שרת הכלכלה: "מערך הדיגיטל מאפשר את החזרת המשק למסלול"

"הוא מניע את המשק ומשרת את האזרחים", אמרה השרה אורנה ברביבאי בדיון שנערך בכנסת ועסק בתקציב משרד הכלכלה ● לדבריה, "מערך הדיגיטל נקלט במשרד הכלכלה בצורה די חלקה"

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי.

"מערך הדיגיטל הלאומי הוא התשתית החשובה, שמניעה את המשק ומאפשרת לשרת טוב את יותר את אזרחי ישראל", כך אמרה היום (א') שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, בדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת ועסק בתקציב משרד הכלכלה לשנים 2021-2022. על פי הצעת התקציב שאושרה בממשלה, יעמוד תקציב משרד הכלכלה על 2.7 מיליארד שקלים. התקציב טעון אישור של מליאת הכנסת לכל היותר בעוד חודש.

מערך הדיגיטל, שכולל את רשות התקשוב, עבר לאחריות משרד הכלכלה עם הקמת הממשלה החדשה, לאחר שפעילות משרד הדיגיטל הלאומי, שהוקם על ידי הממשלה הקודמת, נסגר, והיחידות שלו פוזרו בין משרדי הממשלה השונים. לדברי ברביבאי, המערך נקלט במשרד הכלכלה "בצורה די חלקה".

ברביבאי התייחסה גם לעובדה שרק כ-10% מכלל המועסקים במשק עובדים בהיי-טק ועמדה על הצורך להרחיב את מעגל המגזרים המועסקים בענף. "הממשלה העמידה יעד של 15% מהמשק מועסקים בהיי-טק עד 2026. אלא שאם מסכימים עם כך ש-85% מהעובדים לא ישולבו בתעשיות החדשנות, מבטלים את היכולת לאפשר לאזרחי מדינת ישראל לשפר את איכות חייהם", ציינה ברביבאי.

היא הוסיפה שמשרד הכלכלה ישים דגש מיוחד, כולל תקציבי, להגברת השילוב של צעירים מהמגזרים החרדי והערבי בתעשיות החדשנות. "זה חלק מהמשימה של השינוי, שהממשלה הזו לקחה על עצמה", אמרה.

"הדיגיטציה תסייע להעלות את הפריון"

בדיון השתתף גם מנכ"ל משרד הכלכלה, ד"ר רון מלכא, שאמר שאחד היעדים שהמשרד העמיד לעצמו הוא מיצוי הפוטנציאל הכלכלי על ידי העלאת הפריון, שהוא נמוך מאוד בישראל, "והדיגיטציה היא אחד הכלים שיסייעו לשפר את המצב. היא תסייע להעלות את הפריון".

ד"ר מלכא עמד על כמה מהסעיפים בתקציב המשרד, כמו עידוד למידה מרחוק כחלק מהכשרה למקומות עבודה, טיפול בפער שקיים בין מספר הלא מועסקים במשק לכמות העובדים החסרים במשק, תוך מתן דגש על הג'וניורים – אותם חסרי ניסיון, שחברות ההיי-טק לא ששות לקבל לעבודה, במקרים רבים. לדבריו, "חדשנות היא השם השני של המגזר העסקי".
עוד הוא ציין שמשרד הכלכלה ימשיך לשתף פעולה עם רשות החדשנות, שעברה ממנו למשרד המדע, הטכנולוגיה והחדשנות, "על ידי הקמת תשתיות שיקדמו את החדשנות העסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים