גיוס ענק: פולקסווגן תשקיע 300 מיליון דולר ב-Gett

מדובר ביותר ממחצית מסך הגיוסים של אפליקציית המוניות הישראלית עד כה ● הסכום ייועד להתרחבות השירותים של החברה באירופה ובארצות הברית

מסתמן: הגיוס הנוכחי - האחרון לפני ההנפקה. Gett

אחת מחברות המכוניות הגדולות בעולם מאמינה ב-Gett (לשעבר גט טקסי): פולקסווגן (Volkswagen) גייסה עבור החברה הישראלית 300 מיליון דולר – יותר ממחצית מהגיוסים שלה בסך הכול, שעומדים על 520 מיליון. ב-Gett מתכוונים להשקיע את הסכום בהרחבת הפעילות שלה באירופה ובארצות הברית.

Gett נוסדה ב-2010 על ידי שחר וייסר, המשמש כמנכ"ל שלה. היא מפעילה ציי מוניות עם נהגים רבים בכ-60 ערים ברחבי העולם, כאשר אחת הבולטות שבהן היא ניו-יורק, שם כמחצית מהמוניות השחורות עובדות עם החברה והיא רושמת הכנסות של כחצי מיליארד דולר.

וייסר אמר כי "עם ההשקעה מקבוצת פולקסוואגן, Gett תאיץ את ההתרחבות הגיאוגרפית שלה לשאר אירופה ובארצות הברית מעבר לניו-יורק, בה אנחנו כבר פועלים. השותפות בין שתי החברות היא אסטרטגית".

הוא ציין ש-"תחום הנסיעה בתשלום גדל בקצבים אדירים. בהקשר זה, Gett מאפשרת לקבוצת פולקסוואגן להתרחב מעבר לבעלות על מכוניות, אל עולם ניוד צרכנים בזמן אמת קבוצת פולקסוואגן תוכל כעת להציע שירותי ניוד בזמן אמת גם ללקוחות עסקיים. כ-30% מההכנסות שלנו מגיעים מלקוחות אלה".

"Gett היא חברה בינלאומית, שמשקיעה במרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל ומעוניינת להרחיב אותו עד פי שלושה בשנה הקרובה", הוסיף וייסר.

מתיאס מולר, יו"ר מועצת המנהלים של פולקסוואגן, אמר כי "מטרתנו היא להפוך לאחד מספקי שירותי הניידות המובילים בעולם עד 2025. שיתוף הפעולה עם Gett מהווה אבן דרך מהותית עבור פולקסוואגן בדרך לאספקת פתרונות ניידות אינטגרטיביים, ששמים דגש על הצרכן וצרכי הניוד שלו".

יצרנית רכבים נוספת שהחליטה להשקיע בתחום התחבורה השיתופית היא טויוטה (Toyota): מספר שעות אחרי שנודע על ההשקעה של פולקסווגן ב-Gett, נמסר כי החברה היפנית תשקיע באובר (Uber). החברות לא מסרו את סכום ההשקעה, אולם אחת המטרות שלה היא פיתוח אפליקציות חדשות המיועדות לפנים הרכב. כמו כן, טויוטה תספק כלי רכב לנהגי אובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים