ווטסאפ משתפת את המידע שלנו עם פייסבוק; איך מונעים זאת?

עדכון חדש לאפליקציית המסרים נועד לכאורה לשפר את חוויית המשתמש ביישום, אבל בשיתוף האפליקציה של החברה האם ● כיצד אפשר לחסום את העברת המידע בין השתיים?

בקרוב עם דפדפן. ווטסאפ

בסוף השבוע האחרון שינתה ווטסאפ (WhatsApp) את מדיניות הפרטיות שלה בפעם הראשונה מזה ארבע שנים, עת הודיעה כי מספרי הטלפון של המשתמשים שלה ישותפו עם החברה האם, פייסבוק (Facebook).

על אף שווטסאפ – שנרכשה על ידי החברה של מארק צוקרברג בשנת 2014 – הבטיחה שלא תמכור או תחלוק את מספרי הטלפון של משתמשיה עם מפרסמים, רבים אינם מרוצים השינוי.

לפי ההנחיות המעודכנות – שעליהן הודיעה ווטסאפ בפוסט שפרסמה בבלוג שלה – מספרי הטלפון אמורים לשמש לפרסום מפולח וכן למציאת חברים. "בעוד שווטסאפ תמשיך לפעול כשירות נפרד מפייסבוק, אנו מתכננים להתחיל שיתוף מידע שיאפשר לנו לתאם ביניהן יותר בחודשים הקרובים, ולשפר חוויות בין השירותים", הודיעה ווטסאפ בהצהרתה על הדברים, שבה הבהירה כי "ברגע שאנשים יקבלו את התנאים המעודכנים ואת מדיניות הפרטיות הנוכחית, נחלוק כמה מפרטי החשבון שלהם עם פייסבוק, כגון מספרי טלפון שאנשים משתמשים בהם בכדי להירשם לווטסאפ, יחד עם התדירות שבה אנשים משתמשים בשירות שלנו".

פשוט מסמנים שלא מעוניינים

החדשות הטובות הן שניתן למנוע את שיתוף מספר הטלפון שלכם, וזאת על ידי פעולה קלה של לחיצה על כפתור בתנאי השימוש המצורפים לעדכון. על מנת לבטל את הסכמתם לשינוי, משתמשים אשר בכניסה לשירות מתקבלים בברכה עם ידיעה על העדכון, יכולים ללחוץ על אפשרות "קראו עוד" שבתחתית המסך בכדי לבטל את סימון התיבה שאומרת: "לשתף את פרטי חשבון ווטסאפ שלי עם פייסבוק". פשוט וקל.

ומה אם כבר אישרתם את תנאי השימוש ושיניתם את דעתכם? (או שלא ממש קראתם אותם?) ווטסאפ מאפשרת 30 יום כדי להתחרט או לשנות את המצב. במקרה זה, צריך להיכנס להגדרות של האפליקציה דרך שלוש הנקודות (למעלה מימין או משמאל – תלוי באיזו שפה הממשק), להיכנס ל-"חשבון" (Account) ולהסיר את ה-"וי" שמסומן ב-"שתף את המידע מהחשבון".

אולם, גם אחרי שתבצעו זאת, בווטסאפ מצהירים כי ישתמשו במידע למטרות אחרות "כמו שיפור התשתית ומשלוח ההודעות, הבנה של אופן השימוש בשירותים, אבטחה, פעילות נגד ספאם, ניצול לרעה או הפרה של תנאי השימוש".

הרגולטור בבריטניה יפקח על שיתוף הנתונים בין היישומים

סוכנות רויטרס (Reuters) מדווחת כי הרגולטור לפרטיות הנתונים של בריטניה הודיע בסוף השבוע (ו') כי יפקח על האופן שבו שירות ההודעות הפופולרי חולק את הנתונים עם פייסבוק תחת מדיניות הפרטיות החדשה.

מלשכת נציבות המידע הבריטית, ה-ICO (ר"ת Information Commission's Office), נמסר כי בעוד שחלק מהמשתמשים עלולים להיות מודאגים מחוסר השליטה שמספקת מדיניות הפרטיות המעודכנת, אחרים עשויים להתייחס אליה כאל דבר חיובי.

עם זאת, ל-ICO אין את היכולת לחסום מהלך שכזה. "ארגונים לא צריכים לקבל מראש אישור של ה-ICO על מנת לשנות גישות שלהם, אבל הם צריכים להישאר בגבולות חוקי הגנת הנתונים", הבהירה נציבת המידע אליזבת דנהאם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים