משרד החינוך פרסם מכרז להעברת כל מוסדותיו לסביבת ענן פרטי; ההיקף: מאות מיליוני ש'

במסגרת המכרז לפרויקט הענק, יועברו מערכות המיחשוב של 4,000 מוסדות החינוך בישראל לסביבת ענן פרטי ● לענן שיוקם יועלו כל היישומים הקיימים כיום בבתי הספר, כולל מערכת מנב"ס, מערכות מינהלה, המערכות לניהול הצד הפדגוגי של בית הספר ועוד ● סופיה מינץ, מנמ"רית משרד החינוך: "זו יוזמה ראשונה מסוגה בארץ, ובין הגדולות בעולם בתחום החינוך"

משרד החינוך פרסם הבוקר (ה') מכרז ענק וראשון מסוגו להעברת מערכות המיחשוב של 4,000 מוסדות החינוך בישראל לסביבת ענן פרטי. היקפו הכספי של המכרז נאמד במאות מיליוני שקלים.

על פי התכנון של אנשי ה-IT במשרד החינוך, לענן הפרטי שיוקם יועלו כל היישומים הקיימים כיום בבתי הספר, כולל מערכת מנב"ס, מערכות מינהלה, מערכות לניהול הצד הפדגוגי של בית הספר ועוד. במסגרת המכרז יידרשו שירותים טכנולוגים שונים, הכוללים שירותי תחנות עבודה (VDI), הטמעת שרתים וירטואליים, שירותי תקשורת ואינטרנט, טיפול בתחום אבטחת המידע, שרידות גבוהה, המשכיות עסקית וטכנולוגיות תומכות הוראה.

לדברי סופיה מינץ, מנמ"רית משרד החינוך, מדובר ביוזמה ראשונה מסוגה בארץ, ובין הגדולות בעולם, בתחום מערכות החינוך. "מערכת החינוך היא אחת הסביבות הטבעיות שבהם ניתן להחיל את סביבת הענן", אמרה לאנשים ומחשבים, "בגלל המורכבות הרבה שנדרשת בהפעלת מערכות המיחשוב בבתי הספר והעלויות הגבוהות".

מינץ ציינה, כי "המכרז יאפשר לבתי הספר ליהנות משירותים טכנולוגים מתקדמים בעלויות נמוכות ובתשלום שיחושב על פי צריכה בפועל". לדבריה, הכוונה היא להעביר בהדרגה, בתהליך שימשך להערכתה זמן רב, את כל העבודה המנהלית והפדגוגית של בתי הספר לסביבת ענן, כאשר מטרת היעד היא להביא את מערך ה-IT במשרד החינוך לשחרור מוחלט מטיפול בחומרה ובתשתיות.

"שירותים אלו יאפשרו שימוש ברכיבי התשתית על פי הצורך, ביצוע עדכונים טכנולוגיים בגמישות מרבית, והתאמת השירותים לדרישות השונות ולתהליכי ההוראה", אמרה מינץ. היא הוסיפה, כי תתאפשר המשכיות בתהליכי הלמידה מחוץ לכותלי בית הספר, והעבודה בתצורת ענן תשחרר את סגל בית הספר מטיפול בתשתיות טכנולוגיות מורכבות. מינץ ציינה עוד, כי המכרז אינו מכתיב את טכנולוגיות התשתית הנדרשות לאספקת השירותים השונים, אלא מספק רק את הגדרת השירות, איכותו ואופן אספקתו לבתי הספר.

המכרז כולל מפרט לדוגמה של שירותים וציוד שנדרשים למיחשוב בתי הספר – החל מחיבור מוסדות החינוך לרשתות חינוכיות ייעודיות, איסוף נתוני נוכחות, חיבור המשרד ברוחב פס של 60 מגה-ביט, שירותי וירטואליזציה לשולחנות עבודה שיאפשרו למורים ולצוות החינוכי לעבוד מחוץ לבית הספר, ועוד.

יצוין, כי הממשלה הודיעה כבר כמה פעמים, כי היא בוחנת מעבר לסביבת ענן מרכזי בכל משרדי הממשלה. הדבר נדון לראשונה בכנס המנמ"רים של הממשלה, שנערך בסוף 2009 באילת, אז אף הוקם צוות ממשלתי שהכין מסמך אסטרטגי, להצעת פתרונות מעשיים לממשלה. משרד החינוך הוא הראשון שנקט יוזמה בנושא המעבר למיחשוב ענן, והדבר נעשה בעידוד שר החינוך, גדעון סער.

המכרז עשוי לעורר עניין בקרב כמה חברות שכבר מספקות כיום שירותי ענן בצורות שונות, ביניהן בזק בינלאומי, טריפל סי ואחרות.

את מסמכי המכרז ניתן להוריד מאתר משרד החינוך בכתובת הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים