האם ארצות הברית תחטט בחשבונות הרשת החברתית של תושביה הזרים?

על פי רשויות ההגירה, "איסוף נתונים מרשתות חברתיות ישפר את התהליך החקירתי הקיים, ויספק למחלקה לביטחון המולדת בהירות ונראות גדולות יותר באשר לפעילות פלילית"

קופץ בהפתעה. פייסבוק

תוכנית ממשלתית חדשה בארצות הברית מציעה להילחם בטרור הבינלאומי באמצעות חיטוט בחשבונות מדיה חברתית של מי שהם זרים בארצות הברית ושוהים בה תחת אישור ויזת הכניסה שלהם.

רשויות המכס וההגירה בארצות הברית (CBP) אמנם בודקות את כל הזרים שנכנסים בגבולותיה באמצעות ראיונות אישיים ובדיקות רקע בבסיסי נתונים, אבל "איסוף נתונים על חשבונות במדיה החברתית נועד כדי לאפשר עיקוב אחר פעילות שעלולה להציב איום של ביטחון לאומי", נכתב במסמכי ההצעה של רשויות ההגירה. "איסוף נתונים מרשתות חברתיות, ישפר את התהליך החקירתי הקיים ויספק למחלקה לביטחון המולדת (DHS) בהירות ונראות גדולות יותר באשר לפעילות פלילית".

ההצעה של התוכנית האמורה מסמנת כי רשויות ההגירה מודעות לדרכים שבהן פועלים תוקפים או קבוצות קיצוניות תוך שימוש במדיה חברתית כדי להפיץ את הטרור. השאלה היא, כמובן, עד כמה זה יהיה אפקטיבי, בהתחשב בעובדה שהמבקרים בארצות הברית גם יכולים להימנע ממסירת נתונים.

להפיץ הודעות ולהשפיע על אחרים

אירועי טרור רבים נקשרו בעבר לרשתות חברתיות, שבאמצעותן התגייסו טרוריסטים לארגון דאעש, למשל, או קיימו קשרים והעבירו מידע והוראות.

ביקורות רבות נכתבו נגד פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ורשתות חברתיות אחרות, על כך ששירותיהן והפלטפורמה שלהן אפשרו לטרוריסטים להפיץ הודעות ולהשפיע על אחרים.

בפריז למשל, משפחתו של אחד הקורבנות מאירוע הטרור בנובמבר שנה שעברה, תבע את פייסבוק, גוגל (Google) וטוויטר – בטענה שהחברות מאפשרות למדינה האסלאמית להפיץ תעמולה, למשוך ולאמן מתגייסים חדשים, וגם לחגוג את הצלחת ההתקפות שלהם.

בתגובה להצעה של רשויות ההגירה, אמרה פייסבוק כי "אנו משקיעים מאמצים להסיר תוכן מעין זה ברגע שאנו מודעים לו". טוויטר אמרה, שמשתמשים המקדמים טרור עשויים להיות מושעים באופן קבוע מהפלטפורמה שלה. "סוג זה של התנהגות, או כל איום אלים אחר, אינו מותר בשירות שלנו", היא הכתבה בהצהרתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים