כך עשה נתיב הסייבר של הרוסים "פגע וברח" בנתבי העולם

ארצות הברית ובריטניה מאשימות האקרים שלוחי הממשלה הרוסית בקמפיין סייבר עולמי ● יעדי מתקפת הסייבר היו סוכנויות ממשלתיות, עסקים ומפעילים של תשתיות קריטיות

נוזקה. אילוסטרציה: the_lightwriter/BigStock

ארצות הברית ובריטניה הודיעו אתמול (ב') כי האקרים, שלוחי ממשלת רוסיה, הדביקו נתבי מחשבים ברחבי העולם במסגרת קמפיין ריגול בסייבר.

על פי שתי המדינות, יעדי מתקפת הסייבר היו סוכנויות ממשלתיות, עסקים ומפעילים של תשתיות קריטיות.

פקידים אמריקנים ובריטים אמרו כי הם יוציאו התראה משותפת על ההתקפות. אלו כוונו לדבריהם, לנתבים המהווים חלק מרכזי בתשתית האינטרנט. קמפיין הסייבר, ציינו, נועד למנף מתקפות עתידיות. ההודעה הטכנולוגית שתצא השבוע בנושא, נועדה לוודא האם ארגונים נפרצו וכדי לסכל ניסיונות פריצה עתידיים דומים.

"כאשר אנו רואים פעילות סייבר זדונית, בין אם היא מגיעה מהקרמלין או משחקנים אחרים שהם שלוחי מדינה – אנו נכה בחזרה", אמר רוב ג'ויס, מתאם הגנת הסייבר בבית הלבן. בפברואר השנה, הבית הלבן האשים את רוסיה בביצוע מתקפת הכופרה NotPetya, אשר פגעה ב-2017 בארגונים רבים ברחבי העולם.

"מיליוני מחשבים היוו יעד למתקפה"

בריטניה וארצות הברית ביקשו מארגונים שחושבים שנפגעו, לדווח על כך, על מנת שהן תוכלנה להבין לעומק את מידת הפגיעה ממתקפת הסייבר.

"אין לנו תובנה מלאה לגבי היקף המתקפות", אמרה ג'נט מנפרה, פקידת הגנת הסייבר במשרד החוץ האמריקני. גורמים רשמיים בארצות הברית ובבריטניה אמרו כי הנתבים הנגועים עלולים לשמש לביצוע מתקפות סייבר בעתיד.

"הם עשויים להיות מוכנים מראש, על מנת לעשות בהם שימוש בזמנים של מתח", אמר סיארן מרטין, מנכ"ל מרכז הגנת הסייבר הלאומי הבריטי. "מיליוני מחשבים היוו יעד למתקפה".

המתקפות הרוסיות השפיעו על מגוון רחב של ארגונים, לרבות ספקיות שירותי אינטרנט, חברות פרטיות וספקיות תשתית קריטיים, ציינו הפקידים.

מרטין אמר כי הם עוקבים אחר קמפיין הסייבר האמור זה יותר משנה, כמו גם אחר טקטיקות הפעולה שלו. "אנחנו, בבריטניה, יכולים לאמת באופן עצמאי את כל עבודת האיתור בדו"ח זה, כדי לספק שכבת אימות נוספת לזו של עמיתינו בארצות הברית. אנחנו יכולים גם לאשר כי כל המתקפות המוזכרות בדו"ח זה השפיעו ישירות על בריטניה".

מנפרה אמרה כי הקמפיין היה נפוץ מאד וכי "מתקפת הסייבר הזו כיסתה הכל – מארגונים גדולים ועד למשרדים קטנים בבית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים