שבע, הקרן החדשה של עמרי כספי, תשקיע בסטארט-אפים

יחד עם דיוויד ציטרון, משקיע ותיק בתחום ההון סיכון, הקים כדורסלן ה-NBA לשעבר את קרן שבע, שתתמקד בסטארט-אפים, ששמה מסמל את תהליך היצירה בשבעת ימי הבריאה

מייסדי קרן שבע. מימין: דיוויד צטרון ועמרי כספי.

עומרי כספי, לשעבר קפטן נבחרת ישראל בכדורסל והכדורסלן הישראלי הראשון ששיחק בליגת ה-NBA, הקים את שבע (Sheva), קרן הון סיכון חדשה להשקעות בסטארט-אפים. הקרן הוקמה יחד עם דיוויד ציטרון, משקיע ותיק בתחום ההון סיכון, שבתפקידיו הקודמים שימש כשותף בקרן Global Founders Capital האירופית ולפני כן כפרינסיפל בקרן Flint Capital האמריקנית. גם עבור כספי אין זו הפעילות הראשונה בתחום ההשקעות, והוא מחזיק בפורטפוליו של עשרה מיזמים, בהם DocuSign, DayTwo, Boards ועוד.

Sheva היא קרן בהיקף של 50 מיליון דולר, המיועדת להשקעות בשלב מוקדם, בעיקר בשלבי ה-Pre-Seed וה-Seed ובמקרים מסוימים גם בסבבי A. הקרן צפויה להשקיע בכ-20 חברות סכום של 1-2 מיליון דולר לכל מיזם. היא הוקמה בתחילת 2022 והחלה לפעול בחודש מרץ, לאחר שביצעה סגירה ראשונית של 30 מיליון דולר ושלוש השקעות במיזמים שטרם נחשפו.

הפעילות של הקרן ממקדת במיזמים שהוקמו על ידי ישראלים בארץ או בחו"ל, אך היא פתוחה להשקיע גם ביזמים זרים בוורטיקלים מגוונים. עם המשקיעים בקרן נמנים מור גמל ופנסיה, יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל, מייסדי ארמיס,  וקרנות אמריקניות גדולות שיש להן פעילות אינטנסיבית בישראל, שיכולות להמשיך להשקיע בחברות הפורטפוליו של שבע בשלבים מאוחרים יותר.

כספי אמר, כי "נכנסתי לתעשיית הסטארט-אפים כי אני אוהב לעבוד עם יזמים על הצמיחה בארה"ב, לעבוד על הצד של פיתוח עסקי ולפתוח דלתות בביזנס. כדי להרחיב את התמיכה במיזמים והענקת ערך הקמנו קהילה שנגישה לחברות שלנו, המונה מייסדים ושותפים מקרנות הון סיכון אמריקניות גדולות, מנכ"לים שהקימו יוניקורנים ואנג'לים צעירים ורעבים לייצר הצלחות, שאוהבים לעבוד עם חברות בשלב הראשוני. דיוויד ואני בחרנו לעגן את הפעילות בקרן שבע, ששמה מסמל את תהליך היצירה – שבעת ימי הבריאה, יצירה של משהו מדהים מתוך תוהו ובוהו. בנוסף, שבע הוא מספר שאני מחובר אליו, שהיה מספר החולצה שלי במכבי ת"א".

לדברי ציטרון, "אנחנו נכנסים עם שבע לתחום צפוף, עם לא מעט תחרות בין משקיעי שלב מוקדם הפועלים באקו-סיסטם הישראלי. אבל אנחנו לא בגישה של משקיעים מהדור הישן, שרוצים מהיזמים 20% מהחברה כדי להיכנס אליה עם השקעה. התחרות בתחום מחייבת לעבוד קשה כדי לאתר את העסקאות הטובות בשוק, ולשקף ליזמים את הערך שנוכל לתת להם המגובה במוניטין חזקים מצד יזמים שכבר עובדים איתנו או שעבדנו איתם בעבר. השילוב בינינו מחבר את הוותק שלי בתעשייה עם יותר מעשור בארלי סטייג', יחד עם עמרי, שבמשך יותר מעשור בליגת ה-NBA פיתח רשת קשרים רחבה של אנשי מפתח עם פרופיל גבוה בארה"ב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים