איראן הותקפה בסייבר – כאוס ברכבות, אתרי ממשל קרסו

אחרי שביום ו' התרחש "כאוס חסר תקדים" בתחנות הרכבת ברחבי הרפובליקה האיסלאמית, בשבת אירעה המתקפה השנייה, ואתרי משרד התחבורה והמשרד לעניינים עירוניים היו הממוקדים בה

סנטינל וואן: המתקפה על הרכבות באיראן - לא עבודה ישראלית. אילוסטרציה: BigStock

איראן הותקפה בסייבר פעמיים בסוף השבוע.

אתמול (ש') אירעה המתקפה השנייה, וכתוצאה ממנה האתרים של משרד התחבורה והמשרד לעניינים עירוניים – קרסו. לפי הטלוויזיה האיראנית, מחשבי המשרד נפרצו ולאחריו, פורטל משרד התחבורה, כמו גם אתרים נוספים הקשורים אליו – הושבתו. לא נמסרה זהות התוקפים.

ביום ו' דווח על "כאוס חסר תקדים" בתחנות הרכבת ברחבי הרפובליקה האיסלאמית, בשל מתקפת סייבר על מערך המחשוב של חברת הרכבות הממשלתית. על פי אחד הדיווחים, מערכת המעקב אחר נסיעות הרכבות הופלה. בתחילה דווח על ביטולים, או איחורים של מאות נסיעות, אולם מאוחר יותר פורסמה הכחשה על כך, ונמסר כי ההאקרים הם שפרסמו בלוחות המודעות בתחנות הרכבת הודעות כזב על האיחורים והביטולים של הקווים. דיווח אחר גרס כי ההאקרים פרסמו על אותם לוחות מודעות את מספר הטלפון של עלי חמינאי, המנהיג העליון, כמספר הטלפון בו יימסר מידע על השינויים בתנועת הרכבות.

שתי המתקפות, נמסר, נמצאות תחת חקירה. כלי התקשורת באיראן לא התייחסו לזהות ההאקרים ולא ציינו האם היו אלו מתקפות כופרה. 

לפני ימים אחדים, ב-23 ביוני, הממשל האמריקני חסם את הגישה לעשרות אתרים המקושרים לאיראן, שלפי פקידים בכירים, היו אחראים להפצת פייק ניוז.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צחי

    מעולה...עכשיו לעשות מיתקפת סיבר שתהרוס לנבלות את כל התשתיות הצבאיות והממשלתיות...לא להניח להם לרגע.

אירועים קרובים