אנליסט: מלאנוקס הישראלית מתאימה להיות הרכישה הבאה של אורקל

"אם ניקח בחשבון שמלאנוקס מובילה את תחום פיתוח מוצרי התקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד, לצד העובדה שלתקן יש תפקיד מרכזי ומשמעותי באסטרטגיה של אורקל להפרדה של פעילות החומרה בעתיד – נגלה שהזרקור של אורקל ממוקד על מלאנוקס", קובע ראג'ש גהאי, אנליסט מ-ThinkEquity

מלאנוקס הישראלית היא מועמדת ראויה ומתאימה ביותר להיות הרכישה הבאה של אורקל (Oracle) – כך קבע האנליסט ראג'ש גהאי מ-ThinkEquity, בנייר עמדה שפרסם אתמול (א') עבור לקוחותיו. המסמך של גהאי נכתב בעקבות דבריו של לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, שאמר בסוף השבוע, כי בכוונת אורקל לרכוש חברת שבבים.

גהאי כתב, כי "דברי אליסון, לפיהם אורקל תרכוש חברת שבבים עם מוצרים ומו"פ מצוינים, ממקדים את הזרקור על מלאנוקס. זאת, אם ניקח בחשבון שהיא מובילה את תחום פיתוח מוצרי התקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד (InfiniBand), לצד העובדה שלתקן יש תפקיד מרכזי ומשמעותי באסטרטגיה של אורקל, להפרדה של פעילות החומרה בעתיד".  הנתונים הללו, כתב גהאי, "מביאים אותי להאמין, כי מלאנוקס עשויה להיות מועמדת אטרקטיבית לרכישה על ידי אורקל". הוא ציין, כי מלאנוקס אוחזת ב-85% מנתח השוק בתחום פעילותה, והמליץ ללקוחותיו לרכוש את מנייתה.

במסגרת כנס החברה השנתי, Oracle Open World, שננעל ביום ו' האחרון בסן פרנסיסקו, הכריזה אורקל על מיחשוב ענן בקופסה, עם Exalogic Elastic Complete Cloud – מערכת עצמאית המשלבת חומרה ותוכנה וכוללת 30 שרתים, מערכי אחסון מהירים, ציוד רישות ומכונות וירטואליות. Exalogic מאפשרת את השימוש בתקן האינפיניבנד במרכזי הנתונים הארגוניים.

מלאנוקס נסחרת בבורסות נאסד"ק ובתל אביב, ולה מטות ביקנעם שבישראל ובסאניוויל שבקליפורניה. היא מפתחת מוצרי תקשורת מבוססי שבבים, המסייעים להאצת התקשורת והעברת הנתונים במרכזי המיחשוב הארגוניים, בין השרתים ומערכות האחסון. נשיא, מנכ"ל ויו"ר החברה הוא אייל ולדמן. שווי החברה כיום עומד על יותר מ-620 מיליון דולרים. בין לקוחותיה נמנים HP, יבמ (IBM), דל (Dell) ומשרד האנרגיה ואבטחת האטום האמריקני. מוצרי החברה משולבים גם במכונת בסיס הנתונים של אורקל, האקסהדטה (Exadata).

מוצרי מלאנוקס מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד. המדובר בתקן לארכיטקטורת מיחשוב, שנועד להאצת תעבורת נתונים בין חלקים שונים בדטה-סנטר, עם הגדלת הביצועים, האמינות והזמינות של הנתונים המשונעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים