דדי פרלמוטר הישראלי – מהמועמדים למנכ"ל אינטל

שמו של פרלמוטר הועלה שוב כמועמד להחליף בבוא היום את פול אוטליני - כך דיווח הוול-סטריט ז'ורנל ● סיכוייו של פרלמוטר לקבל את התפקיד גברו לאחר פרישתו מהמרוץ למנכ"לות אינטל של המועמד המוביל, שון מלוני

בעקבות פרישת שון מלוני, סגן נשיא בכיר באינטל (Intel), עולה – שוב – שמו של הישראלי דדי פרלמוטר, אף הוא סגן נשיא בכיר בענקית השבבים, כמועמד למנכ"ל החברה – כך דיווח הוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal).

בינואר השנה ביצעה אינטל ארגון מחדש בהנהלת החברה, לאחר שמהלך שכזה לא נעשה במשך שנתיים ושלושה חודשים. במסגרת המהלך הקודם, שבוצע בספטמבר 2009, הודיעה אינטל על איחוד כל חטיבות המוצרים שלה לקבוצה בשם IAG. ניהול הקבוצה הופקד בידיהם של מלוני ופרלמוטר. שניהם שימשו כסגני נשיא בכירים באינטל ונחשבו למנהלים הבכירים ביותר של החברה ולכאלה שעשויים לרשת את פול אוטליני בתפקיד מנכ"ל החברה, בבוא היום, כאשר שמו של מלוני הוזכר לפני זה של פרלמוטר בהקשר זה.

מועמדים נוספים אותם מזכיר הדיווח בוול-סטריט ז'ורנל, וששמותיהם הוזכרו גם בעקבות הארגון מחדש בהנהלת החברה, הם אלה של בריאן קרזניץ וסטייסי סמית. קרזניץ מונה לתפקיד מנהל התפעול הראשי של אינטל, לאחר ששימש כסגן נשיא בכיר בחברה שפיקח על כל פעילות הייצור שלה בכל רחבי העולם. הוא אף המשיך בתפקידו הקודם, כאחראי על תחום ה-IT ועל חטיבת משאבי האנוש של החברה. סמית משמש כמנהל הכספים הראשי של אינטל. פרלמוטר מונה בינואר השנה גם למנהל המוצרים הראשי של החברה.

מלוני, בריטי בן 56, הצטרף לאינטל לפני 30 שנים והחזיק בכמה משרות בכירות בחברה בארצות הברית ומחוצה לה, לרבות מנהל מכירות ראשי ומנהל שיווק. בין השנים 1992 ל-1995 הוא שימש עוזר טכני לאנדי גרוב, אז מנכ"ל אינטל. במארס 2010 הוא לקה בשבץ מוחי ופרלמוטר קיבל את סמכויותיו. גם לאחר שהתאושש מלוני וחזר לתפקיד יושב ראש אינטל סין, המשיך פרלמוטר להיות אחד המועמדים הבולטים לתפקיד מנכ"ל החברה העולמית.

בתפקידו האחרון ערך מלוני הופעות פומביות רבות באסיה, באמצעותן סייע רבות לבניית מערכות יחסים של אינטל עם יצרנים וקניינים של מחשבים אישיים. הוא חי בבייג'ינג מאז יולי 2011. לפני שלקה בשבץ, דובר עליו כמועמד המוביל להחליף את אוטליני אולם כאמור, הוא פרש בינואר השנה – מה שהותיר את פרלמוטר, קרזניץ וסמית לבד במרוץ.

כך או כך, בעקבות כתבה שפרסם הוול-סטריט ז'ורנל בינואר, לפיה המהלכים שביצעה אז אינטל בהנהלתה עשויים להיראות כתחילתו של מרוץ הירושה להחלפת אוטליני, החברה מיהרה לנטרל את העיסוק בנושא כשציינה שאוטליני ימלא את תפקיד המנכ"ל עד שנת 2016. עתה, כאמור, הנושא עולה מחדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים