגה האפליקציה נקרא Everyone’s Welcome – וכאן החידוש הענק שמיקרוסופט מביאה לעולם הפיתוח. לא משנה באיזו שפה את.ה מפתח.ת, אם את.ה מתמחה בפרונטאנד או בבקאנד, אם את.ה ממוקד.ת ב-AI או ב-DevOps, באמצעות כלי הפיתוח ופלטפורמות הענן שלנו כל מפתח יכול להצליח ולבנות חוויות משתמש חכמות ומתקדמות יותר".

מיכל ווסק, מנהלת השיווק לקהילות המפתחים במיקרוסופט. צילום: יח"צ

מיכל ווסק, מנהלת השיווק לקהילות המפתחים במיקרוסופט. צילום: יח"צ

לדברי בני אשכנזי, יועץ טכנולוגיות אסטרטגי למגזר ההיי-טק במיקרוסופט, "הדוגמה שהוצגה בכנס משכה את תשומת לבם של מפתחים רבים בעולם, ובצדק. בין אם את.ה מפתח.ת בסטארט-אפ קטן או בחברה גדולה, הצורך להביא את החדשנות של החברה שלך לידיים של הלקוחות במהירות משותף לכולם, לא משנה באיזו שפה הם כותבים ואיזו פלטפורמת פיתוח משמשת אותם. התחברתי מאוד לדוגמה הזאת, משום שהיא מעבירה בצורה מדהימה את המסר שאנחנו, במיקרוסופט, כל כך מאמינים בו: כל המפתחים, מכל הפלטפורמות – כולם מוזמנים. יש לנו מה להציע לכולם".

בני אשכנזי, יועץ טכנולוגיות אסטרטגי למגזר ההיי-טק במיקרוסופט. צילום: יח"צ

בני אשכנזי, יועץ טכנולוגיות אסטרטגי למגזר ההיי-טק במיקרוסופט. צילום: יח"צ

אריאל נגרין, מנהל פתרונות שותפים במיקרוסופט, ציין ש-"כחלק מהעבודה הצמודה עם קהילות הפיתוח, בנינו אקו-סיסטם רחב של פתרונות צד שלישי אינטגרטיביים ב-Azure, כגון Whitesource לניהול בטוח של קוד פתוח, Applitools לבדיקות אוטומטיות מבוססות AI או jfrog לניהול אפקטיבי של גרסאות תוכנה בענן, ועוד. מיקרוסופט מקדמת את קהילת המפתחים באמצעות פתרונות אלה ולא מגבילה אותם לפתרונות 1st party בלבד".

אריאל נגרין, מנהל פתרונות שותפים במיקרוסופט. צילום: יח"צ

אריאל נגרין, מנהל פתרונות שותפים במיקרוסופט. צילום: יח"צ

ביום ה', ה-12 בדצמבר, מיקרוסופט תקיים בריאקטור שלה בתל אביב אירוע מפתחים ייחודי, שבו יוצג דמו חי של פיתוח האפליקציה, ואת הכלים של החברה ששימשו לכך ומיועדים לכל מפתח, מכל שפה ומכל פלטפורמה. האירוע מיועד לכל המפתחים מחברות הטכנולוגיה, מכל שפה ומכל פלטפוטורמה – Everyone’s welcome!

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים