איך להשיג מקסימום ביצועים מתשתית ה-BI בארגון ללא השקעה נוספת
מתודולוגיה ייחודית שפותחה על ידי חברת טווינגו הישראלית מאפשרת לארגונים לשפר את ביצועי מערכות ה-BI במאות אחוזים תוך ניצול מקסימלי של התשתית הקיימת
מאת אמיר תמרי
מחקרים של חברות מחקר בינלאומיות חושפים פעם אחר פעם את העובדה המרה: תשתיות ה-BI בארגון אינן מספקות מענה הולם לגידול בכמות המשתמשים ובביצועים הנדרשים מהמערכת. כמענה לתופעה זו פיתחה חברת טווינגו מתודולוגיה ייחודית המאפשרת לארגונים לשפר את ביצועי מערכות ה-BI בארגון ולצאת מהמרוץ היקר והבלתי נגמר של רכישת "שרתי על" מרובי מעבדים וזיכרון כמענה לירידה בביצועים.
בריאיון מיוחד עם צמד השותפים בחברת טווינגו – גולן נחום, מנכ"ל החברה ואיתי בראון, ה-CTO, הם מסבירים את מקורות הבעיה בה נמצאים ארגונים ומה נדרש על מנת לצאת ממלכוד המרוץ אחר הגדלת החומרה.
מהם לדעתכם האתגרים המרכזיים בתחום ה-BI שבפניהם ניצבים כיום ארגונים?
כמות המידע שמעובדת כיום במערכות ה-BI הארגוניות גדלה בצורה חדה ובלתי נתפסת כמעט. במקביל ניתן לראות כי כמות המשתמשים במערכת גדלה אף היא ומתרחבת גם לדרגי ביניים תוך יצירת עומס הולך וגדל על תשתיות ה-BI. כתוצאה מכך נוצר פרדוקס בארגון – מחד מערכת ה-BI הפכה לכלי קבלת החלטות קריטי עבור שכבות רבות בארגון ומאידך כמות המשתמשים הגדולה ורמת הסיבוכיות של השאילתות, יוצרת עומס רב על המערכות וגורמת לירידה בביצועים ואי מתן תשובות מהירות מספיק בעידן שבו הכל חייב להתבצע הרבה יותר מהר…
מה הסיבה לתופעה הזו?
בדרך כלל המערכות פותחו במקור למספר קטן יותר של משתמשים ולנפחים בסדרי גודל שונים מאלו שמאפיינים את התקופה הנוכחית. התפתחות המערכת נעשתה לרוב בשיטת הטלאים וכתוצאה מכך נוצר מצב שבו הארכיטקטורה הבסיסית שלפיה תוכננה המערכת כבר אינה מסוגלת לתמוך במבנה הנתונים המורכב שהוקם מעליה.ארגונים עדים לתופעה זו בעיקר בזמני התגובה הארוכים לדוחות ושאילתות ממערכות ה-BI וזמני העיבוד הממושכים של הקוביות במערכת.
כיצד ארגונים מתמודדים עם התופעות שציינתם?
לצערנו, היעדר ידע טכנולוגי מעמיק בתחום תשתיות ה-BI, גורם בסופו של דבר להמלצה אחת החוזרת על עצמה שוב ושוב במרבית הארגונים בהם השרת לא עומד בעומס והיא – יש להגדיל את השרת ומערכות האחסון.
במקרים רבים פיתרון זה של הגדלת תשתיות החומרה ומערכות האחסון ורכישת שרתים מרובי מעבדים וזיכרון , אינו פותר את הבעיות ובמקרה הטוב רק דוחה את הקץ. פיתרון זה גם מגדיל באופן ניכר את עלות רישיונות התוכנה, וה-TCO גדל משמעותית.
מהי אם כך הבשורה של טווינגו לאותם ארגונים?
היכולת שלנו להביא בשורה אמיתית לארגונים בנושא זה, נובעת בראש ובראשונה מניסיון בינלאומי נרחב שצברנו במהלך השנים בקרב ארגוני ענק בעולם דוגמת: יוניליבר, ROCHE ו-DANSK Supermarked ובארץ, בארגונים כמו סלקום, הפניקס, הראל, כתר פלסטיק, מט"ח ועוד. בכל אחד מהארגונים הללו יישמנו מתודולוגיה ייחודית שאפשרה לנו, תוך פרק זמן קצר במיוחד, לזהות את השורש והמקור של הבעיות בתשתית ה-BI ולספק לארגון שורת המלצות שיישומן שיפר בצורה דרמטית את ביצועי המערכת.
כך למשל, באחת מחברות הביטוח איתן עבדנו, ביצענו תהליך מהיר של סקירת תשתית ה-BI ושלושה ימים לאחר מכן הגשנו דוח מקיף המתאר בצורה מדוייקת את הפעולות שיש לבצע. ההמלצות יושמו והושג שיפור ניכר במהירות התגובה לשאילתות, שהתקצרה מדקות ארוכות לשניות ספורות, וזאת ללא שום שינוי או שדרוג של מערכות החומרה. זאת ועוד, השינויים המבניים שהכנסנו במערכת אפשרו אף להקטין את העומס על השרת וכתוצאה מכך התאפשר לכמות משתמשים גדולה יותר לגשת למערכת בו זמנית.
זוהי דוגמא אחת מיני רבות ליכולת שלנו לספק מענה לצורך השעה של ארגונים כיום לעשות יותר בפחות ולהוציא את המקסימום מהתשתית הקיימת בארגון ללא השקעה נוספת ומיותרת.
לפרטים נוספים:
גולן – [email protected]
איתי – [email protected]










