אלפא מציבה את האדם במרכז
ריאיון עם סיגל גרוסי, מייסדת ומנכ"לית אלפא
רוב חברות ההשמה ומיקור החוץ בישראל ממהרות להתהדר בטכנולוגיות מתקדמות, באלגוריתמים חכמים ובמאגרי מידע מנופחים. אבל כששמענו על אלפא, חברה שהוקמה לאחרונה על ידי סיגל גרוסי ועופר אלשייך, נתקלנו בגישה שונה לחלוטין. במקום לדבר על קוד, הם מדברים על אנשים. במקום להסתכל על עובדים כעל "משאב", הם רואים בהם את הלקוח הראשון. אז כדי להבין לעומק את התפיסה הזו של אלפא, נפגשנו עם סיגל גרוסי, מנכ"לית ומייסדת החברה, לריאיון חשיפה ראשון.
את ועופר אלשיך מביאים איתכם ניסיון מצטבר של עשרות שנים בעולם ה-IT, אבל אלפא היא מיזם חדש. מה הניע אתכם להקים חברת השמה ומיקור חוץ נוספת בשוק כל כך תחרותי?
"האמת היא שהדחף הגיע ממקום של תסכול ממצב קיים. במשך 30 שנותיי בתחום ראיתי יותר מדי מקרים שבהם הטאלנטים הטובים ביותר נתפסים כ'אמצעי' להשגת רווח. חברות מתעסקות בגרפים וב-KPI במקום באנשים. עופר ואני, עם הרקע שלי בניהול מערכות עסקיות ובהשמת מומחים, ושל עופר בפיננסים ובפיתוח אסטרטגי, זיהינו פער גדול בשוק בדיוק בנקודה הזו. לא עוד 'בית תוכנה' גנרי, אלא מקום שבו האדם – על החלומות, הכישורים והצרכים שלו – הוא המוקד.
"רצינו לבנות מודל, שמצד אחד עונה על הצרכים העסקיים של הארגון, ומצד שני מחויב לחלוטין לצמיחה ולשביעות הרצון של העובד. אצלנו, הצלחה עסקית מתחילה בלוודא שהעובד וגם הלקוח מרגישים שותפים אמיתיים לדרך."
אתם ממתגים את עצמכם כחברה ששמה את האדם לפני הטכנולוגיה. בעידן של AI גואה, זו נשמעת כמו אמירה נועזת. איך זה מתבטא בפועל?
"זו לא אמירה, זו אמונה. אנחנו לא מתכחשים לעוצמה של ה-AI. להפך, אנחנו מאמינים שעובדים צריכים להשתמש בה ככלי ולא ככוח מאיים. ה-AI יכולה להחליף משימות שגרתיות, אבל היא לא יכולה להחליף את 'השריר האנושי'. היא לא יכולה לחשוב מחוץ לקופסה, ליצור שיתופי פעולה משמעותיים או לפתור בעיות מורכבות שמצריכות חשיבה ביקורתית ויצירתיות. אנחנו מבינים שהארגונים שישרדו את המהפכה הם אלה שלא יפחדו מהטכנולוגיה, אלא ישכילו לנהל אותה תוך שימור ופיתוח היכולות האנושיות הייחודיות.

עופר אלשיך, מייסד שותף, אלפא. צילום: לילך ברעם
"זו הסיבה שפיתחנו תוכניות הכשרה שמחברות בין שליטה בכלים טכנולוגיים מתקדמים לבין פיתוח הכישורים הרכים אצל המועמדים והעובדים שלנו." התוכנית מעניקה ערך עצום הן לעובד והן לארגון הקולט אותו".
אלפא פועלת בשלוש חטיבות: היי-טק, ביטחון וטאלנטים. מה מייחד כל אחת מהן?
"כל חטיבה מותאמת באופן מדויק לצרכים של השוק שלה.
"חטיבת ההיי-טק מתמקדת במיקור חוץ חכם ובהשמות שיוצרות התאמה מדויקת בין הכישורים של המועמד לבין התרבות הארגונית והאתגרים הטכנולוגיים של הלקוח.
"בחטיבה הביטחונית אנחנו מבינים את הרגישות והחשיבות של הפרויקטים. לכן אנחנו מלווים אותם באופן אישי וקפדני, ומספקים אנשי מקצוע בעלי סיווג ביטחוני מתאים.
"והחטיבה השלישית, חטיבת הטאלנטים, היא הלב הפועם של התפיסה שלנו ועוסקת באיתור ובהשמת בכירים ומובילי שינוי – מנהלי פיתוח, סמנכ"לים, מנכ"לים ובעלי תפקידים אסטרטגיים. אלו אנשים שיכולים להוביל שינוי אמיתי בארגון ובחיים של אחרים, ואנחנו פועלים למצוא עבורם את המקום הנכון והמתאים ביותר לכישוריהם."
אני מבין שהשקיפות והליווי האישי הן ערכי ליבה באלפא. איך זה מתבטא ביום-יום?
"המחויבות שלנו היא קודם כל לאנשים – מועמדים, עובדים ולקוחות – מתוך אמונה בדיאלוג פתוח ושקוף. אנחנו מלווים כל עובד וכל לקוח באופן אישי, מהשלב הראשוני של הגיוס ועד להשתלבות מלאה בארגון, וממשיכים להיות שם עבורם גם בהמשך – ברמה המקצועית וגם האישית. גם כאשר העובד כבר מנוהל יום-יום על ידי הארגון, אנחנו ממשיכים להיות הכתובת, הגב והליווי – האבא והאמא שלו. אנחנו רואים בהם שותפים אמיתיים לדרך. הגישה הזו היא שמאפשרת לנו לא רק למשוך טאלנטים מנוסים, אלא גם לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח עם ארגונים שמעריכים את המחויבות שלנו לאנשים שלהם".
בסיום הריאיון, איפה תהיה אלפא בעוד חמש שנים?
"בעוד חמש שנים אלפא תהיה כוח מרכזי בעיצוב עתיד עולם העבודה – הגוף שמגדיר מחדש את החיבור בין אנשים, טכנולוגיה וארגונים. נהיה שותפים אסטרטגיים למאות ארגונים בארץ ובעולם, ונוביל קהילה רחבה של טאלנטים שמוצאים אצלנו לא רק עבודה אלא משמעות, שייכות והתפתחות. בעולם שבו השינוי הוא הקבוע היחיד, אלפא תהיה שם נרדף להשפעה, לחדשנות ולמערכות יחסים ארוכות טווח – המקום שבו אנשים וארגונים בוחרים לצמוח יחד".










