נחשפו הפרטים: מדוע נעצרה הבכירה בוואווי?

מנג ואנזו הייתה מעורבת לכאורה בקשרים שהיו לחברה עם גורמים איראניים, בניגוד לסנקציות שארצות הברית מטילה עליה ● בית המשפט דחה את ההחלטה האם לשחרר אותה ממעצר

עדיין אין החלטה האם לשחרר את הבכירה בוואווי ממעצר. צילום אילוסטרציה: BigStock

בית המשפט הקנדי בחר ביום ו' לדחות את החלטתו בעניין שחרורה ממעצר של סמנכ"לית הכספים של וואווי, מנג ואנזו, ויקיים דיון נוסף בנושא מחר (ב'). על כן, היא נשארה במעצר בסוף השבוע. עם זאת, במהלך הדיון נחשפו פרטים על הסיבות למעצרה.

לפי הפרטים שעלו מהדיון, ואנזו חשודה שלקחה חלק מרכזי בסיוע לוואווי לעקוף את הסנקציות נגד איראן באמצעות חברה בת קטנה ולא ידועה של התאגיד מהונג קונג בשם Skycom Tech. קנדה ייצגה בבית המשפט את ארצות הברית, שמבקשת את הסגרתה של ואנזו, שנעצרה בתחילת החודש במדינה. היא הואשמה בבית המשפט בקשירת קשר להונות בנקים.

"וואווי השתמשה בחברה בת לא רשמית בשם Skycom כדי לבצע עסקות באיראן עם חברות תקשורת במדינה זו", טען התובע מטעם ממשלת קנדה, ג'ון גיב-קארסלי, בבית המשפט בוונקובר.

מהדיון עלה כי ארצות הברית טוענת ש-ואנזו הסתירה קשרים בין וואווי ל-Skycom בנוגע לקשריה הבנקאיים בארצות הברית, כאשר למעשה, עובדי Skycom מועסקים על ידי ענקית ציוד התקשורת הסינית. התובע ציין בבית המשפט שעובדים לשעבר ב-Skycom הצהירו שהחברה לא פעלה בנפרד מוואווי, ולעובדים בה היו כתובות מייל ותגי עובד של החברה. יתרה מזאת, מהמסמכים שקיבל בית המשפט במסגרת בקשת ההסגרה עולה שהחקירה שניהלה ארצות הברית העלתה שחשבונות בנק שונים של Skycom נוהלו על ידי עובדי וואווי.

אחד הסעיפים החשובים בבקשת נוגע להסתרת פרטים מהותיים בעסקה שעשתה ואנזו עם בנק אמריקני ב-2013, אולם לא נמסרו פרטים מעבר לכך.

הטענה: ניסתה למכור מחשבי HP לאיראן

לפי דיווח ברויטרס, ואנזו הייתה בתקופה מסוימת מנהלת ב-Skycom. עוד פורסם כי Skycom ניסתה למכור לאיראן מחשבי HP בעסקה בסך של 1.7 מיליון דולר ב-2010.

Skycom הייתה בעבר חלק מוואווי ופעילותה באיראן, ועבדה על חוזים מול המפעילה האיראנית MTN Irancell Telecommunications Services, שבוצעו במטבע הריאל המקומי. זאת, על אף שחוזים של וואווי בדרך כלל מתבצעים בדולרים אמריקניים. בעבר דווח שוואווי מכרה ציוד תקשורת לספקית התקשורת האיראנית האמורה, אך בשנה האחרונה נעלמה החברה.

התובע התנגד לשחרורה בערבות של ואנזו, שהיא גם בתו של מייסד וואווי, כשציין שהיא עשירה כל כך, עד שתוכל לשלם כל סכום שיידרש לצורך כך ולאחר מכן להימלט. לדבריו, מאז שנודע על החקירה נגד וואווי, נמנעה ואנזו, כמו גם בכירים נוספים בחברה, מלהגיע לארצות הברית.

בית המשפט דחה, כאמור, את החלטתו ויקיים דיון נוסף בבקשת שחרורה של ואנזו ממעצר מחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים