דוד לוזון, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיה והמיחשוב בבנק הפועלים, פורש מתפקידו

לוזון יעזוב את הבנק במרץ 2011 בתום 11 שנים בתפקיד ● בין המועמדים להחליפו: לוי הלוי - מנהל אגף הפיתוח בחטיבה הטכנולוגית בבנק הפועלים, רונן זרצקי - סמנכ"ל מערכות המידע והתפעול בישראכרט ומועמדים חיצוניים רבים ● ועדת איתור בראשות יו"ר הבנק - יאיר סרוסי, והמנכ"ל - ציון קינן, תבחן את המועמדים

דוד לוזון, משנה למנכ"ל בנק הפועלים ומנהל חטיבת הטכנולוגיה והמיחשוב, יסיים את תפקידו במרץ 2011. בהודעה רשמית ששחרר היום (א') אחר הצהריים הבנק נמסר, כי לוזון – שכיהן בתפקיד במשך 11 שנה, ביקש שלא להאריך את החוזה שלו לתקופה נוספת.

יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, כיבד את בקשתו, ואמר, כי "דוד לוזון הוביל את הבנק לקדמה ולמובילות טכנולוגית, ותרם רבות לעבודת ההנהלה". מהנהלת בנק הפועלים נמסר, כי היו"ר סרוסי והמנכ"ל – ציון קינן, מינו ועדת איתור לבחינת מועמדים לתפקיד. הנהלת הבנק סירבה למסור את שמות שאר חברי הוועדה. למרות שזה לא אושר על ידי גורם רשמי, סביר שללוזון תהיה השפעה על בחירת מחליפו.

לוזון תכנן את פרישתו כבר לפני זמן רב, אולם בשל לחץ שהפעיל עליו היו"ר סרוסי, דחה אותה בכל פעם. הודעת הפרישה תפתח כעת מרוץ של בכירים בבנק ובענף ה-IT, שירצו לשבת על כסאו של לוזון – שנחשב לאחת הדמויות המקצועיות והבכירות בתחום.

אחד המועמדים הפנימיים לתפקיד הוא לוי הלוי – מנהל אגף הפיתוח בחטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים. הלוי הובא לבנק בינואר 2009 על ידי המנכ"ל הקודם, צבי זיו, וסומן – גם אם לא באופן רשמי – כיורשו של לוזון. בינתיים חלו שינויים בצמרת הנהלת הבנק וכעת אם ירצה את התפקיד, יצטרך הלוי להתמודד עליו מול כל השאר המועמדים.

שם אחר שעשוי להגיע לוועדת האיתור הוא אל"מ (מיל') רונן זרצקי, סמנכ"ל מערכות המידע והתפעול בקבוצת ישראכרט. זרצקי, שנחשב למנמ"ר מקצועי ומוערך מאוד, הגיע לישראכרט לפני כחמש שנים והוביל מהפכה טכנולוגית במערכות המידע של הקבוצה. לפני כן שירת בתפקידי פיקוד שונים במערך המחשבים בצה"ל, כאשר בתפקידו האחרון היה מפקד ממכ"א (עד להקמת לש"ם). הוא בעל תואר ראשון במחשבים וקרימינולוגיה ותואר שני במינהל ציבורי – שניהם מאוניברסיטת בר אילן.

הוועדה צפויה לקבל פניות רבות גם ממנמ"רים נוספים – כאלה שמכהנים וכאלה שסיימו את תפקידיהם לא מכבר. למשל גדי גילאון – לשעבר סמנכ"ל מערכות המידע בפרטנר או זאב פטר מבנק דיסקונט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים