גרטנר: פייסבוק תהיה הרשת החברתית המובילה בעולם עד סוף השנה

לפי תחזית של חברת המחקר, עד סוף השנה יהיו לפייסבוק כ-600 מיליון מנויים ● המדינות היחידות שבהן היא לא תהיה הרשת החברתית הדומיננטית הן ברזיל, רוסיה, הודו, סין ויפן ● עוד עולה מהתחזיות של גרטנר, כי יצרניות היישומים החברתיים שיבצעו את המעבר מעיסוק במטרות כלליות לתמיכה במטרות עסקיות מוגדרות, כולל מדדי ביצועים, יוכלו ליהנות השנה מצמיחה דו-ספרתית ואף תלת-ספרתית

פייסבוק (Facebook) תהיה הרשת החברתית המובילה בעולם עד סוף השנה, ותמנה כ-600 מיליון חברים – כך חוזה חברת המחקר גרטנר (Gartner). המדינות היחידות שבהן הרשת החברתית הפופולרית לא תהיה הדומיננטית ביותר הן ברזיל, רוסיה, הודו, סין ויפן.

לאור מספר המנויים הגדול הצפוי של פייסבוק, מעריכים בגרטנר, כי משווקים ומחלקות ניהול קשרי לקוחות יצטרכו להעביר את המיקוד שלהם ממספר גדול של רשתות חברתיות קיימות לשלוש או ארבע רשתות דומיננטיות.

עוד חוזים האנליסטים, כי עד סוף 2010, יותר מ-80% מצמיחת שוק היישומים החברתיים תנבע משימוש עסקי לשיפור קשרי לקוחות, ולא משיפור שיתוף הפעולה בתוך הארגון. הם הוסיפו, כי יצרניות היישומים החברתיים שיבצעו את המעבר מעיסוק במטרות כלליות לתמיכה במטרות עסקיות מוגדרות, כולל מדדי ביצועים, יוכלו ליהנות השנה מצמיחה דו-ספרתית ואף תלת-ספרתית.

למרות החזרה לצמיחה, עד סוף השנה יוותרו תקציבי השיווק ללא שינוי ביותר מ-90% מהחברות, כך על פי האנליסטים. בשל כך, מערכי השיווק בארגונים יידרשו להעביר למיכון את התהליכים התפעוליים ולהשתמש בטכנולוגיה לטובת מדידת התחום. הם ציינו, כי בעבר, לא נהוג היה למדוד את התהליכים הללו, מה שאפשר להם לבצע יותר תמורת פחות.

כן עולה מהתחזית, כי תחום ניהול משאבי השיווק (MRM) יהיה בעדיפות ראשונה עבור ארגוני שיווק, ותחום ניהול השיווק הארגוני (EMM) יקבל משמעות חדשה, ככלי לתכנון אסטרטגי, שיתוף פעולה ומדידה.

עד סוף 2011, יותר מ-90% ממסעי הפרסום והשיווק ברשימת 1,000 החברות המובילות של המגזין פורצ'ן (Fortune) יכללו שיווק מקוון – כך על פי גרטנר. עוד צופה החברה שמשווקים יוכלו להביא לחיסכון של בין 10% ל-20% בתקשורת השיווקית כתוצאה ממדדים מדויקים עבור מסעות השיווק והפרסום. השיווק המקוון יאפשר בדיקה ושיפור מהירים יותר של הקמפיין, ויעזור להימנע מבזבוז מתמשך הנובע ממימון קמפיין כושל.

"עבור מרבית הארגונים, הדרך ההגיונית ביותר לבידול עסקי, היא ליצור חוויית לקוח טובה, ולאו דווקא לספק עלות נמוכה או שירותים ומוצרים חדשניים יותר", אמר אד תומפסון, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר. "יחד עם זאת, חשוב, כי תהיה לארגון הבנה טובה שעליה הוא יוכל לבסס יוזמות ממוקדות לקוח, יוזמות בהן כדאי לו להשקיע. על מנת להשיג הבנה כזו, יידרש שיתוף פעולה בין המחלקות השונות בארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים