אתרי מימון המונים חוסמים קמפיינים לניאו-נאצי שדרס בשארלוטסוויל

לשאלה מדוע הוסרו הדפים אמרו החברות GoFundMe Kickstarter ו-Indiegogo, כי המדיניות שלהן אוסרת על פרסום דברי שנאה ותמיכה בהתעללות

ג'יימס פילדס, הרוצח הניאו-נאצי משרלוטסוויל. צילום: משטרת שארלוטסוויל

GoFundMe, Kickstarter, Indiegogo וחברות נוספות למימון המונים מקוון, הסירו את דפי הקמפיינים התומכים בג'יימס פילדס, הרוצח הניאו-נאצי משארלוטסוויל.

פילדס נאשם כי דרס למוות צעירה ופצע 19 איש בהפגנה שנערכה בשבת האחרונה נגד ניאו-נאצים בשרלוטסוויל, וירג'יניה.

לשאלה מדוע הוסרו הדפים אמרו החברות כי המדיניות שלהן אוסרת על פרסום דברי שנאה ותמיכה בהתעללות.

חבריו של פילדס ופעילים בתנועות הניאו-נאציות בארצות הברית, כמו גם תומכי פילדס, פנו לאינטרנט לגיוס כספים עבורו. זאת לאחר שבקשתו להשתחרר בערבות נדחתה על ידי בית המשפט ביום ב' השבוע.

GoFundMe, אחת משתי החברות המובילות בתחום מימון המונים, אמרה כי היא הסירה קמפיינים רבים לגיוס כספים עבור פילדס, משום שמדיניות החברה אוסרת על קידום דברי שטנה ותמיכה באלימות.

"הקמפיינים הללו לא גייסו כסף והם הוסרו מיד", אמר בובי ווית'ורן, מנהל התקשורת האסטרטגית ב-GoFundMe, והוסיף כי פחות מ-10 קמפיינים פורסמו עד כה. "החברה תמשיך להסיר קמפיינים דומים אם הם ייעשו", הוסיף.

רוב אתרי מימון ההמונים מאפשרים לאנשים לממן פרויקטים, או מיזמים, על ידי גיוס כסף באינטרנט, הם בעלי מדיניות האוסרת על קמפיינים המקדמים דברי שנאה או אלימות.

מסע ציד נאצים

Kickstarter, שמתחרה מול GoFundMe על התואר פלטפורמת מימון ההמונים הגדולה ביותר, אמרה כי גם לה יש מדיניות האוסרת על דברי שטנה, או מעודדת אלימות. היא אמרה כי השירות שלה מתמקד במימון כספים לטובת פרויקטים יצירתיים, וכי לא הייתה עדה בפלטפורמה שלה לקמפיינים הקשורים לפילדס או למחאה בשרלוטסוויל.

Indiegogo, יריבה קטנה יותר של השתיים, אמרה כי לחברה יש מדיניות דומה, האוסרת על קמפיינים המקדמים התנהגות מאיימת או פוגענית. לדבריה, היא מנטרת את הקמפיינים העולים בפלטפורמה שלה, אולם טרם ראתה כאלה המגייסים כספים ותומכים בפילדס.

החסימה של אתרי מימון ההמונים את הקמפיינים התומכים ברוצח ובפעילות ניאו-נאצית, היא עוד מכה עבור פעילי ימין קיצוני בארצות הברית. דיילי סטרומר (Daily Stormer), האתר הניאו–נאצי המוביל בארצות הברית, הוסר מ-GoDaddy ומגוגל (Google). זאת, בטענה להפרת תנאי השימוש בהם. מנהלי האתר ניסו את מזלם ברוסיה, ומשלא הצליחו בכך, פנו לדארקנט.

במקביל, ביומיים האחרונים מתנהל מסע ציד נאצים: מאות אלפי אמריקנים התגייסו לציד נאצים ברשתות החברתיות. פוסטים שפורסמו בפייסבוק (Facebook) קראו לעזרת הגולשים לזיהוי הניאו-נאצים שהשתתפו בהפגנות בשבת.

תמונות עם פנים מוגדלות של מפגינים שצולמו בהפגנה פורסמו, ועל התמונות נכתב "האם אתה מכיר אותי? האם אתה המעסיק שלי? הייתי בצעדת נאצים בשרלוטסוויל".

מסע ציד דומה מתנהל גם בטוויטר (Twitter), וזהות כמה מהמפגינים נחשפה על ידי הגולשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים