דיווח: הסלמה במלחמת הסייבר בין ישראל ואיראן

ישראל הפכה לבעלת יחידת הסייבר הרביעית בגודלה בעולם והיעד המרכזי שלה, באופן שכל כך מתאים לפורים, היא איראן, כך על פי גורמים בגבעת הקפיטול בוושינגטון

מלחמה גם במחשבים, לא רק בנאומים. איראן

האתר The Hill, מצטט גורמים ואנליסטים, לפיהם חלה הסלמה במלחמת הסייבר בין ישראל ואיראן, וכי ישראל בונה צוות מובחר של לוחמי סייבר, כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני במהירות. על פי אותם גורמים, "בעוד בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, מנהל מערכה ציבורית נגד המו"מ המדיני על תכנית הגרעין של איראן, הוא גם מכין את ארצו לקרב חדש, במרחב הקיברנטי החשאי".

"ישראל התקדמה באופן דרמטי ביכולות המתקפה הקיברנטית שלה במהלך 5-7 השנים האחרונות", אמר טום קלרמן, מנהל הגנת סייבר בטרנד מיקרו (Trend Micro). לדבריו, בשל המאמצים שישראל עושה, בגיוס תלמידים המיועדים לעשות בתחום בצבא, "ישראל הפכה לאחת מארבע המדינות בעלות כוח סייבר התקפי מהגדולים בעולם".

על פי קלרמן, "הצבא הישראלי אוסף מידע על הפריסה של תכנית הגרעין של איראן, מנסה להחליש את הגבלות האינטרנט הקיימות באיראן ומנסה לאפשר את זרימת המידע למתנגדי השלטון במדינה".

האתר מצטט גורם הקובע כי "מוקד פעילות הסייבר של היחידה הצבאית הוא ללא ספק איראן". לפי האנליסטים, פעילויות הסייבר ההולכות וגדלות של ישראל ואיראן יוצרות "מירוץ חימוש בעידן האינטרנט", וכפי שקלרמן מכנה זאת – הסלמה במלחמה הקרה של הסייבר".

בספטמבר האחרון אמר נתניהו כי "איומי הסייבר מגיעים קודם כל מאיראן. אירן עומדת מאחורי כל התקפות הסייבר על ישראל, גם אלה שהופעלו בזמן מבצע צוק איתן על ידי חמאס. איראן משתמשת בטכנולוגיה מתוחכמת שהולכת ומתפתחת. וכדי להתמודד עם האתגר הזה אנחנו צריכים להמשיך ולהיות בחזית הפיתוח של לוחמת הסייבר בעולם".

ראש הממשלה הוסיף עוד כי "מערכת הסייבר הופכת להיות שדה הקרב החדש. ישראל התמודדה בהצלחה עם התקפות של רקטות ואיום של מנהרות, אבל אלה הם איומים נראים. עם איומי סייבר קשה יותר להתמודד כי הם בלתי נראים ואנו לא יודעים מהיכן הם באים. כדי להתמודד עם איומי הסייבר אנו זקוקים לכיפת ברזל וירטואלית – להמשיך ולפתח כל הזמן את טכנולוגיות לוחמת הסייבר שלנו"

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים