למכירה: חיסון מזויף לקורונה במחיר מציאה של 1,200 דולר

חוקרי קספרסקי איתרו שוק שחור של "חיסוני קורונה" בדארקנט ● לצד מכירת מנות חיסון מפוברקות, או כאלו שפג תוקפן, או שהן ''סתם'' מקולקלות, הפושעים גם מוכרים תעודות חיסון, שמאפשרות לאנשים להצהיר שחוסנו כדי לנוע בחופשיות במדינות שמטילות הגבלות תנועה

זהירות מחיסונים מזויפים! צילום אילוסטרציה: BigStock

ההאקרים לא מבזבזים זמן. לאחר שניצלו את השנה האחרונה לשלל הונאות הכרוכות בנגיף הקורונה, כמו גם לפריצות למכוני מחקר שעסקו במציאת חיסון ולארגוני בריאות ברחבי העולם, כעת הם עברו לשלב הבא. בעוד העולם כולו עובר בימים אלה את אחד ממבצעי החיסונים הגדולים והמורכבים בהיסטוריה, הרי שבאופן לא מפתיע, גם הפושעים, הנוכלים וסוחרי השוק השחור "עושים קופה". חוקרי קספרסקי בחנו 15 שווקים שונים בדארקנט ומצאו פרסומות לשלושה חיסוני קורונה.

הפרסומות ברשת האפלה היו לשלושה חיסוני קורונה עיקריים: פייזר-ביונטק, אסטרהזניקה ומודרנה. החוקרים מצאו גם מוכרים שפרסמו חיסוני "COVID19" לא מאומתים, וייתכן שאפילו מזויפים.

רוב המוכרים הגיעו מצרפת, גרמניה, בריטניה וארה"ב. המחירים נעו בין 250 ל-1,200 דולר למנת חיסון, כאשר המחיר הממוצע של מנת חיסון עמד על 500 דולרים.

התקשורת עם המוכרים מתבצעת באמצעות אפליקציות העברת הודעות מוצפנות, כמו Wickr וטלגרם, כאשר ההאקרים דורשים לקבל את התשלום במטבעות קריפטוגרפיים, דוגמת ביטקוין.

רוב המוכרים המחתרתיים הללו ביצעו כ-100-500 עסקאות, מה שמעיד שהם השלימו מכירות בעבר, אך לא ברור לחלוטין מהו בדיוק המוצר שהרוכשים קנו או קיבלו. מהמידע שעמד לרשות החוקרים אי אפשר לדעת כמה ממנות החיסונים המפורסמות ברשת כוללות חיסונים בפועל, מאחר שמתקנים רפואיים ברחבי העולם נותרו עם שאריות של חיסוני אמת – וכמה מהפרסומות למכירת חיסונים הן תרמית. עוד עולה מהמחקר, כי גם אם המוכרים שולחים לרוכש את המוצר בדואר, סביר להניח שמדובר במנה שאינה יעילה, לבטח לא נשמרה בתנאי ההובלה הנאותים וברור שהיא אינה חוקית ואולי אף מסוכנת לשימוש.

"אפשר למצוא כמעט כל דבר בדארקנט, כך שזה לא מפתיע שמי שפועל שם ינסה לנצל את מבצע החיסונים העולמי כדי להרוויח כסף", אמר דמיטרי גלוב, מומחה אבטחה בקספרסקי. "במהלך השנה האחרונה היו כמה מבצעי הונאות שניצלו את מגיפת הקורונה ואת המשבר העולמי שהיא מחוללת – ורבים מהם הצליחו". לדבריו, "נכון לעכשיו, לא רק שאנשים מוכרים מנות חיסון, אלא הם גם מוכרים תעודות חיסון, שמאפשרות לאנשים להצהיר שחוסנו כדי לנוע בחופשיות במדינות שמטילות מגבלות על בלתי-מחוסנים. חשוב להיות זהירים בכל 'עסקה' שקשורה למגיפה, וכמובן זה לא רעיון כל כך טוב לקנות חיסון בדארקנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים