תוכן שיווקי
לקראת אירוע PMI - העמותה לניהול פרויקטים, מחר (ג'), ה-18 ביוני, LAGO, ראשון לציון

"עולם ניהול הפרויקטים עובר שינוי – לניהול קצר טווח"

17/06/2019 11:03
ד"ר טל אספיר, הנשיא הנוכחי של PMI ישראל. צילום: ניב קנטור

כתב: שהם יריב.

"בשנים האחרונות מורגש שינוי בעולם ניהול הפרויקטים – מפרויקטים ארוכים ומורכבים לפרויקטים קצרים ובתכולה מצומצמת. נכון שעדיין יש פרויקטים ארוכים ומורכבים, אבל בגלל השינויים המתרחשים סביבנו והעובדה שבכל רגע נתון יכול לקרות משהו, מנהל הפרויקטים צריך להיות קשוב ולהגיב מהר לכל שינוי המתרחש סביבו, וזאת באמצעות חשיבה מחוץ לקופסה", כך אמר ד"ר טל אספיר, נשיא PMI ישראל – העמותה לניהול פרויקטים, בראיון לאנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי של העמותה, שיתקיים ביום ג' הקרוב, ה-18 ביוני.

לדברי ד"ר אספיר, "על מנהלי הפרויקטים למצוא את השילוב הנכון בין מתודולוגיות סטנדרטיות והניהול האג'ילי, כדי להסתגל למציאות המורכבת והמשתנה מבחינה טכנולוגית, פוליטית וחברתית, וכן לתת מענה מהיר לשינויים. לעתים זו אומנות של הבלתי אפשרי אך בעזרת המתודולוגיות, השיטות והכלים של העמותה לניהול פרויקטים – אפשר לעשות זאת".

PMI היא עמותה בינלאומית לניהול פרויקטים שמטרתה היא לקדם את המקצוע. יש לה כ-270 סניפים ברחבי העולם והשנה היא חוגגת את יום הולדתה ה-50 – אירוע שיצוין בכנס השנתי שלה. השינויים בארגונים וכתוצאה מכך בעולם ניהול הפרויקטים יבואו לידי ביטוי כחוט השני באירוע. "המטרה בכנס השנה היא לתת למשתתפים את הכלים להתמודד עם השינויים בארגונים ובסביבה המקצועית-ענפית שלהם", ציין ד"ר אספיר. "משתתפים בכנס מרצים מהארץ ומהעולם, שידברו על הנושאים השונים הנוגעים להתמודדות עם שינויים וניהול פרויקטים בעולם משתנה".

בין שלל המרצים יהיו מקימי ומנהלי Space.il, שאנשיה יצרו את החללית בראשית; לואן פיקארד, חברת מועצת המנהלים של PMI העולמית; וחברי הנהלת העמותה בישראל. בסיום האירוע תהיה מסיבה עם הופעה של אומן אורח – לציון יובל ל-PMI.

אמרת שהמטרה של PMI היא לקדם את מקצוע ניהול הפרויקטים. למה הכוונה?
"אנחנו רוצים להנחיל את התובנה כי ניהול פרויקטים הוא מקצוע. כמו כל מקצוע, יש לניהול פרויקטים מתודולוגיות, כלים ושיטות, שאותם יש ללמוד וליישם על מנת שהפרויקט יגיע לידי הצלחה. המתודולוגיות מתאימות לכל סקטור וענף בשוק, ויכולות לשמש כל סוג של ארגון, כאשר כל אחד מהם יכול לאמץ את הנישה שמתאימה לו".

מהי התרומה של PMI לעולם זה?
"PMI נתנה את מסגרת העבודה (ה-Frame work) של עולם ניהול הפרויקטים. עד שהיא נכנסה, כל אחד קרא לעצמו מנהל פרויקטים וניהל אותם כמו שהוא חשב לנכון. מאז ייסוד PMI יצרנו מסגרות ותקנים למיהו מנהל פרויקטים, פיתחנו הסמכות רלוונטיות ופרסמנו חומר רב בתחום. אחוז הכישלון בפרויקטים הוא גבוה והפעילות שלנו מנסה להקטין אותו".

פרט בבקשה על הפעילות של PMI ישראל.
"הסניף הישראלי שלנו קיים כ- 24 שנים. במסגרת פעילותנו אנחנו מעבירים סדנאות, סיורים, כנסים וערבי עיון מקצועיים. כמו כן, העמותה פועל למען הקהילה ובתחום החינוך ומפרסמת חומרים בתחום. אנחנו פועלים בשיתוף משרד החינוך להנחלת ניהול הפרויקטים והכלים לביצועם בבתי הספר תיכוניים והעל תיכוניים, פועלים להכשרת סטודנטים ועובדים עם ארגונים בתחומים השונים במגזרים הממשלתי והפרטי כאחד".

.להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים