איגוד האינטרנט הישראלי יפסיק לרשום שמות מתחם

החל בשנה הנכנסת יתמקד האיגוד בניהול המרשם וברגולציה ● מדובר בהמשך של מהלך ההפרטה שהתחיל ב-2007

הארכת תוקף רישום הדומיינים. אילוסטרציה: BigStock

איגוד האינטרנט הישראלי הודיע היום (ה') כי החל ב-2016 הוא יפסיק לרשום שמות מתחם (דומיינים) ויתמקד בניהול המרשם מבחינת התשתית המחשובית, כמו גם בקביעת כללי הרגולציה הדרושים לניהולו.

כמו בשווקים רבים אחרים, מדובר בהפרטה מלאה, כאשר יש חברות פרטיות שמתחרות בשוק וגוף רגולטורי שאמור לפקח עליהן. באיגוד האינטרנט טוענים כי מטרת המהלך היא "לחזק את התחרות בשוק לטובת הציבור".

עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל האיגוד ומי שהוביל את המהלך, אמר כי "כגוף טכנולוגי ניטראלי, על האיגוד להתמקד בניהול פעילות מרשם שמות המתחם בסיומת הלאומית il., ולהפסיק לפעול כרשם במקביל לרשמי המשנה שהוסמכו על ידו".

לפני שנים אחדות החל שוק הדומיינים להיפתח לתחרות ולדברי עו"ד הכהן, הודעת האיגוד מהיום היא המשך טבעי למהלך שבוצע אז. הוא ציין כי "איגוד האינטרנט יתמקד בפיקוח על אופן הפעולה של הרשמים, הן בהיבטים של השירות ללקוח הסופי והן ברמת אבטחת המידע המתחייבת מפעילות זו. אני מקווה כי יציאת האיגוד מפעילותו כרשם תתמרץ את רשמי המשנה להציע מארג עשיר של שירותים הקשורים לניהול הדומיניים".

איגוד האינטרנט הישראלי מנהל את מרשם שמות המתחם מכניסתו של האינטרנט לשימוש מסחרי במדינה, בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת. עד 2007 הוא שימש כרשם הבלעדי, ואז החל בהסמכה של גופים נוספים, שישמשו כרשמי משנה. עד היום הוסמכו על ידי האיגוד תשעה רשמים.

עו"ד יהונתן קלינגר, מומחה לדיני טכנולוגיה ואינטרנט, אמר כי "העובדה שניתן היה לרשום דומיינים הן באיגוד האינטרנט והן אצל גורמים פרטיים יצרה מצב לא יעיל. בעצם, נוצרה כאן הפרטה מלאה, כמו במקומות אחרים בעולם. הסכנה האמיתית היא אם יקום מהלך פוליטי שיפקיע מהאיגוד את סמכות הפיקוח, כמו הצעת חוק שהציע בעבר דני דנון".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון

    איך הוביל את המהלך אם המהלך עדיין לא התבצע? שלא לדבר על זה שהאיגוד הבטיח להפסיק עם זה עוד לפני עשר שנים כשהם עברו למודל של רשם מרשם. מוזר שמזכירים בסוף את סמכות הפיקוח. סמכות הפיקוח היחידה שצריך היא על המיליונים שזרמו לחברים של חברי הוועד של האיגוד, כמו שאולה הייטנר ונאווה גלעד. זה הדברים שצריך לבדוק.

  2. תום

    יפה שמ"לא לעשות כלום" אפשר לעשות עוד יותר כלום. מקבלים מליוני שקלים על סידור דומיינים עם אקסל פיראטים ולחיצת אנטר. בזיון. איפה הכסף??

אירועים קרובים