תוכן שיווקי

נמל אשדוד הטמיע תשתית VMware Stretched Cluster

27/06/2018 11:53
אלדד קורדובה, מנכ"ל Direct Experts. צילום: יח"צ

כתב: דורון שגב.

אחד הדברים המעניינים המתרחשים כיום בנמל אשדוד לא קורה עם הפנים לים ואל האניות ששם, אלא דווקא מתחת לפני האדמה. בשתי נקודות מרוחקות בתוך שטחו הענק עמלים אנשי Direct Experts וצוות תשתיות ה-IT של הנמל על הפרטים האחרונים של פרויקט המודרניזציה בדטה סנטרים של הנמל, שכולל הקמה של תשתית וירטואליזציה חדשה, מבוססת VMware 6.5 Stretched Cluster, ואת הכנתה להתמודדות עם אסון ואיומי הסייבר המודרניים של ימינו.

לאחר כשלושה חודשים של תכנון ובחינת דרכי ההטמעה, יצא הפרויקט לדרך והוא נמצא כיום בשלבים הסופיים. במהלך העבודה שודרג גם מערך האחסון, המבוסס על EMC, ומערך השרתים, המבוסס על חומרה של HPE. המטרה הכללית של הפרויקט, כך סיפר אלדד קורדובה, מנכ"ל שותף ב-Direct Experts, הייתה מעבר לשדרוג המערכת המטפלת בתשתיות המחשוב הקריטיות של הנמל, וכך לעדכן ולשפר את רמת השרידות ל-99%.

בנוסף, מדובר בפרויקט שמציע יתירות רבה. המערכת ניתנת להגדלה לפי צרכים ואין צורך בביצוע החלפה כלשהי של מוצר מסוים כזה או אחר לצורך גדילה, אלא כזו שניתנת להרחבה תוך כדי תנועה.

אלירן דובו, מנהל התשתיות של נמל אשדוד. צילום: יח"צ

אלירן דובו, מנהל התשתיות של נמל אשדוד. צילום: יח"צ

"נמל אשדוד, לפי חוק, צריך להיות מוכן להתמודדות עם שני סיכונים מרכזיים: איומים טבעיים כגון צונאמי ורעידות אדמה, ואיומים מעשה ידי אדם כמו טילים. למעשה, יש איום אחד מהים – מקרה של שטיפת מים לתוך שטח הנמל, והאיום היבשתי", סיפר אלירן דובו, מנהל התשתיות של נמל אשדוד, שהיה אחראי, יחד עם הצוות שלו, לתהליך השדרוג מהקצה של הנמל. "היה ברור לנו שאנחנו צריכים להעביר את הנמל לעבודה בתצורה המבוססת על שני דטה סנטרים, ששניהם פעילים כל הזמן".

השדרוג היה לתצורת עבודה שמכונה VMware Stretch Cluster in Active Active Configuration, בה שני הדטה סנטרים עובדים במקביל זה לזה, בסנכרון מלא, כל הזמן ובכל עת.

פרויקט גדול ללא השבתות בכלל

הפרויקט, שנוהל בשטח בידי עידן קורדובה, בוצע ללא הדממה של המערכת ולמעשה ללא השבתות בכלל, כשכאמור, מדובר בפרויקט בהיקף גדול שמטפל במערכות הקריטיות.

מבחינת המשתמשים, סיפר קורדובה, יש דטה סנטר אחד. "הסנכרון הוא ברמת הביט, והוא מבוצע בזמן אמת. ניתן לבחור בכל רגע נתון היכן תרוץ האפליקציה, זה ממש לא משנה אם זה קורה בדטה סנטר האחד או השני. יותר מכך, ואפילו יותר חשוב, בכל עת שיש צורך בהליך תחזוקה כלשהו, זה מבוצע בצורה שקופה לחלוטין לנמל, מכיוון שכל מערכות המחשוב שלו ממשיכות לתפקד ללא כל הפרעה", אמר.

בנוסף, בפרויקט בונים Direct Experts וצוות תשתיות ה-IT של הנמל דטה סנטר שלישי, באתר ההתאוששות מאסון של החברה, שממוקם במקום אחר, מחוץ לנמל. התשתית לסנכרון האתר השלישי מבוססת על VMware Site Recovery Manager, וכעת הוא יהיה בשימוש במקרים קיצוניים בלבד, שבהם שני מתקני הדטה סנטר הראשים יחוו כשל.

"אחת הסיבות שהובילו לפרויקט הייתה שתהליך הדילוג לאתר ההתאוששות מאסון הינו מורכב, ולא מדובר במשהו שניתן לעשות עבור כל תקלה שמתרחשת. כעת, המצב יהיה הרבה יותר קל לתפעול, מכיוון שבמקרה של תקלה בחדר מחשוב אחד, פשוט עוברים, בצורה קלה, לעבוד בחדר המחשוב השני. בנוסף, הרבה לפני שמגיעים לבדיקה האם יש בכלל צורך בהפעלת אתר ה-DR – הוא נשאר למקרים קיצוניים בלבד, באמצעות הפעלה יזומה בהשבתה על ידי צוות תשתיות ה-IT של הנמל", אמר קורדובה.

"העבודה עם Direct Experts בכלל, ועם עידן קורדובה בפרט, היא עבודה מול מקצוענים, המגלים ידע רב, אכפתיות ומעורבות בכל שלבי הפרויקט, ותורמים תרומה רבה ומכרעת להצלחתו", ציין דובו.

פרויקט המחשוב בנמל הוא רק אחד מסוגי הפרויקטים הארגוניים שמבצעת Direct Experts מאז הוקמה ב-2012. מדובר בחברת בוטיק, שהוקמה בידי יוצאי ממר"ם ומתמחה בהקמה של דטה סנטרים ומערכות IT מורכבות, תוך שהיא מספקת פלטפורמת פתרון מלאה של שירותים ברמה הגבוהה ביותר – החל ברמת תשתית מערכות המידע, תקשורת, ה-וירטואליזציה וכלה באבטחת המידע. כמו כן, החברה היא שותפה עסקית וטכנולוגית של ספקיות טכנולוגיה מובילות דוגמת VMware ,EMC ,F5 ומיקרוסופט (Microsoft).

אירועים קרובים