מארק בניוף, מנכ"ל ונשיא Salesforce.com: "כיום ניתן לנהל הכל על ענן מיחשוב"

"Salesforce.com שואפת לענות על כל הדרישות של המיחשוב העסקי - והיא בהחלט מסוגלת לעשות זאת", הכריז בניוף בוועידת המפתחים השנתית של החברה, Dreamforce 2008 - שנערכת השבוע בסן פרנסיסקו ● כשנשאל האם הוא מתכוון למכור את Salesforce.com, ענה ש-Salesforce.com היא חברה עצמאית - ותישאר כזו ● וגם: הקשר האורקלי

"כיום ניתן לנהל הכל במתכונת של ענן מיחשוב", קבע מארק בניוף, מנכ"ל ונשיא Salesforce.com, באוזני הבאים לוועידת המפתחים השנתית של החברה, Dreamforce 2008 – שנערכת השבוע בסן פרנסיסקו. לדבריו, החברה שואפת לענות על כל הדרישות של המיחשוב העסקי – והיא בהחלט מסוגלת לעשות זאת. בנאומו, הציג בניוף את התפיסה החדשה של החברה: פלטפורמה לכל יישום ולכל לקוח.

בהמשך, הסביר בניוף כיצד עברה Salesforce ממתן שירותים בתחום ה-CRM, לעולם חדש של פלטפורמה שמחברת את כל הסביבות הקיימות לכדי סביבה אחת פשוטה. הוא הדגיש, כי Salesforce.com עובדת עם כל חברה שמספקת פתרונות טכנולוגיים. "אנחנו עובדים עם פייסבוק, גוגל, אורקל, סאפ ואפילו עם מיקרוסופט. אנחנו אוהבים את כולם. זה ההבדל הגדול ביותר בנינו ובין מיקרוסופט, כי כולם גם עובדים איתנו".

כשנשאל האם הוא מתכוון למכור את Salesforce.com לאחת מענקיות התוכנה האחרות בעולם, או האם הוא חושש מהשתלטות עוינת, ענה בניוף ש-Salesforce.com היא חברה עצמאית – ותישאר כזו. הוא ציין, שהוא מאמין באורקל, וכי הפלטפורמה של Salesforce.com מושתת על בסיס הנתונים של אורקל. "למעשה, לארי אליסון הוא המנטור שלי – הוא היה מאז ומתמיד", אמר בניוף, שהזכיר שאליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, היה הבוס שלו כאשר נמנה על בכיריה של אורקל, עד שעזב והקים את Salesforce.com. כמו כן, אמר בניוף, שעד היום מחזיק אליסון ב-5% ממניות Salesforce.com באופן פרטי, וכי הנהלת החברה מתייעצת עם אליסון מדי פעם.

על הבמה הכריז בניוף על שיתופי פעולה חדשים עם פייסבוק ואמזון, וחשף שירות חדש לניהול אתרי אינטרנט, במטרה לגייס יותר לקוחות לעולם של ענן המיחשוב. במסגרת ההסכם החדש עם פייסבוק, יוכלו המשתמשים לפתח יישומים ב-Salesforce ולהשתמש בהם באתר של הרשת החברתית.

לדברי שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק, האתר מונה כבר 120 מיליון משתמשים, ובשלושת החודשים האחרונים הצטרפו 30 מיליון משתמשים נוספים. סנדברג רואה בהחלט מקום ליישומים ארגוניים בפייסבוק. עוד הודיע בניוף, כי לקוחות Salesforce.com יוכלו להשתמש בשירותי האינטרנט של אמזון כדי לפתח יישומים חדשים.

בניוף גם הציג שירות חדש שמאפשר ללקוחות להקים ולנהל רשתות אינטרה-נט פנימיות ואתרי אינטרנט חיצוניים. שימוש מסוים בשירות נכלל במסגרת דמי המנוי שגובה Salesforce.com, אך החברה תגבה תוספת של אלף דולרים לחודש תמורת עד מיליון דפים נצפים בחודש.

הקהל הרב שמשתתף באירוע – קרוב לעשרת אלפים איש, גילה עניין רב בהדגמות שבוצעו בזמן אמת על הבמה. בניוף, למשל, הדגים כיצד אפשר לשלב יישומי פייסבוק עם יישומים של לקוחות עסקיים, דוגמת רשת בתי הקפה סטארבקס. ה-CTO של קבוצת CITI, ענקית הפיננסיים הבינלאומית, סיפר מדוע הם בחרו לפתח דווקא על גבי הפלטפורמה של Salesforce.com, והסביר כיצד הם שיפרו את הביצועים של יותר מ-30,000 המשתמשים שלהם בכל רחבי העולם.

לסיום נאומו, העלה בניוף לבמה את הזמר האגדי ניל יאנג, שייספר על הרעיון ה-"ירוק" שלו. ליאנג היה חזון – להפוך את המכונית הפרטית שלו ושל כל אחד מאיתנו לממונעת חשמל. יאנג סיפר, כי הוא השתמש בפלטפורמה של Salesforce.com כדי להקים רשת של שותפים, שיחדיו הצליחו להפוך את המכונית הפרטית שלו מסוג לינקולן, שצרכה ליטר בנזין על כל ק"מ שהיא נסעה, למכונית "ירוקה" שצורכת חשמל ומייצרת חשמל בעזרת מנוע המופעל בגז. המכונית עצמה עלתה לבמה בנסיעה שקטה להפליא, והיוותה את אקורד הסיום המוצלח לאירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים