מיקרוסופט חסמה את האפשרות לעקוף את Edge ב-Windows 11

מיקרוסופט מונעת ממשתמשי מערכת ההפעלה Windows 11 להשתמש במעקף, שאפשר לפתוח את תוצאות החיפוש בתפריט ה-Start בדפדפן אחר ולא Edge ● מוזילה: "לאנשים מגיעה אפשרות הבחירה"

משתמשי מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, Windows 11, לא יוכלו עוד להשתמש במעקף שאפשר לפתוח את תוצאות החיפוש בתפריט ה-Start בדפדפן אחר ולא Edge, שכן מיקרוסופט חסמה אותה.

אפליקציית EdgeDeflector ניצלה פירצה במערכת ההפעלה, שאפשרה לעקוף מגבלות מובנות ב-Windows 10 ו-11, וחברות כמו מוזילה וברייב, תכננו לשתול מעקף כזה בדפדפנים שלהם, כדי לאפשר למשתמשים לפתוח את תוצאות החיפוש בדפדפנים שלהן, אבל כאמור, זה לא יהיה אפשרי עוד.

החסימה הופיעה בגירסה זמנית של Windows 11 בשבוע שעבר, ומיקרוסופט הודיעה אתמול כי אכן הוסיפה אותה במתכוון, ודובר שלה ציין, כי "Windows מאפשרת על הפלטפורמה שלה אפליקציות ושירותים בצורה פתוחה, כולל דפדפנים שונים. בו בזמן, Windows מציעה גם חוויית לקוח מקצה לקצה בגירסאות 10 ו-11, וחוויית החיפוש משורת המשימות היא אחת הדוגמאות לחוויה מקצה לקצה שאינה מיועדת לניתוב מחדש. כאשר הבחנו כי נעשה שימוש לא הולם בניתוב מחדש, הפקנו תיקון".

ההודעה של מיקרוסופט גררה מיד תגובות ביקורתיות. "אלה לא פעולות של חברה קשובה שדואגת למוצריה", כתב המפתח של אפליקציית EdgeDeflector. "מיקרוסופט לא מייצגת טוב את מערכת  ההפעלה Windows. הם מעדיפים מודעות ורישום לשירותים על פני פרודוקטיביות של המשתמשים שלהם", הוא כתב בבלוג.

גם מוזילה הגיבה בביקורתיות וציינה, כי "לאנשים מגיעה אפשרות הבחירה. צריך לתת להם את היכולת להגדיר בקלות ובפשטות את ברירות המחדל, ויש לכבד את הבחירה שלהם בדפדפן ברירת המחדל", אמר דובר של החברה.

נראה שההחלטה של מיקרוסופט תגרור ביקורות נוספות על כך שהיא מאלצת את המשתמשים להשתמש בדפדפן שלה לתכונות מסוימות, מה שמזכיר איכשהו את התנהלותה בעבר עם דפדפן האקספלורר, שכזכור אולצה להפריד אותו ממערכת ההפעלה ולאפשר למשתמשים לבחור להשתמש בדפדפן כלשהו כרצונם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים