זעזוע בסימנטק: המנכ"ל אנריקה סאלם הודח מתפקידו; יושב הראש, סטיב בנט, מונה במקומו

אנליסטים העריכו, כי הסיבה למהלך היא הביצועים הכספיים של החברה ברבעונים האחרונים, שהיו פושרים למדי ● גם ברבעון הראשון של שנתה הכספית 2013, שתוצאותיו פורסמו היום במקביל להודעת המינוי, הציגה סימנטק תוצאות חיוורות במיוחד ● כך, ההכנסות עלו ב-1% בלבד ואילו הרווח הנקי פחת ב-9% ● בנט: "אני מצפה לעבוד עם צוות החברה ולבנות את הנכסים המשמעותיים שלה, במקום לעזור לה להאיץ את יצירת הערך עבור כל בעלי המניות שלה"

טלטלה בענקית אבטחת המידע סימנטק (Symantec): אנריקה סאלם, מנכ"ל ונשיא החברה, הודח הערב (ד') מתפקידו. אנליסטים העריכו, כי הסיבה למהלך היא הביצועים הכספיים של החברה ברבעונים האחרונים, שהיו פושרים למדי.

סאלם בן ה-46 יישאר בתפקיד יו"ר סימנטק – חברה בה הוא עובד מזה 19 שנים, שלוש מהן כמנכ"ל. את מקומו ימלא סטיב בנט (58), שבתפקידו הקודם שימש כנשיא ומנכ"ל Intuit במשך שבע שנים, ולפני כן כיהן בשורה של תפקידים בכירים בג'נרל אלקטריק (General Electric) במשך 23 שנים. בנט הצטרף למועצת המנהלים של סימנטק בפברואר 2010, וכיהן כיושב הראש שלה משנת 2011.

עם היוודע דבר המינוי, בטרם נפתח המסחר בבורסה האמריקנית, זינק ערכה של מניית סימנטק ב-14%. "דעתי היא כי החוזקה של סימנטק היא בנכסים שלה, אלא שלמרות זאת החברה אינה מנצלת את כל ההזדמנויות העסקיות הנקרות בדרכה", הצהיר בנט עם כניסתו לתפקיד. "אני מצפה לעבוד עם צוות החברה ולבנות את הנכסים המשמעותיים שלה, במקום לעזור לה להאיץ את יצירת הערך עבור כל בעלי המניות שלה".

תוצאות רבעוניות חיוורות
גם ברבעון הראשון של שנתה הכספית 2013, שתוצאותיו פורסמו היום במקביל להודעת המינוי, שמרה סימנטק על המגמה שהחלה כבר לפני מספר רבעונים – והציגה תוצאות חיוורות במיוחד. כך, ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-1.67 מיליארד דולרים, המשקפים עליה של 1% בלבד לעומת 1.65 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת.

ההכנסות ממינויים, תחזוקה ותוכן עלו ברבעון ב-3% ועמדו על 1.48 מיליארד דולרים, לעומת 1.44 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. עם זאת, ההכנסות ממכירת רישיונות ירדו ב-10% והסתכמו ב-193 מיליון דולרים בלבד, בהשוואה ל-214 מיליון עליהם דווח ברבעון המקביל בשנה הכספית 2012.

הרווח הנקי של סימנטק פחת ברבעון בלא-פחות מ-9% והסתכם ב-172 מיליון דולרים בלבד. זאת, בהשוואה ל-190מיליון הדולרים עליהם דיווחה ענקית אבטחת המידע ברבעון הראשון של השנה הכספית הקודמת. הרווח נקי למניה מדולל עמד ברבעון על 0.24 דולרים, המהווים ירידה של 4% לעומת 0.25 דולרים ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת.

ההוצאות הגולמיות של סימנטק עלו ברבעון המדווח ב-10% ל-284 מיליון דולרים, לעומת 259 מיליון ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת – מה שהוריד את הרווח הגולמי ב-1% ל-1.38 מיליארד דולרים, בהשוואה ל-1.43 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית 2012. הרווח הגולמי השולי עמד על 82.97% לעומת 84.33% ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת.

ההוצאות התפעוליות עלו ברבעון ב-2% ל-1.12 מיליארד דולרים, לעומת 1.09 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. הרווח התפעולי ירד ב-11% ועמד על 269 מיליון דולרים, בהשוואה ל-302 מיליון עליהם דווח ברבעון הראשון של השנה הכספית 2012.

ירידה שנתית של 16% בערך המניה
אנריקה סאלם, מנכ"ל סימנטק המודח. צילום: ניב קנטורמניות חברת אבטחת המידע הגדולה בעולם ירדו ב-16% בשנה החולפת. בין הסיבות לכך נמנות האטה במכירות וצמצום הרווח. לצד תוכנות האנטי-וירוס שלה, נאבקת סימנטק מול תחרות קשה בעולם האחסון, בו היא מציעה פתרונות גיבוי מבוססי וריטאס (Veritas), אותה רכשה ב-2005 תמורת 10.2 מיליארד דולרים.

דניאל אייבס, אנליסט מ- FBR Capital Markets, אמר כי "רכישת וריטאס ב-2005 הולכת ומתבררת כטעות גדולה יותר ככל שחולפות השנים". אנליסטים אחרים ציינו, כי ענקית האבטחה נאבקת קשה גם בפעילות המסורתית שלה, מול שחקניות צעירות יותר בשוק, דוגמת קספרסקי (Kaspersky Lab) וסופוס (Sophos), אשר מספקות יותר ויותר שירותים מעבר לעולם האנטי-וירוס, כגון ניהול איומים אחוד או הגנה על תחנות קצה. כך, קספרסקי צפויה להגיע למחזור מכירות שנתי של מיליארד דולרים כבר ב-2014.

הסבר נוסף, ציינו האנליסטים, הוא הכניסה האיטית-משהו של סימנטק לעולם מיחשוב הענן. כך, למרות שהודיעה החברה על מתן שירותים בענן כבר ב-2009, היא נכנסה בפועל לתחום רק בשנה שעברה, עם ההשקה והמיתוג מחדש של Symantec.cloud.

בעייתיות נוספת של סימנטק הייתה בערוץ השותפים העסקיים, שם החליט סאלם על מכירה ישירה, מה שפגע במנהלת הערוץ, ג'ולי פאריש, שעברה לתפקיד זהה בנט-אפ (NetApp).

האנליסטים ציינו, כי החלפת המנכ"ל עשויה להביא לשינוי בכיוון אליו תצעד ענקית האבטחה: עולם ה-PC מצוי בקיפאון, בעוד שתחום הטלפונים הניידים והטאבלטים מצוי בגידול משמעותי. כניסה מסיבית יותר של סימנטק לעולם הנייד, לרבות טיפול ב-MDM (ר"ת ניהול רכיבים ניידים בארגון), לצד אבטחתם – עשויה להיות קרש ההצלה שלה, העריכו האנליסטים.

מסימנטק נמסר, כי "ההחלטה על מינוי מנכ"ל החברה לא נובעת מאירוע או בעיה מסוימים, אלא נעשתה לאחר שיקול מתמשך ובתהליך מתוכנן. זה לא מקרה של התנהגות אתית או בעיה אחרת בסגנון HP או בסט-ביי (Best Buy) בשנים עברו".

נוסף על המינוי של בנט, מינתה סימנטק גם את דן שולמן לדירקטור ראשי של מועצת המנהלים.

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    ההתמחות האולטימטיבית של מנכ"ל חברה ספקית פתרונות אבטחת מערכות מידע היא לטפל בקשר שבין הנכסים בארגון לגורמי הסיכון ולשלב הנחיות אבטחה בתהליכים ובנהלים בכל תחום שהוא בארגון. משנכשל לעשות כך הפעולה הנדרשת היא הדחה. .. אמיר סרנגה

אירועים קרובים