"המטרה שלנו היא לייצר ערך לנהגים"

"פיתחנו פלטפורמה בתחום המכוניות העצמוניות אשר מאפשרת יצירת שירותים על בסיס מידע המתקבל מהמכוניות; בסופו של התהליך, כל האפליקציות יגיעו למשתמש הסופי", אמר ספי איצקוביץ', סגן נשיא לארכיטקטורה וראש תחום מדע נתונים באוטונומו

ספי איצקוביץ', סגן נשיא לארכיטקטורה וראש תחום מדע נתונים באוטונומו. צילום: יח"צ

"פיתחנו פלטפורמה בתחום המכוניות העצמוניות אשר מאפשרת יצירת שירותים על בסיס מידע המתקבל מהמכוניות. בסופו של התהליך, כל האפליקציות יגיעו למשתמש הסופי, כי המטרה שלנו היא לייצר ערך לנהגים", כך אמר ספי איצקוביץ', סגן נשיא לארכיטקטורה וראש תחום מדע נתונים באוטונומו.

החברה הוקמה בסוף 2015 על ידי בן וולקוב, המשמש כמנכ"ל, ולה 70 עובדים ומרכזי פעילות בהרצליה וארצות הברית. מאז הקמתה החברה גייסה בשני סבבי גיוס כ-60 מיליון דולר בהובלת קרן BVP, כאשר בין המשקיעים בה נמנות Aptiv, ספקית מהגדולות בעולם לרכיבים בתעשיית הרכב, קרן ההשקעות של דל ו-StageOne.

לדברי איצקוביץ', "הטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת ליצרניות רכב להפוך את הנתונים המופקים מהנסיעה של הנהגים, למידע בעל ערך עסקי. כך, יצרניות כלי הרכב יכולות לשתף את המידע שנאסף עם ספקיות של אפליקציות, על מנת שהן תוכלנה להציע את השירותים שלהן לנהגים. הפלטפורמה שלנו אוספת ומעבירה מאות מדדים שונים של המכונית, כגון נתוני מהירות, מיקום, מידת הבטיחות בנהיגה של הנהג, תקלות, כמות הדלק שבמיכל, קילומטראז' ועוד. על בסיס הנתונים אנו מספקים תובנות מהמידע שנאסף". כך, הסביר, "ניתן להציע לנהג, לדוגמה, הנחה בעלות הביטוח, בשל העובדה שהוא נהג באופן בטיחותי".

"מחצינים מערך של API"

"בפלטפורמה שפיתחנו אנו מחצינים מערך של API, המאפשר לחבר אל ובין האפליקציות השונות", הסביר, "ואנו עושים זאת תוך הקפדה יתרה על פרטיות הנהגים, אנונימיזציה, הצפנות ועמידה ברגולציות השונות. הלקוחות שלנו הם חברות כלי רכב, חברות ביטוח וחברות חנייה – אבל בסוף אנו מייצרים ערך לנהגים: הם יכולים לקבל שירותי מציאת חנייה על בסיס שיתוף המיקום, לזכות בתלושי דלק בעקבות זה שהם שיתפו מידע על מצב מיכל הדלק ברכב, ועוד". כבר כיום עובדים אנשי החברה עם קונצרן דיימלר (מרצדס-בנץ) ועם סקודה, ואנשיה נמצאים במגעים ליצירת קשר עם יצרניות כלי רכב נוספות.

"המודל שלנו מבוסס על מידע שאנו מקבלים מיצרניות הרכבים, כשבצד השני נמצאים הנהגים, אשר מקבלים שירותים ואפליקציות שמבוססים על המידע שמגיע מהרכבים שלהם", אמר.

"ה-IT שלנו במהותו הוא התעסקות בביג דטה", ציין איצקוביץ', "והאתגר הוא לנהל את כלל הנתונים המגיעים ממקורות שונים – ולעשות זאת באופן מאובטח. מלכתחילה בחרנו לפעול בענן, והלכנו על AWS. מדובר בענן הכי בשל, עם יכולות חזקות בתחום הביג דטה וניתוח נתונים. זה מאפשר לנו לייצר ניהול גמיש של משאבים, לעבוד בפיקים (שיאים) ולפעול בצורה גמישה, עם יכולת להגדיל ולהקטין את צריכת משאבי המחשוב".

הוא סיכם באומרו כי "בין השאר, אנו צורכים את שירותי האחסון 3S, קינסיס, EMR ותשתיות מבוססות דוקר. אנו פועלים באופן צמוד עם אנשי AWS והם מסייעים לנו להתקדם עם המוצר שלנו. הענן מאפשר לנו לייצר מערכת בעלת רמת אמינות גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים