תוכן שיווקי

פלאפון ואלביט מעמיקות את השת"פ: פתרונות IoT מתקדמים ל-Pelephone PTT

07/11/2018 15:22
בתמונה: ישראל אייבי, סמנכ"ל החטיבה העסקית בפלאפון (צילום: כפיר זיו), וחיים טייכהולץ, סמנכ"ל בחטיבת יבשה באלביט מערכות (צילום: יח"צ אלביט)

לפני קצת יותר משנה חברו פלאפון ואלביט מערכות והציגו את הפתרון המשותף שלהן בתחום התקשורת והניהול הארגוני – Pelephone PTT. המערכת המתקדמת של שתי החברות נכנסה לעולם שעובר טלטלה של ממש, עם שירות חדשני באמצעותו אנשי הארגון יכולים לתקשר ביניהם בצורה מיטבית ומידית באמצעות דיבור, תמונות, וידיאו ומיקום, במקום האמצעים הקודמים – מכשירי מירס או מכשירי הקשר.

באחרונה הודיעו פלאפון ואלביט על העמקת שיתוף הפעולה ביניהן וכעת Pelephone PTT מציע יכולות גם בתחום האינטרנט של הדברים. מעתה, התקשורת אינה רק בין אנשים לאנשים אלא גם בין אנשים למכשירים. כדי להבין יותר על השותפות בין שתי החברות ועל החידושים בתחום, פגשנו לשיחה משותפת את ישראל אייבי, סמנכ"ל החטיבה העסקית בפלאפון, ואת חיים טייכהולץ, סמנכ"ל בחטיבת יבשה באלביט מערכות.

איך נולדה השותפות בין פלאפון לאלביט?
אייבי: "שתי החברות זיהו את הפוטנציאל העצום והבלתי ממומש של תחום ה-PTT. מדובר על עולם שנתפש כמיושן ולא מתקדם, ובמידה מסוימת בצדק, כי הזניחו אותו במשך שנים, אבל גם אלביט וגם אנחנו ידענו שאנחנו יכולים לקחת את התחום הזה לשלב הבא והחיבור בינינו היה טבעי".

טייכהולץ: "החוכמה פה היא השילוב בין שתי החברות – אלביט, שמוכרת כמובילה עולמית בתקשורת ביטחונית, מביאה את מערכת WideBridge הייחודית שלה, ואילו פלאפון מפעילה את הרשת הסלולרית המתקדמת במדינה. התוצאה היא פתרון חדשני בתחום שהיה זקוק לריענון משמעותי. זהו שילוב כחול לבן של יכולות טכנולוגיות מתקדמות עם שירות רשת חדשני".

מה עשיתם כדי לקחת את עולם ה-PTT צעד אחד קדימה?
טייכהולץ: "הופתענו מאוד מכך שב-2018, התקשורת הארגונית עדיין מתבססת על מכשירים מגושמים עם תעבורת קול בלבד ופס צר של נתונים. הפכנו את ה-PTT לאפליקציה שמעניקה חוויית משתמש מודרנית. יצרנו פתרון שמאפשר דיבור על גבי דטה (VoIP), כזה שמאפשר שיחה בין קבוצות ולא רק בין יחידים, צ'ט, וידיאו, תמונות וכמובן מיקום. כל זה על גבי טלפונים חכמים ומתקדמים ורשת מהירה, ולא כפי שהיה עד עכשיו במכשירי קשר למיניהם על גבי רשת ישנה".

אייבי: "אנחנו רואים במערכת הזאת מעבר לדיבור של Press To Talk. מבחינתנו זהו כלי נייד לניהול ושליטה בכוח העבודה. האפשרויות והיכולות לייעל את משימות העבודה הן כמעט אינסופיות".

באחרונה הודעתם על העמקת שיתוף הפעולה בין שתי החברות. איך זה בא לידי ביטוי?
אייבי: "בשלב הראשון יצרנו מערכת תקשורת טובה בין אנשים ועכשיו אנחנו פועלים לכך שהמערכת תדע לתקשר גם עם מכשירים שונים, ובעצם להפגיש בין ה-PTT ל-IoT. בשנה החולפת פלאפון הודיעה על מגוון רחב של פתרונות בתחום האינטרנט של הדברים וכעת, יחד עם אלביט, גם שירות ה-Pelephone PTT נכנס לשם".

טייכהולץ: "אחד המאפיינים החדשים בתחום הוא Push to Video. ניקח, למשל, קבוצה של מחלקת אבטחה. הפתרון שלנו מאפשר לא רק לאנשי החמ"ל ומנהלי המשמרת להיות חלק מהקבוצה, אלא גם למצלמות האבטחה. כך, לדוגמה, המצלמה יכולה לדווח באופן עצמאי על מכונית בשער לכל המשתתפים בקבוצה, שיכולים להשתמש בה בזמן אמת ובאופן מידי".

Pelephone PTT פועל כבר יותר משנה. איך השוק קיבל אותו?
טייכהולץ: "כל מי שנחשף למערכת הזאת רואה את העדיפות המובהקת שלה בכל פרמטר על הדור הקודם וגם על פני אלטרנטיבות אחרות. ראייה לכך היא עשרות הלקוחות המרוצים שיש לנו בארץ וברחבי העולם. אין ספק שהטכנולוגיה המתקדמת, השם המצוין שיש לשתי החברות והתמחור האטרקטיבי משחקים בכך תפקיד חשוב".

אייבי: "בתוך זמן קצר יחסית השירות הזה נבחר על ידי החברות המובילות ביותר בארץ, בהן QAS בנמל התעופה, אגד ומלונות אפריקה ישראל. תחום ה-PTT עובר מהפכה אמתית וההערכה היא שקיימים בין 200 ל-250 אלף משתמשים פוטנציאליים. Pelephone PTT הוא השירות המוביל כיום, ואני מזמין את כל מי שמעוניין במערכת תקשורת ארגונית לבחון אותנו ולהיווכח בעצמו".

אירועים קרובים