בעקבות הפיילוט בישראל: אינטל מרחיבה את תוכנית הסטארט-אפים

החברה תפתח בחודשים הקרובים שתי תוכניות נוספות של איגנייט - במינכן ובארצות הברית ● בישראל, החלה ההרשמה למחזור השלישי

צחי וייספלד, מנהל תוכנית איגנייט של אינטל. צילום: יורם רשף

אינטל מרחיבה את תוכנית הסטארט-אפים שלה, איגנייט, שהחלה כפיילוט בתל אביב, לשתי ערים נוספות: מינכן בגרמניה ואוסטין בטקסס, ארצות הברית – כך הודיעה החברה היום (ב') באירוע שערכה. בהמשך עתידה התוכנית להגיע לערים נוספות באירופה, אסיה וארצות הברית. זאת, לאחר שלדברי מנכ"ל אינטל, בוב סוואן, "הפיילוט בישראל עלה בהרבה על הציפיות שלנו".

איגנייט הושקה בישראל ביוני אשתקד וקיימה עד כה שני מחזורים, שבהם השתתפו 20 סטארט-אפים – 10 בכל אחד מהם. מדובר בתוכנית בת 12 שבועות, שמיועדת לסטארט-אפים בשלבי הסיד או ה-A שלהם. במהלך התוכנית הם מקבלים ליווי ממנטורים מאינטל, וייעוץ והכוונה ממומחים עולמיים. החברות המשתתפות מקבלות גישה לטכנולוגיה של אינטל, למובילים עסקיים, וכן למידע ולקשרים של החברה.

סוואן אמר באירוע כי החברה בחרה להרחיב את איגנייט למינכן ולאוסטין משום שבערים אלה קיימים אתרים של אינטל עם אקו-סיסטם דומה לזה שיש בישראל, ובו "ריכוז גבוה של חדשנות, טכנולוגיה וכישרון". בעוד שבתל אביב החלה הגשת המועמדות לסבב השלישי של איגנייט, התוכניות בגרמניה, שמיועדת לסטארט-אפים מאירופה, ובארצות הברית ייפתחו במחצית הראשונה של 2021 והרישום אליהן יחל ברבעון הבא. הליך הבחירה והתוכנית כולה יהיו אונליין, בהתאם להנחיות ההתמודדות עם הקורונה.

הקריטריונים עבור חברות המעוניינות להירשם כוללים מימון של לפחות מיליון דולר, צוות מימון מנוסה, IP משמעותי ונתח שוק פוטנציאלי משמעותי. הסטארט-אפים חייבים להיות בתחום הטכנולוגיה. יצוין כי אינטל לא דורשת מימון עצמי של החברות על מנת להשתתף באיגנייט.

סטארט-אפים שכבר השתתפו באיגנייט

בין הסטארט-אפים שהשתתפו עד כה בתוכנית נמנות חברות מתחומים טכנולוגיים מגוונים. בין היתר, מדובר בקלאסיק טכנולוגיות, שפועלת בעולם פיתוח מחשוב הקוונטום; קומפירה לאבס, שמציעה מערכת לניהול גודש המידע בשירותי סטרימינג, באמצעות לימוד מכונה; אספקטו, לניהול יציבות של מיקרו-שירותים תוך שימוש בניתוח עמוק של API; נובוס, שמציעה פלטפורמת אימונים לגיימרים שרוצים לשפר את הכישורים שלהם; ואליד נטוורק, שמאבטחת אפליקציות מבוזרות באופן אוטומטי; ומיין (Mine), שמבטיחה לאפשר למשתמש לשלוט היכן המידע שלו יפורסם והיכן לא.

כמה חברות בוגרות איגנייט נוספות הן האואר וואן, שמציעה מערכת וידיאו סינתטי, מבוססת בינה מלאכותית; היי.אוטו, שפיתחה פלטפורמה קולית, שמנתחת את הקול של הדובר כדי להבין את משמעות הדברים, ומתגברת על כל מכשולי הרעש; גרנולייט, שמציעה אופטימיזציה באמצעות בינה מלאכותית, שבחברה מבטיחים שמפחיתה את עלויות המחשוב ב-60% ולצד זה ממקסמת את הביצועים; גלין לאבס, שממפה את היכולות של העובדים בארגוני מו"פ גדולים; אינדור רובוטיקס לאוטומציה של מכשירי ותהליכי אינטרנט של הדברים; ודיפצ'קס לסיוע לארגונים לשליטה בטכנולוגיית הבינה המלאכותית שבארגונם.

"הקורונה – משבר גדול ממשברים אחרים"

"איגנייט נוצרה על מנת לסייע לסטארט-אפים לגלות את הפוטנציאל שלהם ולחבר אותם עם מומחים מאינטל", אמר צחי וייספלד, המנהל הכללי של התוכנית. לדבריו, "הסטארט-אפים שאנחנו מחפשים לא חוששים מסלילת דרך חדשה ולא פוחדים מלקיחת החלטות אמיצות".

סוואן ציין כי "השקנו את איגנייט הן על מנת לעזור לחברות סטארט-אפ במסע שלהן להצלחה והן כדי לקדם את המטרה שלנו. כבר בשנתה הראשונה, על רקע הישגיה המוכחים של התוכנית בישראל, בחרנו להרחיב את פעילותה".

הוא התייחס למשבר הקורונה ואמר ש-"ראיתי הרבה ב-30 פלוס שנות הניסיון שלי, אבל שום דבר לא משתווה למשבר הנוכחי. מדובר במשבר גדול יותר מקודמים לו, בהם התפוצצות בועת הדוט.קום בתחילת המילניום והמשבר של 2008". עם זאת, הוא ציין כי "בכל משבר יש שיעור והזדמנות ללמוד. בתקופת הקורונה למדנו שכשיש לך מטרה חשובה ודרך טובה להשיג אותה, כך תצליח טוב יותר במצבי משבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים