אושר פיצול אמת מחשוב לשניים; פעילות ה-OEM תעבור לחברה חדשה

הפיצול נעשה "מתוך כוונה לאפשר מיקוד עסקי והמשך הרחבה גלובלית של תחום ה-OEM", אומרים באמת מחשוב ● שתי החברות החדשות יהיו ציבוריות

מתפצלת. אמת מחשוב

הדירקטוריון של אמת מחשוב אישר את פיצול החברה לשתי חברות ציבוריות – כך היא דיווחה היום (ב') לבורסה. פעילות ה-OEM תעבור לחברה חדשה שתיקרא הייפר גלובל, והפעילויות האחרות של אמת מחשוב יישארו בחברה הקיימת. טרם פורסם מי ינהל את החברה החדשה.

אמת מחשוב היא אחת מחברות ה-IT הוותיקות בשוק, ומהלך הפיצול שלה קודם על ידי קרן פימי, הבעלים החדשים, בחודשים האחרונים. הקרן רכשה את אמת מחשוב לפני קצת יותר משנה תמורת 450 מיליון שקלים, לפי שווי של 720 מיליון, ובאוקטובר האחרון היא ביצעה את הרכישה הראשונה של חברה ישראלית תחת הקרן: היא קנתה את השליטה ביוניטסק תמורת 95 מיליון. נכון להיום, השווי של אמת מחשוב עומד על מעט יותר ממיליארד שקלים.

הפיצול צפוי להתבצע בדרך של זיכוי חשבונותיהם של בעלי המניות הזכאים שלזכותם רשומות מניות של אמת מחשוב בבורסה בתל אביב במועד הקובע לפיצול – ה-6 במרץ, כאשר כל החזקה במנייה של אמת מחשוב תזכה במנייה של הייפר גלובל. הפיצול יבוצע בפועל ב-8 במרץ.

במסגרת תשקיף הפיצול שפרסמה החברה היא מציינת שבשנים האחרונות חל גידול משמעותי בהיקף הפעילות של תחום ה-OEM בה, בעיקר בחו"ל, כתוצאה מרכישת חברות בארצות הברית ובבריטניה, במקביל להתרחבות הפעילות בישראל. באמת אומרים כי הפיצול נעשה "מתוך כוונה לאפשר מיקוד עסקי והמשך הרחבה גלובלית של תחום ה-OEM". הם ציינו כי הייפר גלובל תקלוט את הפעילות הזו, לרבות אחזקות בחברות בנות שלה שעוסקות בתחום ה-OEM.

עם הפנים לחו"ל

הפעילות של הייפר גלובל היא אפיון, תכנון והרכבת מערכות ממוחשבות בהתאמה אישית (Tailor Made), שישולבו במוצרי לקוחותיה, שנמכרים על ידיהם ללקוחותיהם הסופיים. לחברה פעילות הן בישראל והן בחו"ל. בארץ, היא מבצעת פרויקטי מחשוב OEM במורכבות טכנולוגית גבוהה מול לקוחות היי-טק שהינם על פי רוב ארגונים גלובליים. יש לה נוכחות בולטת בתעשיות המוליכים למחצה, הביטחוניות והדפוס, וכן לקוחות בתחומי הסייבר והציוד הרפואי.

ההכנסות של פעילות ה-OEM של אמת מחשוב – שכאמור, תעבור לאחר השלמת הפיצול להייפר גלובל – בישראל בתשעת החודשים הראשונים של 2021 עמדו על 105 מיליון דולר, והפעילות בארצות הברית ובבריטניה הניבה לה בתקופה זו הכנסות של 46 מיליון. החברה החדשה צפויה לפעול על מנת להרחיב את פעילותה בחו"ל, שם היא רואה את מנוע הצמיחה העיקרי שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים