להתחיל את הקריירה בגיל 21 בלבד

מה עושה אדם ששואף גבוה ורוצה לצבור ניסיון? רק משום שבינתיים אין לו תואר, זה לא אומר שצריך להתעלם ממנו ● קבלו השראה

23/06/2016 11:14
גיא תמר, אנליסט נתונים כספיים | מנהל קמפיין | שיווק B2B ב-Songo Media

שמי גיא ובחודש שעבר הגעתי לאבן דרך משמעותית – הפכתי בן 22.

הכל התחיל כאשר השתחררתי משירותי הצבאי. אדם בן 21, שבילה את שלוש השנים האחרונות בשירות בצבא. בגיל הזה יש רבים שכבר הופכים לבוגרי אוניברסיטאות. המציאות היא שאם לא צברת ניסיון טכני, לחיילים משוחררים יש בעיקר אפשרויות להתחיל קריירה כמלצר או בעמדת שירות לקוחות, וזה לא רע, אבל מגביל מדי לדעתי.

ידעתי שאני רוצה להזניק את הקריירה שלי מיד; שנת הלימודים האקדמית כבר החלה ופשוט לא יכולתי לשבת או לחכות לפחות ארבע שנים עד לסיום הלימודים, כשאהיה כמעט בן 30. רציתי לנצל את הזמן שלי בתבונה, מבלי להניח לשנות ה-20 המוקדמות שלי לחמוק.

ומה אם אני שואף ליותר ורוצה לצבור ניסיון? רק משום שבינתיים אין לי עדיין תואר זה לא אומר שצריך להתעלם ממני. אל תבינו אותי לא נכון; אני בוגר תיכון בהצטיינות, תוך קבלת מלגת סטודנט. יתר על כן, אני חושב שהשגת תואר חיונית ושיש לדבר חלק מכריע בקריירה של כל אדם.

לשנות את התפישה הרווחת

רציתי לשנות את התפישה הרווחת ולהוכיח שצעיר ללא ניסיון מעשי יכול להיות בעל ערך לארגון. היו הרבה אנשים שאמרו שאני מבזבז את הזמן שלי בחיפוש אחר עבודה נאותה, ושאף אחד לא יעסיק אותי מכיוון שאין לי לא ניסיון ולא תואר. אבל משהו בתוכי המשיך לנסות בעודי מקווה לטוב.

ריצ'רד ברנסון, מייסד קבוצת וירג'ין (Virgin Group) אמר כי "את מרבית המיומנויות ניתן ללמוד, אבל קשה לאמן את האישיות של בני האדם. אם אתה יכול למצוא אנשים שהם כיפיים, ידידותיים, אכפתיים ושאוהבים לעזור לאחרים, איתרת מנצח. ציונים גדולים אינם נחשבים, אם הם לא מלווים בניסיון רחב יריעה ואישיות כובשת".

גיא תמר בוועידת Google Cloud Platform 2016

גיא תמר בוועידת Google Cloud Platform 2016

באחד הראיונות הראשונים שלי, המראיין שאל אותי אם אני רוצה את העבודה. עניתי לו שאני אשקול את ההצעה, מאחר שפניתי והגשתי מועמדות גם לתפקידים אחרים. המראיין שאל: "איזה עבודות אפשר להציע לחייל משוחרר?" שאלה שבהחלט אתגרה אותי. הוא נתן לי תמריץ והייתי צריך להוכיח לעצמי ולכל האחרים שאני יכול להיות משולב בחברה, ללא קשר לרקע שלי.

במהלך גלישה באינטרנט נתקלתי במאמר מעניין על החברות הצומחות ביותר בשנת 2015. ובכן, אתם חושבים שהייתי עצלן? בכלל לא; התחלתי לחפש אילו חברות הן המתאימות לי ביותר ופשוט שלחתי את קורות החיים שלי.

העובד הצעיר ביותר בחברה

יום לאחר מכן קיבלתי טלפון ממנהלת משאבי אנוש שאמרה: "איך שמעת עלינו?" היא הייתה מופתעת. ימים מעטים אחר כך זומנתי לראיון ואז התקבלתי לעבודה. ההתחלה לא הייתה קלה כלל, במיוחד ההסתגלות למשרד ולתרבות שמעולם לא חשבתי שאהיה חלק ממנה. במהלך החודשים הבאים ביליתי את זמני ב-Songo Media ובחברה הבת שלה Daze, צובר ניסיון בתחומי התקשורת והשיווק באינטרנט, ופוגש עמיתים מדהימים. למעשה, אני העובד הצעיר ביותר בחברה.

אמרתי לחבר שהתחלתי לעבוד ברמת החייל בתל אביב, סביבה אשר ידועה בעיקר בתור מרכז היי-טק, כמו גם בזכות המסעדות הטובות שלה. התגובה המיידית שלו הייתה: "באיזו מסעדה אתה עובד כרגע?" פרצתי בצחוק.

אני רוצה לחלוק את הסיפור שלי, כדי לתת השראה לאחרים. המסר שלי לכולכם הוא לא לוותר לעולם. אל תתנו לאף אחד לשפוט אתכם על פי העטיפה, אלא רק לפי תוכנו. החיים מלאים בהזדמנויות ואם אדם מרגיש שיש לו מטרה בחיים, עליו להמשיך להתקדם לעברה.

תרגישו חופשי לפנות אלי במייל, ואתם גם מוזמנים לשתף את הדברים עם חברים.

מאנגלית: גלי פיאלקוב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים