חד קרן ישראלי חדש: פאנדבוקס גייסה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר

החברה גייסה 100 מיליון דולר, שישמשו להמשך הרחבת מוצריה, להגדלת מצבת כוח האדם שלה בישראל ובארצות הברית, ולהמשך צמיחתה בשוק האמריקני

פרשאנט פולוריה, מנכ״ל פאנדבוקס.

חברת הפינטק הישראלית פאנדבוקס הודיעה היום (יום ג') על השלמת סבב גיוס D בסך כולל של  100 מיליון דולר. הסבב נעשה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, המכניס את החברה רשמית למועדון חדי הקרן הישראליים. כספי הגיוס ישמשו את החברה להמשך הרחבת מוצריה, להגדלת מצבת כוח האדם שלה בישראל ובארה״ב ולהמשך הצמיחה שלה בשוק האמריקני.

הסבב הובל על ידי HOOPP (ביטוח הבריאות של תוכנית הפנסיה באונטריו), לצד משקיעים קודמים בחברה: Alianz X, Khosla Ventures ו-The Privare Shares Fund. בנוסף, לקחו חלק בסיבוב גם משקיעים חדשים, בהם Arbor Waypoint Select Fund ו-BNY Mellon Funds. סבב הגיוס הגיע על רקע תוצאות שיא של החברה, שחצתה לראשונה את רף 100 מיליון הדולר ב-ARR (הכנסות שנתיות חוזרות), לצד זינוק של יותר מ-200% בשנה האחרונה בקצב רכישת לקוחות חדשים, וכניסתה של פאנדבוקס גם לעולם התשלומים.

פאנדבוקס הוקמה ב-2013 על ידי אייל שנער, יובל אריאב ותומר מיכאלי. החברה מונה יותר מ-310 עובדים, מתוכם יותר מ-150 בישראל. החברה פועלת בתחום האשראי לכלכלת העסקים הקטנים. פאנדבוקס מספקת אשראי לעסקים אל מול חשבוניות לפירעון עתידי, כשהיא פועלת מול בעלי עסקים וספקים כאחד.

בהנהלת החברה מציינים, כי מאז הקמתה ב-2013 נפח המסחר בפלטפורמה בטרנזקציות עסקיות חצה את רף 2.5 מיליארד הדולר, כשהיא מחברת או נותנת שירותים ליותר מ-325,000 עסקים קטנים ובינוניים בארה״ב. הגידול של החברה הגיע על רקע התמקדות בשיתופי פעולה אסטרטגיים, הרחבת סל המוצרים שלה ופעילות ענפה בתחום רכישת לקוחות חדשים.

״פאנדבוקס מחויבת לצמיחה משמעותית, כשבפנינו עומדת הזדמנות יוצאת דופן לתמוך בשיקום ובהתרחבות כלכלת העסקים הקטנים״, אומר פרשאנט פולוריה, מנכ״ל החברה. ״השקת מוצר התשלומים החדש שלנו היא חיונית עבור בעלי עסקים המעוניינים להשתמש בפתרונות BNPL בעסק שלהם. אנחנו נמשיך למנף את יכולות ה-AI שפיתחנו, לצד יישום מודל קבלת החלטות על בסיס נתונים, כדי לספק לבעלי עסקים תובנות מעשיות בצד המימון וכדי לתמוך בצמיחה של כלכלת העסקים הקטנים״.

שרירנג אפטה, סגן נשיא ב-HOOPP, שהובילה כאמור את סבב ההשקעה, אמר, כי ״בשנתיים האחרונות היינו עדים לחשיבות האדירה של עסקים קטנים לכלכלה העולמית. בו זמנית, ראינו כיצד שירותים פיננסיים חדשניים השפיעו על התנהגות הצרכנים. הביצועים המצוינים של פאנדבוקס בשנה האחרונה קולעים להזדמנות שנמצאת בתעשיית העסקים הקטנים, שעד כה לא נהנו משירותים פיננסיים שהותאמו להם. כתוצאה מכך, פאנדבוקס נמצאת בפוזיציה טובה להיות גורם משמעותי בצמיחה של סקטור העסקים הקטנים בארה״ב, ולסייע להם להשתקם ממגיפת הקורונה ומהמשבר הכלכלי שבא בעקבותיה״.

מלבד ההודעה על סבב הגיוס, פאנדבוקס מדווחת על השקת מוצר חדש, Flex Pay, שממשיך את מגמת ההתרחבות של החברה במטרה לספק סל שירותים וכלים מלא לכלכלת העסקים הקטנים. Flex Pay מספק לבעלי עסקים אפשרויות תשלום גמישות על בסיס קווי אשראי, במודל ״קנה עכשיו, שלם אחר כך". בנוסף, החברה צפויה להשיק במהלך 2022 מוצר נוסף המבוסס על מודל של מינויים, לצד מוצר לבעלי עסקים מרובים או בעלי עסקים חדשים המתקשים להגיע לאמצעי מימון מסורתיים על רקע היעדר היסטוריה פיננסית מספקת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים