גרטנר: אסיה מובילה בהשקעות ב-IT
72% מהן מתכוונות להגדיל בשנה הקרובה את השקעותיהן בתחום ב-10% לפחות, לעומת ממוצע עולמי של 39% - כך עולה ממחקר שערכה החברה ● 44% מהמשיבים באסיה העריכו, כי מרבית תקציב ההשקעות ב-IT יופנה לתוכניות ארגוניות ולשדרוגים ● עוד עולה מהמחקר, כי עדיין קיים בקרב המנמ"רים פער בין העניין שנוצר סביב מיחשוב הענן לבין המציאות בשטח
ארגונים מסביב לעולם מגלים יותר ויותר נכונות להשקיע ב-IT – כך עולה ממחקר שערכה גרטנר (Gartner). המדינות המובילות בהשקעות ב-IT הן, על פי המחקר, אלה הנמצאות באזור אסיה פסיפיק – 72% מהן מתכוונות להגדיל אותן בשנה הקרובה ב-10% לפחות. זאת לעומת ממוצע עולמי של 39%.
גרטנר ערכה את המחקר בקרב 1,500 מנהלים טכנולוגיים ברחבי העולם. 44% מהמשיבים באסיה העריכו, כי מרבית תקציב ההשקעות ב-IT יופנה לתוכניות ארגוניות ולשדרוגים.
החברה ציינה, כי יש לנתונים אלה חשיבות מיוחדת על רקע ההתאוששות מהמיתון שמאפיינת את מרבית השווקים בעולם. גרטנר מעריכה, כי קצב ההתאוששות המהיר ביותר יהיה באסיה פסיפיק, בין היתר מפני שהשפעות המיתון שם היו חלשות יותר מאשר במערב.
"בעקבות השנתיים הקשות שעברו על העולם, תקציבי ה-IT יגדלו ב-2011 בכל מקרה", אמר דרי פינקלדי, חוקר ראשי ואנליסט בגרטנר, מעורכי המחקר. לדבריו, "השוני הפעם הוא לא כמה כסף יושקע, אלא מה הערך של הכסף שיושקע ואיך ארגונים רואים ממנו את ה-ROI".
נתון מעניין נוסף שעולה מהמחקר הוא שבקרב המנמ"רים ברחבי העולם עדיין קיים פער בין העניין שנוצר סביב מיחשוב הענן לבין המציאות בשטח. המנהלים ב-63% מהארגונים ציינו, כי מיחשוב הענן אינו בסדר היום שלהם לשנה הקרובה. מרבית המשיבים ענו, כי ההשקעות שלהם בשנה הבאה יהיו בנושאים המסורתיים של IT, כמו: חידוש רישיונות, שולחן העבודה הארגוני, פרויקטי התייעלות ו-CRM , שלהערכת פינקלדי יזכה לתקציב נכבד.
"הנתונים מצביעים על מגמה ברורה שלפיה ארגונים משקיעים בתוכנה, למשל CRM, כי הם מבינים שהמוקד כיום הוא במאמץ איך לשפר את חוויית הלקוח, כחלק מהתחרות הקשה בשווקים מסוימים", אמר. באשר לענן הוא ציין, כי "ארגונים עדיין לומדים את הנושא, ולכן, למרות הנתונים, אסור להגיע למסקנה, כי הענן לא יגיע לארגונים. הדרישה תבוא מצד מרכזי המיחשוב, מצד הווירטואליזציה, שהיא הרבה יותר פופולרית מענן".
פינקלדי סיכם באמרו, כי "אין ספק שאנחנו רואים מגמה שלפיה תקציבי ה-IT מופנים לא רק לדברים השוטפים אלא לחיפוש אחר מגמות חדשות".











תגובות
(0)