מחקר: תשתיות מוגדרות תוכנה – הן העתיד

מחקר גלובלי, שנערך ביוזמת SUSE, העלה כי דרישות השוק כופות על ארגונים לאמץ טכנולוגיות חדשות - ומשנות את תחום ה-IT

ד''ר תומס די ג'יאקומו, ה-CTO של SUSE. צילום: ניב קנטור

SDI, תשתיות מוגדרות תוכנה – הן העתיד של מאגרי הנתונים, כך עולה ממחקר חדש שפורסם.

את המחקר יזמה SUSE, העוסקת בתשתיות קוד פתוח לארגונים, וביצעה אותו Insight Avenue בקרב 1,400 בכירי IT מארגונים ב-20 מדינות. המחקר בחן אילו טכנולוגיות ואסטרטגיות חדשות ארגונים מקדמים ומדוע אלו חיוניות עבור אנשי IT כדי לעמוד בדרישות השוק, לשפר את הזריזות בארגון, להפחית את הסיכון לחשיפת ואיבוד מידע ולהקטין את הוצאות התפעול.

כך, 95% מהמשיבים אמרו כי הם מאמינים שתשתיות מוגדרות תוכנה הן העתיד של מאגרי הנתונים. הם רואים כמה יתרונות עסקיים וטכנולוגיים ב-SDI: אספקה מהירה יותר של משאבים (65%), ניהול מאגר נתונים פשוט (63%), והפעלת גישות IT מודרניות, כגון DevOps וענן היברידי (51%).

איור: יח"צ

איור: יח"צ

"כיום, כל עסק הוא עסק דיגיטלי, ואימוץ תשתית גמישה וזריזה המוגדרת על ידי תוכנה, SDI, מאפשר לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון", אמר תומאס די ג'יאקומו, המנהל הטכנולוגי של SUSE. "אנו, שנולדנו בעקבות אלפי פריסות ארגוניות מוצלחות, גורסים שהחדשנות ויכולת ההסתגלות הטמונות בתוכנות קוד פתוח הן אידיאליות עבור לקוחות ארגוניים העומדים בפני דרישות ה-IT כיום, תוך הכנה לקראת עתיד מוצלח".

עוד עולה מהמחקר כי המעבר לענן נמשך, כשרובו הוא מעבר לטכנולוגיית ענן היברידית. צמיחת הענן תמשך לכל סוגיו, חזו המשיבים. הענן ההיברידי יחווה את הצמיחה הגדולה יותר (66%) וענן פרטי (55%). 36% מהם צפו שהענן הציבורי ימשיך לגדול. יותר מ-60% מהם ציינו כי צמצום עלויות הוא סיבה המרכזית לאימוץ ענן. הסיבות האחרות הן: שיפור הפרודוקטיביות של מפתחים (59%), איחוד מאגרי הנתונים (58%) ושיפור הגמישות והזריזות וחדשנות הארגון (57%). מודלים פרטיים והיברידיים מועדפים על ידי ארגונים לטובת עומסי עבודה עסקיים-קריטיים. 89% מהנשאלים ציינו כי הם מעוניינים לעבור מפיתוח בענן הציבורי – לייצור בענן הפרטי שלהם.

DevOps הופך למציאות

על פי המחקר, חברות מקדמות את גישת ה-DevOps, כאשר 86% מהנשאלים רואים ב-DevOps כחלק מאסטרטגיית ה-IT העתידית שלהם. מימוש מוצלח של DevOps עלול להיות מורכב, ציינו, אולם SDI יכולה לספק את תשתית הענן הגמישה שתענה לאתגר.

עוד עולה מהמחקר כי השימוש במיכלים (קונטיינרים) ממשיך לצבור תאוצה. כך, 27% מהארגונים משתמשים כיום במיכלים, ואילו 44% מהם מתכננים להשתמש בהם בשנה הקרובה. רבים רואים במיכלים גורם המאפשר ל-DevOps להתממש, כיוון שהם מסייעים לארגונים להקצות באופן טוב יותר משאבים, להאיץ פיתוח של יישומים ולשפר את אמינות וניידות הענן.

הדאגה העיקרית בעולם הענן לסוגיו, כך על פי המחקר, נובעת מחוסר ניסיון ומיומנויות בתחום. כך, כמעט שלושה רבעים מהארגונים מודאגים מחוסר מיומנות במעבר לטכנולוגיית הענן בשוק – ואף בתוך הארגון שלהם. בהתאם, מנהלי IT אומרים כי חשוב לשפר מיומנויות בענן פרטי (97%), ענן היברידי (94%) וניתוח (93%). זאת, יחד עם תחומים מתפתחים כגון DevOps (91%), האינטרנט של הדברים (89%), ומיכלים ו-OpenStack (85% כל אחד מהם). יותר ממחצית מהמשיבים אמרו כי האחריות לפיתוח מיומנויות IT חדשות – נעוצה בעובדים ולא בארגון.

עם המעבר של חברות רבות לפתרונות ענן פרטיים והיברידיים, OpenStack הופך ליותר ויותר פופולרי. כך, 23% מהחברות כבר פרסו OpenStack. החברות פונות לטכנולוגיית ענן פרטי בקוד פתוח, בגלל הגמישות שלה, והיכולת להקטין את העלויות הכוללות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים