10 מיליון יורו קנס לאפל באיטליה – בגין פרסום לא מדויק

רשות התחרות האיטלקית, ה-AGCM קנסה את הענקית האמריקנית מקופרטינו משום שהענקית האמריקנית פרסמה באופן מטעה את רמת העמידות למים של חלק מדגמי ה-iPhone

קנס משום ששיווקה באופן לא מדויק העמידות למים של חלק מדגמי ה-iPhone. אפל. צילום אילוסטרציה: BigStock

רשות התחרות האיטלקית, ה-AGCM, היא הרשות האחרונה שקנסה את אפל (Apple) נכון להיום. הרשות הטילה על החברה עונש בשיעור של 10 מיליון יורו, תוך שהיא קובעת כי היא פרסמה באופן מטעה את רמת העמידות למים של חלק מדגמי ה-iPhone שלה, ואף הגדילה לעשות וסירבה לטפל במכשירים שנפגעו מנוזלים במסגרת האחריות, בטענה של אי-עמידה בתנאים לקבל האחריות.

חנות אפל במילאנו, איטליה. צילום אילוסטרציה: BigStock

חנות אפל במילאנו, איטליה. צילום אילוסטרציה: BigStock

לפי הרשות, היא בדקה שבעה דגמי iPhone שונים, דגמים בגינם הוגשה התביעה, שלפי הפרסומים של אפל אמורים להיות עמידים למים בעומק שנע בין מטר לארבעה מטרים, בתלות בדגם, למשך זמן של עד 30 דקות. כל הדגמים לא עמדו בבדיקה שבוצעה.

הרשות שחררה הצהרה לפיה היא מאשימה את אפל "בשימוש בפרקטיקה מסחרית אגרסיבית", הקשורות למתן התמיכה לאחר שהטלפונים נפגעו עקב נזקי מים, וזאת בשילוב בלתי הולם של שיווק, ממנו לא ברור מהי רמת ההתנגדות למים המוצעת.

"הפרסומים לא הבהירו כי מאפיין זה נכון רק בנוכחות תנאים מסוימים, למשל במהלך בדיקות מעבדה ייעודיות ומבוקרות, תוך שימוש במים סטטיים וטהורים, ולא בתנאי השימוש הרגילים של המכשירים על ידי צרכנים", נכתב על ידי ה-AGCM

מעבר לקנס נדרשת אפל כעת לפרסם הבהרות בקשר לנושא, שיסבירו במדויק מה הבעיה, ומה האחריות. את המידע היא נדרשת לפרסם באתר הבית המקומי שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים