דו"ח: הגלישה הסלולרית תחולל הכנסות של 38 מיליארד דולרים עד 2013 – פחות מהצפי הקודם

מדו"ח שפרסמה חברת המחקר סטרטג'י אנליטיקס בימים אלה, עולה כי תחזית קודמת שלה להכנסות של 50 מיליארד דולרים השתנתה – לאור הפחתת הצפי להכנסות מגלישה סלולרית ביפן ובקוריאה, המהווים את השווקים שבהם החדירה של הגלישה הסלולרית הייתה הגבוהה ביותר

הגלישה הסלולרית תניב הכנסות של 39 מיליארד דולרים – לעומת תחזית קודמת של 50 מיליארד דולרים עד 2013. בנוסף, צפויה תוספת של 647 מיליון משתמשים בתקופה זו – כך עולה מדו"ח שפרסמה בימים אלו חברת המחקר סטרטג'י אנליטיקס. הדו"ח מציין, שהעלייה בצריכה הניידת של תכנים ושירותים ברשת האינטרנט, כמו רשתות חברתיות, דואר אלקטרוני ואתרי חדשות – תגביר את ההכנסות של ספקיות הסלולר מגלישה סלולרית והמוצרים הנלווים לה. בחברה מפחיתים את הצפי להכנסות מגלישה סלולרית ביפן ובקוריאה, המהווים את השווקים שבהם החדירה של הגלישה הסלולרית הייתה הגבוהה ביותר.

סטרטג'י אנליטיקס מעריכה, שהחדירה של הגלישה הסלולרית תעלה במקביל לזמינות המוגברת של מכשירי דור-3 סלולריים המאפשרים גלישה ומשפרים את חווית השימוש, כמו ה-iPhone של אפל. אימוץ הגלישה הסלולרית, מאמינה חברת המחקרים, תואץ בשל דרישת המשתמשים לגישה לשירותים פופולריים, כמו רשתות חברתיות ואתרים פופולריים כמו מיי-ספייס ופייסבוק, דואר אלקטרוני, מנועי חיפוש ואתרי חדשות.

בעוד שתמחור עבור שירותי דאטה הולך ופוחת, כמו גם ירידה בעלויות של גלישה מחוץ לאתרים הקנייניים של הספקיות – מסבירים האנליסטים, השיפור הכללי בחוויית הגלישה בדור-3 הסלולרי, יחד עם השיפור והנפיצות הגבוהה של המכשירים החכמים – יגבירו את השימוש ואת ההוצאות של המשתמשים על גלישה הסלולרית.

גלישה סלולרית נפוצה מאוד ביפן ובקוריאה, אך הרבה פחות באירופה המערבית ובארה"ב, אומר ניטש פאטל, אנליסט בכיר בחברה ומחבר המחקר. ואולם, בשנה האחרונה רואים קפיצה גדולה במערב אירופה ובארה"ב, בעקבות השיפור הטכנולוגי ברשתות הסלולריות ובחוויית השימוש במכשירים החכמים, במקביל לתוכניות שימוש גמישות וזולות יותר שמציעות המפעילות – שמתאימות גם למשתמשים כבדים וגם למשתמשים אקראיים". פאטל מעריך, "שגישה לתכנים מועדפים, כמו רשתות חברתיות, דואר אלקטרוני ולתכני בידור, יאיצו את השימוש בגלישה ניידת ויגבירו את הדרישה למוצרי גישה נוספים".

דייוויד קר, סגן נשיא בחברת המחקרים, ציין, כי למרות השפל הכלכלי, החברה צופה צמיחה בהוצאות על גלישה סלולרית ומוצרים בתחום במשך חמש השנים הבאות. לדבריו, "בתקופה זו נראה תחרות מחירים מצד המפעילות, לצד אימוץ גובר והולך של גלישה אקראית מצד המשתמשים, מה שירחיב את בסיס הלקוחות הסלולריים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים